[Windows 7 : onmogelijk in te loggen enkel Smart Card optie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alkoura
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-02-2023
Hey,

Momenteel kan ik niet meer inloggen op een Windows 7 laptop. Ik krijg nadat ik Control+Alt+Delete druk enkel de optie om via Smart Card in te loggen. Normaal log ik in met Username/Password/Domain
Ik weet niet waarom dit plots veranderd is maar het is vervelend omdat ik niet kan inloggen.

Wat ik zelf al gedaan heb:
Opstarten in SafeMode met netwerk ondersteuning: gn success
Opstarten Repair mode (ingelogd met local admin account) en via regedit volgende sleutel toegevoegd:
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
Dword:> scforeceoption : 0

(Deze key bestond niet maar dan ben ik zeker dat de Smart Card login niet gepushed wordt.)

Het gaat om een WIndows 7 64 Bit Enterprise editie dat op ons domain is toegevoegd. Laptop is encrypted met Bitlocker.
Heeft iemand een idee wat er hier aan de hand is en nog beter , hoe ik dit kan aanpakken voor ik moet overgaan tot herinstallatie? Ik heb net een aantal dezeflde laptops geinstalleerd en tot hiertoe heeft geen enkel hetzelfde probleem. Gebruiker heeft niets veranderd zegt ze.

Alvast bedankt voor suggesties.

• alkoura
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-02-2023
Ik heb het probleem uiteindelijk kunnen oplossen als volgt:

Via recovery mode (F8 =>windows repair) de files van de folder c:\windows\system32\config\regbackup te kopiëren naar c:\windows\system32\config

Blijkbaar is er iets veranderd in het registry waardoor windows enkel Smart Card login toestond. Probleem is opgelost helaas weet ik niet wat dit veroorzaakt heeft (User error, software, config fout, ...).

Mvg