Vanaf Windows Vista (dus ook 7, 8 en 8.1) zit er in windows de optie om te connecten met een network projector :

2 opties om dan te connecten, direct met een projector die een netwerk module ingebouwd heeft :

Zoals bijvoorbeeld deze NEC :
http://www.nec-display.co...tor_old/np3250/index.html

Alleen lijkt het erop dat er nog een enkel bedrijf is die zo'n kastje maakt/verkoopt.
Paar jaar geleden naar lopen zoeken en vandaag weer maar ik kan niets vinden.
Wel oplossingen zoals WiDi wat alleen met nieuwe laptops.
Of Wireless HDMI adapters.
Alleen zoek ik een oplossing die ook met oude laptops werkt/laptops met alleen vga aansluiting.
Microsoft heeft mooie pagina staan hoe je zelf met windows ce een network projector server kan maken :
MSDN: Windows Network Projector Overview
Alleen gaat dit wel erg op development/ontwikkeling in, waar ik dus afhaak.
Ik zoek gewoon een kant en klare oplossing, of desnoods een software pakket wat ik op een desktop kan draaien die ik aan de projector hang via hdmi.
Iemand toevallig wel iets gevonden hiervoor ?
Want om nou een compleet nieuwe projector te gaan kopen is ook zo prijzig.

2 opties om dan te connecten, direct met een projector die een netwerk module ingebouwd heeft :

Zoals bijvoorbeeld deze NEC :
http://www.nec-display.co...tor_old/np3250/index.html
Of met een extra kastje :The projectors support "Windows Network Projector" function, which is one of the brand-new features introduced with Windows Vista

Alleen lijkt het erop dat er nog een enkel bedrijf is die zo'n kastje maakt/verkoopt.
Paar jaar geleden naar lopen zoeken en vandaag weer maar ik kan niets vinden.
Wel oplossingen zoals WiDi wat alleen met nieuwe laptops.
Of Wireless HDMI adapters.
Alleen zoek ik een oplossing die ook met oude laptops werkt/laptops met alleen vga aansluiting.
Microsoft heeft mooie pagina staan hoe je zelf met windows ce een network projector server kan maken :
MSDN: Windows Network Projector Overview
Alleen gaat dit wel erg op development/ontwikkeling in, waar ik dus afhaak.
Ik zoek gewoon een kant en klare oplossing, of desnoods een software pakket wat ik op een desktop kan draaien die ik aan de projector hang via hdmi.
Iemand toevallig wel iets gevonden hiervoor ?
Want om nou een compleet nieuwe projector te gaan kopen is ook zo prijzig.