Toon posts:

subwoofer kist plz help me

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal
ik heb thuis 2 10,5 inch subwoofers en een magnat 580watt versterker (geen verdere info) kan iemand mij helpen met wat informatie en hoe ik een kist ervoor kan maken (het liefts bouwtekeningen)

alfast heel erg bedankt :)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:58
je moet weten welke type subwoofer jij hebt. Elke subwoofer (lees speakerunit) heeft een eigen set parameters, de zogenaamde Thiele en Small parameters. Aan de hand van deze parameters kun je mbv een programma of website de inhoud van een bekisting berekenen. Als je de inhoud weet, dan kun je zelf wel de bemating en vorm van zo'n bekisting uitzoeken.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-01 11:28
Leuk projectje, wat heb je zelf gevonden over het zelfbouwen van subwoofers?? Als ik het zelf even in google gooi is het eerste wat ik vind dit: http://www.instructables....ubwoofer-and-type-of-box/ Daar staat een stap voor stap gids wat je moet weten.

Verwijderd

Topicstarter
de site is erg handig ik zal die zeker gebruiken thx ik heb de subs op een rommel markt gevonden dus heb geen parameters erbij gekregen. hoe moet ik het dan berekenen?

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Niet, zonder parameters valt er niks te rekenen. :P Maar er staat vast wel een merk + typenummer op, misschien kan je de parameters op internet vinden. Mocht je niks vinden, dan kan je altijd nog een gesloten kast maken, zonder rekenwerk. Dat werkt bijna altijd wel goed.

[ Voor 15% gewijzigd door TBTL op 16-09-2013 15:53 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Is de kist voor in huis of in de auto?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
de kist is eerst voor in huis en dan wil ik ze later in de auto zetten.
hoe groot moet zon gesloten kast eigenlijk zijn dan?
op achterkant van de woofer staat wel een nummer=4976/11 verder niets

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 19:36 ]

Pagina: 1