Hallo,
Ik kijk zelf al een poosje rond naar laptops maar onder tussen zie ik door de bomen het bos niet meer eigenlijk. Ik heb info gezocht over processoren omdat ik de snelheid van een laptop erg belangrijk vind maar hoe meer ik er over lees hoe minder mij duidelijk wordt eigenlijk. Is de processor echt zo belangrijk of gaat het meer om het werkgeheugen?
Omdat ik zelf niet zo veel meer verder kom ben ik benieuwd naar jullie advies...
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik gebruik hem redelijk basic. Films kijken, office en browsen. Toch wil ik zeker niet dat hij traag is, hier heb ik een hele grote hekel aan. Ook moeten films in een mooie kwaliteit worden weergegeven.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik zit te denken aan zo'n 400 euro maximaal. Mocht het er iets meer worden en dit geeft echt een betere laptop dan is het niet zo'n probleem.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop wordt eigenlijk alleen thuis gebruikt. Accuduur is niet hele erg van belang maar hij moet niet al te zwaar zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Merkvoorkeuren heb ik totaal niet.
Het beeldscherm moet zo tussen de 13 en 15 inch zitten. (liever 15 dan 13)
Zelf heb ik al wat gekeken en kwam uit op de volgende laptops:
Acer Aspire E1-522-45006G50Dnkk
Lenovo Essential B590 (MBT2ZMH)
Lenovo Essential B590 (MBT2MMH)
Vooral deze laatste lijkt mij wel wat.
Alvast bedankt voor jullie advies!
Ik kijk zelf al een poosje rond naar laptops maar onder tussen zie ik door de bomen het bos niet meer eigenlijk. Ik heb info gezocht over processoren omdat ik de snelheid van een laptop erg belangrijk vind maar hoe meer ik er over lees hoe minder mij duidelijk wordt eigenlijk. Is de processor echt zo belangrijk of gaat het meer om het werkgeheugen?
Omdat ik zelf niet zo veel meer verder kom ben ik benieuwd naar jullie advies...
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik gebruik hem redelijk basic. Films kijken, office en browsen. Toch wil ik zeker niet dat hij traag is, hier heb ik een hele grote hekel aan. Ook moeten films in een mooie kwaliteit worden weergegeven.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik zit te denken aan zo'n 400 euro maximaal. Mocht het er iets meer worden en dit geeft echt een betere laptop dan is het niet zo'n probleem.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop wordt eigenlijk alleen thuis gebruikt. Accuduur is niet hele erg van belang maar hij moet niet al te zwaar zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Merkvoorkeuren heb ik totaal niet.
Het beeldscherm moet zo tussen de 13 en 15 inch zitten. (liever 15 dan 13)
Zelf heb ik al wat gekeken en kwam uit op de volgende laptops:
Acer Aspire E1-522-45006G50Dnkk
Lenovo Essential B590 (MBT2ZMH)
Lenovo Essential B590 (MBT2MMH)
Vooral deze laatste lijkt mij wel wat.
Alvast bedankt voor jullie advies!