Nvidia Quadro 2000 vs. Quadro4000

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoD1978
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 09:37
Beste Tweakers,

Voor op het werk zijn wij bezig met het samenstellen van nieuwe systemen.
We hebben reeds 1 systeem aangeschaft die wij nu testen.
Wij zijn een houtskeletbouwbedrijf en wij maken gebruik van Autocad in combinatie met HSBcad.

Het 1e systeem bevat een Nvidia Quadro 2000 kaart.
De processor is een i5 3570K

Nu is het geval dat het nog niet helemaal lekker loopt (onder 3D) met de Nvidia Quadro 2000 en de gedachte is om deze te gaan vervangen voor een Quadro 4000.

Nu de vraag, hoe kunnen wij testen of dit de gewenste verbetering geeft?

Wellicht zijn er ook nog ander optie's om te overwegen door bijvoorbeeld niet een Quadro 4000 aan te schaffen maar dit extra geld steken in een betere processor, een i7 o.i.d.

Graag jullie gedachten hierover :)

Alvast bedankt, indien meer info gewenst dan graag even vragen.

Mvg, Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
als je wil weten of het je cpu is moet je eens je cpu belasting loggen terwijl je een bewerking aan het doen bent.
als hij contant de 100% bereikt is het een teken dat je cpu te licht is.
maar ik verdenk toch eerder de videokaart maar check het best even.

ps. ik heb geen ervaring met dit maar ik geef m'n basiskennis gewoon even mee

[ Voor 13% gewijzigd door nvidia666 op 13-09-2013 18:09 ]

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoD1978
Erg bedankt voor het doorgeven van je basiskennis, dat stel ik op prijs en deze test gaan wij zeker uitvoeren.

Graag zou ik nog enkele gedachten van jullie horen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
ik veronderstel dat er wel meer dan 4 gb ram geheugen zal inzitten ?
blijkbaar moeten het zware tekeningen zijn aangezien als ik kijk naar de vereisen zijn er geen zware vereisten nodig.
ofwel loopt er iets mis in de software/instellingen

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou idd eerst even naar de cpu belasting kijken. Als het programma traag gaat en je cpu staat constant op 25% dan zit 1 core op de max.
Kun je detailleren wat "niet lekker loopt" ? Het tekenen van lijnen? Het draaien en pannen en zoomen van je vieuwport? Worden die houten frames belicht en aangekleed weergegeven in 3d of gewoon kaal? Is het in draad/wireframe mode of/en in shaded mode?
Kun je ook even de specs van de hele pc geven en het geheugen gebruik als het traag gaat?
Ook kun je misschien met msi afterburner kijken hoe de quadro qua ram en chip belast wordt.
kun je met autocad kijken hoe veel polygonen de scene is?
Het is dus een 2000 en geen k2000?

Veel vragen :) ik heb wel ervaring met quadros en cad maar dan moet je wel meer info geven :)

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 14-09-2013 17:41 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoD1978
Bedankt voor je reactie!!

We zullen er deze week eens in gaan duiken om het systeem vlot te laten lopen.

@maratropa, Vind je het goed om dit verder via dm te doen of gewoon hier in dit draadje?
Modbreak:Dit stellen we duidelijk niet op prijs :o

Als je een vraag stelt op het forum, graag ook op het forum blijven ermee. Het is hier geen contactforum oid. Anders heeft het topic voor anderen helemaal geen meerwaarde.

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 16-09-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik zou het gewoon hier neerzetten, wie weet wie er in de toekomst nog wat aan heeft? :)

Hou er dus rekening mee tijdens het testen dat veel CAD software heel er kan leunen op 1 core. Dat betekend dus dat als de task manager aangeeft dat bijvoorbeeld tijdens "om een zwaar model heendraaien" de cpu belasting op 25% zit, je dus mogelijk 1 core uitmaxed. (ipv te letten op 100% belasting.) Ook kan een cpu een thread heel snel van core naar core schakelen en zo lijkt het als of 2 cores op max 50% zitten. Maar kijk dus ook even of je de belasting van de quadro kan volgen op zo'n moment, mocht de cpu niet vol belast lijken. Maar je moet meer uitleggen over de aard van de vertraging voordat ik er iets zinnigs over kan zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 15-09-2013 13:38 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
zoals maratropa al aangeeft is, tenzij je dus echt realtime rendering doet met textures en belichting, AutoCAD enorm cpu hongerig
veel functies binnen AutoCAD zijn ook nog single threaded, een snellere Quadro help dat niet, maar de snelste Xeon helaas ook niet altijd

is het een gevoel van traagheid tijdens het tekenwerk of zijn het bepaalde handelingen die traag gaan of misschien nog iets anders?
AutoCAD is ook fan van veel geheugen (minimaal 8GB, maar 16GB hoeft daarom nu ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:10
Een i5-3570k is al bijna de snelste cpu voor Autocad. duurdere cpu's bieden als extra t.o.v. een i5 alleen hyperthreading of extra cores. Iets waar Autocad niks aan heeft.

Voor een Quadro 4000 heb je een speciale Autocad performance driver. Misschien dat je daar wat aan hebt.
Voor nieuwere graka's heeft Nvidia die drivers niet meer.

Zonder die speciale drivers is een Geforce gewoon sneller en goedkoper: http://www.tomshardware.c...-card,review-32728-6.html
Let op: De Quadro 4000 is hier volgens mij niet getest met performance driver.

• WilcoD1978
Wij hebben een Filmpje gemaakt van het probleem wat wij hebben.

-2d tekenen gaat als een speer, hier ondervinden wij geen problemen.
-3d model draaien en dergelijke is een ander verhaal. (zowel in wireframe als in shaded)

Hier het filmpje.
http://www.youtube.com/wa...sp9BTN_s&feature=youtu.be

[ Voor 43% gewijzigd door WilcoD1978 op 18-09-2013 14:30 ]

• WilcoD1978
Hierbij een lijstje met de componenten van ons systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 195,88€ 195,88
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 109,99€ 109,99
1PNY Quadro 2000D€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)€ 64,95€ 64,95
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 69,-€ 69,-
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,99€ 14,99
1Corsair Enthusiast TX650 V2€ 77,50€ 77,50
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 100,10€ 100,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 632,41

• maratropa
  • Niet online
Het kan de GPU zijn maar het kan ook het programma zijn die omdat de cpu het niet trekt frames laat skippen. Het ziet er wel uit als een hoop onderdelen namelijk.

- Laatste quadro drivers en bijbehorende autocad drivers van nvidia.com ?

- Als je dat draaien om het model doet, staat de cpu dan continu rond de 25% ?

- Kun je kijken met "msi afterburner" hoe belast de quadro is als je dat draaien doet?

specs

• WilcoD1978
Hierbij een filmpje van het cpu gebruik.
Tijdens het draaien van het model piekt de cpu op 1 core zoals je al zei.

We zijn nu bezig om msi afterburner te installeren echter heb ik geen adminstrator rechten dus dit duurt even :X

http://www.youtube.com/watch?v=iaTCiaBUwto&feature=youtu.be

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
als dat mag, kan je een/de dwg eens online plaatsen?
dan test ik het even of ik het probleem ook heb
(op het werk heb ik wel wat spul staan om te testen)

[ Voor 21% gewijzigd door catfish op 18-09-2013 17:23 ]

• maratropa
  • Niet online
Het is sowieso wel handig om even te weten hoe zwaar die scene is qua objecten en polygonen. Ik neem aan dat ie die file niet kan delen?

Bij het draaien zit die cpu vaak aan z'n max iig. Maar ik ben wel benieuwd wat msi afterburner zegt qua gpu load..

specs

• WilcoD1978
Even een vraagje, hoe kan ik zien of welk commando moet ik gebruiken om te kunnen bekijken hoe zwaar een scene is qua objecten etc.?

Hierbij de link naar de test tekening die wij gebruiken.
https://www.dropbox.com/s...3d%20model%20rosarium.dwg

• maratropa
  • Niet online
Ik heb geen acad maar in max merk ik het volgende; gpu (quadro 4000) geeft in MSI afterburner aan dat ie nog lang niet op z'n max werkt. 1 core is wel volledig maxed (3930k op 4,2ghz). Het werkt nog best ok bij mij maar je merkt wel dat de framerate niet zo hoog is.

Die file is niet zo zwaar qua poly's maar het zijn wel 2400+ losse objecten. Ik denk dat daar de hoge cpu load vandaan komt;

Als ik alle objecten "collapse" in 1 object, dan is alle traagheid weg en loopt het zeer soepel.

Ik denk dat bij jou autocad om een beetje framerate te behouden frames gaat skippen of objecten gaat verstoppen terwijl je er om heen draait.

Maar zorg iig dt je nog even de GPU load kan checken om zeker te zijn. Maar ik denk dat het vooral de cpu is die op z'n max zit.

Probeer ook eens steeds meer objecten te verstoppen en te kijken wanneer het weer normaler lijkt te gaan?

Wat ik sowieso kan aanraden is om eens te gaan kijken of je de cpu kan gaan overclocken. In jullie geval zou zo veel mogelijk ook zo veel mogelijk resultaat geven. Natuurlijk is het wel een werk pc en je wilt geen problemen etc, maar ik zou zelf er de grootste koeler op zetten die je kan vinden en kijken hoe ver hij te clocken is. Helaas zijn er geen processors met een substantieel hogere singlecore clocksnelheid, (iets hoger op 4.0 ghz bij de xeon 1280/1285 v3 ) dus een andere cpu kopen heeft niet zo veel zin..

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 19-09-2013 10:25 ]

specs

• WilcoD1978
Ik heb zojuist de GPU load gecheked en deze komt in pieken niet hoger dan 52%.

• maratropa
  • Niet online
Ik geef dit altijd als voorbeeld aan mensen die overclocken in een bedrijfomgeving niet zien zitten:

http://www.boxxtech.com/P...x-4050-xtreme-workstation

Boxx verkoopt speciaal voor CAD workstations op 4,5ghz, met OC dus. Als je goed koelt en binnen de marges blijft dan kan het geen kwaad.

Natuurlijk los je ook een hoop op met slimme "scene management", goed dingen in lagen en verstoppen als je ze niet gebruikt etc..

[ Voor 17% gewijzigd door maratropa op 19-09-2013 11:15 ]

specs

• WilcoD1978
Wij zien overclocken wel zitten daarom hebben wij in eerste instantie ook gekozen voor deze processor :-)
Het is voor ons juist niet de bedoeling om 3 a 4 duizend euro aan een systeem uit te geven want we zijn er nogal wat nodig.

Wil ik de voorbeeld tekening soepel laten draaien dan moet ik meer dan de helft van de tekening verwijderen.
Ik heb het nu even verwijderd voor het gemak.

Ik ga nu proberen om de processor over te clocken.....

Fingers crossed....

• maratropa
  • Niet online
Trouwens ik weet niet hoe het in Autocad precies zit, maar soms heb je instellingen voor "adaptive degradation" en dat soort dingen. Misschien is er een optie om uit te zetten dat er frames geskipped / zwart worden bij zware belasting? Dus dat het wel traag gaat maar dat je iig alles blijft zien?

Hier hebben ze het er over

http://autocad.cadstunter...on-and-performance-tuning

[ Voor 16% gewijzigd door maratropa op 19-09-2013 11:56 ]

specs

• WilcoD1978
Dat weet ik ook niet, ik zal eens zoeken of daar iets over te vinden is.

Het systeem draait nu op 4,2ghz maar ik merk helaas geen verschil en vraag mij nu af of het niet de tekening zelf is die niet in orde is of iets dergelijks.

Ik heb nu alleen de lagen van het dak aan staan en al het roze en gele uit staan.
Op mijn oude pc gaat de tekening op zwart en op het nieuwe systeem blijf je alles zien en draait de tekening helemaal soepel over het scherm.

• maratropa
  • Niet online
Als je core met een turbo op 3,8ghz loop dan is 4,2 natuurlijk procentueel niet heel veel meer en als hij het zwaar heeft dan zal dat niet altijd wat uitmaken. Maar alles beetjes helpen, ik zou hem zeker daar op laten staan als het kan.

In MAX heb je dus ook dat het trager wordt met grote hoeveelheden losse objecten, dan als die objecten samen in 1 object zitten. (met hetzelfde aantal poly's dus)

Het komt vaak aan op wat jij nu aan het doen bent, scene optimalisatie.. Hoe snel core's ook zijn je kunt ze met CAD of 3D altijd wel zo belasten dat ze op hun max zitten..

[ Voor 16% gewijzigd door maratropa op 19-09-2013 12:32 ]

specs

• WilcoD1978
We hebben nu adaptive degradation inderdaad uitgezet zoals je zei en nu loopt het al een stuk beter :-)

Het probleem was dus ook altijd dat als je aan het orbitten was dat je een zwart scherm kreeg te zien en nu niet meer.
Op zich gaat het nu goed met deze tekening.

Wat mij betreft case closed.

Bedankt voor je hulp!! :-)
Pagina: 1