Beyerdynamic T90 geen versterker nodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinowor
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-03-2024
Ik heb onlangs mijn T90 ontvangen en voor de grap had ik hem direct ingeplugd in mijn computer, maar tot mijn verbazing kon ik de volume tot oorbloedende niveaus brengen. Dit vind ik vreemd, omdat dit een 250 ohm hoofdtelefoon is en ik had begrepen dat hoofdtelefoons met ohms van boven ~120 ohm zonder een versterker geen hoge volume kunnen afspelen. Vanwege "resistance" ofzoiets.

Mijn moederbord is de Asus Z87 Plus. Deze heeft Realtek HD audio. Als het goed is functioneert deze alleen als een DAC, maar geen versterker. Dus kan iemand mij uitleggen hoe mijn hoofdtelefoon desondanks met hoge volumes geluid kan afspelen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-06 19:23

mr.paaJ

generatie cmd+z

Veelvoorkomend misverstand vooral. Potentie voor volume wordt aangegeven door de gevoeligheid (102 dB bij 1 mW bij de T90). Het kan prima zijn dat een 120Ω op de zelfde volumestand minder hard klinkt dan een andere hoofdtelefoon van 250Ω.

Het kan wel zijn dat hij beter gaat klinken met een losse versterker (en DAC), maar voor meer volume is het bijna nooit nodig.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinowor
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-03-2024
mr.paaJ schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:20:
Veelvoorkomend misverstand vooral. Potentie voor volume wordt aangegeven door de gevoeligheid (102 dB bij 1 mW bij de T90). Het kan prima zijn dat een 120Ω op de zelfde volumestand minder hard klinkt dan een andere hoofdtelefoon van 250Ω.

Het kan wel zijn dat hij beter gaat klinken met een losse versterker (en DAC), maar voor meer volume is het bijna nooit nodig.
Oke goed om te weten. Ja wat mij betreft vond ik het geluid al absurd mooi. Ik had ook een Fiio E17 erbij gekocht als versterker en DAC, maar ik vond het geluid er niet beter op worden. Het enige wat ik er fijn aan vind is dat je de bass niveau's kunt aanpassen. Alleen dat stomme ding was na 1 dag al kapot gegaan, dus ik ga dat ding terug sturen en ik laat het voorlopig wel even zo.

Ik ga later wel een echte desktop versterker aan mijn setup toevoegen. Nu we het er toch over hebben, wat is een echt goede desktop versterker?