Laptop voor basis gebruik film, office en browsen. € 400 ong

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R en N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-03 10:39
Hallo,

Ik kijk zelf al een poosje rond naar laptops maar onder tussen zie ik door de bomen het bos niet meer eigenlijk. Ik heb info gezocht over processoren omdat ik de snelheid van een laptop erg belangrijk vind maar hoe meer ik er over lees hoe minder mij duidelijk wordt eigenlijk. Is de processor echt zo belangrijk of gaat het meer om het werkgeheugen?
Omdat ik zelf niet zo veel meer verder kom ben ik benieuwd naar jullie advies...

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik gebruik hem redelijk basic. Films kijken, office en browsen. Toch wil ik zeker niet dat hij traag is, hier heb ik een hele grote hekel aan. Ook moeten films in een mooie kwaliteit worden weergegeven.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik zit te denken aan zo'n 400 euro maximaal. Mocht het er iets meer worden en dit geeft echt een betere laptop dan is het niet zo'n probleem.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop wordt eigenlijk alleen thuis gebruikt. Accuduur is niet hele erg van belang maar hij moet niet al te zwaar zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Merkvoorkeuren heb ik totaal niet.
Het beeldscherm moet zo tussen de 13 en 15 inch zitten. (liever 15 dan 13)

Zelf heb ik al wat gekeken en kwam uit op de volgende laptops:
Acer Aspire E1-522-45006G50Dnkk
Lenovo Essential B590 (MBT2ZMH)
Lenovo Essential B590 (MBT2MMH)

Vooral deze laatste lijkt mij wel wat.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 15:50
Die laatste is inderdaad een mooie laptop (wordt ook vaak aangeraden hier omdat hij voor de prijs ene goede bouwkwaliteit en invoerapparatuur heeft), maar is helaas niet meer te krijgen. De andere B590 is ook goed. Als je (later) nog beetje geld overhebt is een SSD nog te overwegen. Dit geeft een flinke boost qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R en N
Bedankt voor je reactie.
Is de Lenovo Essential B590 (MBT2MMH) helemaal nergens meer te krijgen dan? Komt ie in de toekomst misschien ook nog weer terug of is hier helemaal niks over bekend.

Wat is het grote verschil tussen de B590's? Als ik de Lenovo Essential B590 (MBT2ZMH) zou kopen zal ik dan veel last hebben van de snelheid of is hier weinig verschil?
Hoeveel zou een extra ssd ongeveer kosten?
Zelf inbouw of laten inbouwen?

• R en N
Zou deze: Lenovo Essential B590 3761 eventueel ook een goed alternatief zijn?

Vond ik net nog toen ik aan het rondkijken was.
Hij zit net iets boven mijn budget eigenlijk maar t lijkt mij erg op de Lenovo Essential B590 (MBT2MMH)

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:02
Geen flauw idee welke je exact bedoelt (linkje?). Maar als er iets van een pentium in zit (of een snellere cpu) zal het wel goed wezen.
Een ssd kun je het beste zelf installeren. laptopfabrikanten rekenen daar vaak de hoofdprijs voor.
Voor €87,- heb je al een mooie 120 GB ssd: pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB
Dan moet je nog wel ergens een windows cd vandaan zien te toveren.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 12:10
http://www.beslist.nl/com...3761_%28_MBT23MH_%29.html

Da's deze. Ziet er op zich niet slecht uit.

Met een SSD heb je daar nog best een mooi werkpaardje aan.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:02
Ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimitzz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-04-2023
Ook wij waren opzoek naar een laptop voor dezelfde doeleinden als jou. na eindeloos zoeken hebben we gekozen voor deze laptop. pricewatch: Asus X55 Series X55VD-SX059H

Gekocht bij de mediamarkt voor 449 euro. Laptop werkt prima voor office en browsen etc. Ook heeft ie nog een videokaart er in voor wat grafische power.

Ik heb verder geen verstand van computers maar ik vond deze laptop wel erg goed voor deze doeleinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik heb zelf deze op het oog en wil hem voor dezelfde doeleinden gebruiken als jij..

pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX2BMH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R en N
Bedankt voor alle tips en adviezen! Ik ben al een stuk wijzer geworden met al deze info.
Nu nog even de goede plek vinden om de laptop te bestellen. De meeste die ik tot nu toe heb gevonden die in aanmerking komen (voornamelijk de Lenovo's) zijn lastig te bestellen of niet op voorraad.
Als iemand nog ergens weet waar ze te bestellen zijn dan hoor ik het graag!

Nimitzz: die ziet er ook wel goed uit, helaas wel een beetje boven mijn budget eigenlijk. Ik zal hem wel onthouden mocht ik de andere (goedkopere) Lenovo's nergens kunnen vinden.

NrG!: die ziet er zeker goed uit, als hij wat goedkoper was (zo'n 100 euro) dan zou ik daar ook voor gaan. Nu helaas wat te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R en N
Ik denk dat het toch wat lastiger is dan gedacht. Alle Lenovo's die hier worden besproken (die lijken mij wel wat) zijn helaas nergens te vinden of overal uitverkocht.

Nu heb ik wat verder gekeken en kwam deze nog tegen: http://www.its-amazing.nl...vo-ideapad-g500c-notebook
Ik twijfel hier een beetje over omdat ik zeer verschillende prijzen tegen kom en ook verschillende info. Op bovenstaande website staat ie aangeboden voor 399 euro maar op andere website's zie ik hem voor 600 of 700 euro. Ook staat op ITS Amazing dat het een prima website is maar niet bedoeld voor multitasking, toch als ik kijk naar de specificaties dan lijkt het mij niet echt slecht.
Wat is jullie idee hierover? En kent iemand de bovenstaande site, is deze betrouwbaar?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R en N
Is er toevallig iemand ie ervaring heeft met deze laptop:
http://shop.lenovo.com/nl...ir=y&redirsrc=4#customize

Als ik bij de reviews kijk dan kom ik bij verschillende uit. Mijn interesse gaat uit naar die van 499 euro.
Toevallig ook iemand die ervaring heeft me bestellen direct vanaf de Lenovo website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 12:10
R en N schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:38:
Ik denk dat het toch wat lastiger is dan gedacht. Alle Lenovo's die hier worden besproken (die lijken mij wel wat) zijn helaas nergens te vinden of overal uitverkocht.

Nu heb ik wat verder gekeken en kwam deze nog tegen: http://www.its-amazing.nl...vo-ideapad-g500c-notebook
Ik twijfel hier een beetje over omdat ik zeer verschillende prijzen tegen kom en ook verschillende info. Op bovenstaande website staat ie aangeboden voor 399 euro maar op andere website's zie ik hem voor 600 of 700 euro. Ook staat op ITS Amazing dat het een prima website is maar niet bedoeld voor multitasking, toch als ik kijk naar de specificaties dan lijkt het mij niet echt slecht.
Wat is jullie idee hierover? En kent iemand de bovenstaande site, is deze betrouwbaar?

Alvast bedankt.
Het ziet ernaar uit dat ze bij deze laptop tweemaal verschillende specs hebben neergezet. Als je 400 betaald krijg je degene met de Celeron 1000M terwijl in de specs staat dat er een i5 in zit.
Kans is dat je geluk hebt, maar ik gok van niet. Die andere laptops van 700 zijn dan ook vanwege de gigantische verschillen in specs tussen de twee varianten.

De E531 die je in de post hebt gezet hierna is een stuk sneller weer, dan krijg je een dualcore met hyperthreading. De laptop is ook een stuk steviger en maakt dat je langer kan werken zonder dat je problemen krijgt met specificaties die te laag liggen voor wat je er eventueel later nog mee wilt doen.
Ik zou dan ook zeker gaan voor eentje van rond die prijs.

Nog een mogelijkheid is om de E130 bijvoorbeeld te nemen, maar dan is het een 13.3" laptop voor ongeveer die prijs. Wel erg stevig, goede batterij en licht. De E531 is ook erg stevig maar wat minder licht en de batterijduur is wat lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Niet online
R en N schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:33:
Is er toevallig iemand ie ervaring heeft met deze laptop:
http://shop.lenovo.com/nl...ir=y&redirsrc=4#customize

Als ik bij de reviews kijk dan kom ik bij verschillende uit. Mijn interesse gaat uit naar die van 499 euro.
Toevallig ook iemand die ervaring heeft me bestellen direct vanaf de Lenovo website?
Ja, ik type daar nu dit bericht vanaf :) Hoewel ik nog voor €150 erbij heb besteld, ben ik zeker tevreden met de laptop :) Alleen duurde de levering erg lang (9 augustus besteld, 26e binnen). Wellicht is de €500 versie standaard en kan je die dan kopen bij een winkel.

Ik heb nog een (kleine) review geschreven over deze laptop, misschien dat daar nog wat interessants voor je staat. productreview: Lenovo Thinkpad E531 (N4I2AMH) review door Beroemdheid

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R en N
Merethil: Ik zal morgen eens informeren welke laptop ze voor die 400 euro kunnen leveren. Ik ben inderdaad ook bang dat het niet om de i5 gaat. Helaas.

Beroemdheid: bedankt voor je reactie. Ook je review geeft goeie info weer over de laptop. Ik had niet door dat er een pointing stick op zat, dit vind ik zeker wel een nadeel. Vaak heb ik ruzie met deze dingen namelijk, of is het ook mogelijk om deze helemaal uit te schakelen?

Onder tussen heb ik (natuurlijk weer) verder gekeken en kwam nog een leuke laptop tegen.

MSI Classic CR61 0M-613NL

Dit lijkt mij te oordelen naar alle specificaties een leuke laptop voor die prijs. Ook is deze wel te leveren via verschillende sites, zelfs binnen een week.
Omdat ik nog steeds niet een echte professional ben ben ik benieuwd naar jullie mening hierover.
Dit zal toch wel de laatste zijn die ik ga bekijken. Binnenkort heb ik hem toch echt wel nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Niet online
R en N schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:24:Beroemdheid: bedankt voor je reactie. Ook je review geeft goeie info weer over de laptop. Ik had niet door dat er een pointing stick op zat, dit vind ik zeker wel een nadeel. Vaak heb ik ruzie met deze dingen namelijk, of is het ook mogelijk om deze helemaal uit te schakelen?
Dat kan zeker wel :) Gewoon bij de opties v.d. muis staat een heel menuutje waar je de touchpad kan configureren en de trackpoint. Daar is hij uit te schakelen, dan kan je drukken en bewegen wat je wilt, maar de cursor beweegt niet.

Ik snap alleen niet waarom je dat zou willen? Ik raak deze bij het typen nooit aan. Ik heb nu even geprobeerd wat er zou gebeuren mocht je hem aanraken en ik kan je vertellen, er gebeurt vrij weinig :P Je kan er niet mee klikken voor zover ik weet, dus dat zal je niet gebeuren. Het enige dat gebeurt is dat je muis een beetje beweegt.

Fractal Design Core 1100 review

• Yasna72
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 01:34

Yasna72

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Hallo iedereen.
Ik weet dat het niet netjes is om in iemand anders zijn topic je eigen vragen te gaan stellen, maar ik ben sowieso op zoek naar iets soortgelijks als R en N en ik vroeg me alleen gewoon af of deze http://tweakers.net/price...ntial-b590-(mbx35mh).html Lenovo nu nou heel erg afgeprijsd is op dit moment of dat dat wel meevalt. Het staat namelijk qua populariteit op nummer 1 in de pricewatch voor laptops.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 15:50
Geen idee waarom die laptop bovenaan staat als hij nergens meer op voorraad is, dus het boeit toch niet.

[ Voor 5% gewijzigd door lucash op 18-09-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R en N
Nog een laatste vraag. Wat is jullie idee van de onderstaande 2 laptops?

MSI Classic CR61 0M-613NL

SAMSUNG Series 3 NP355V5C-A05NL

Welke van deze 2 zou jullie voorkeur naar uitgaan?
Ik weet dat de prijzen redelijk verschillen maar ik lees ook hele verschillende dingen over de specificaties van beide laptops.
Graag jullie advies... :)

Alvast bedankt!
Pagina: 1