Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[word] afdrukken op digitaal briefpapier

Pagina: 1
Acties:

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 09:07

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Bij ons op het bedrijf is er een nieuwe huisstijl geïntroduceerd.
Aan mij nu de taak om alles qua instellingen aan te passen zodat alles wat verzonden wordt (digitaal / analoog) de zelfde look heeft.

Qua printen is dit geen probleem, echter de digitale stukken zorgen voor wat meer uitdaging.

De uitdaging
De uitdaging zit hem nu in de digitale brieven / offertes.
Brieven worden bij ons in Word 2007 / 2010 gemaakt.
Vervolgens wordt er handmatig voor iedere pagina een png van ons voorblad / briefpapier / volgvel op de achtergrond geplaatst.
Voor een enkel document is dit geen probleem, maar zodra je er meerdere op een dag moet doen wordt het al snel vervelend.

Wat zoek ik
Ik zoek nu naar een mogelijkheid om vanuit word
  • een print te maken waarbij op digitaal briefpapier wordt geprint zodat automatisch het juist papier op de achtergrond ligt en/of
  • een mogelijkheid om in word verschillende achtergronden / briefpapieren toe te voegen
Ik heb al gezocht op google, echter vind ik veel hits over het zelf maken van (digitaal)briefpapier maar eigenlijk niets waarbij een print automatisch op digitaal briefpapier wordt geplaatst.

Is er iemand wie een vergelijkbare situatie kent en hier een oplossing voor heeft of mij een zetje in de juiste richting kan geven?

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-11 14:26
Kun je geen custom watermark invoegen? Eenmalig maken en kost twee klikken om het in te stellen per document.

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Dat zou kunnen, mits ik maar 1 soort achtergrond zou hebben.
Echter willen ze hier tegen beter weten in het volgende:
- voorblad voorzien van achtergrond (Kaft.png)
- Start document (Briefpapier.png)
- overige pagina's (volgvel.png)
- laatste blad (Kaft-achter.png)

Het ziet er allemaal netjes uit, maar echt werkbaar is het niet.

Op dit moment via VBA wat aan het proberen om te kijken of het e.a. toch te automatiseren is.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:50
Waarom maak je geen setje met standaard Word sjablonen? Eentje voor een brief, een andere voor een rapport etc. Dan weet je zeker dat iedereen dezelfde huisstijl gebruikt :).

My favorite programming language is solder.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 16:28
Wat Puch-Maxi zegt. Gebruik sjablonen (workgroup). Daar zijn ze voor bedoeld.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
De huisstijlen (lettertype / kopteksten / marges etc) hebben we reeds geregeld in een sjabloon.
De uitdaging zit hem echter in de achtergrondjes.

Zodra wij gaan afdrukken dan wordt het document op basis van voorgedefinieerde afdrukstijlen op het juiste papier afgedrukt (briefpapier / volgvel / kaft etc) tot zover geen "probleem".
Echter wanneer het op digitale verzending aankomt dan moet het document voorzien worden van de juiste achtergronden / briefpapier. Dit valt dus niet in een sjabloon te regelen omdat deze achtergronden dan ook afgedrukt worden terwijl wij het juiste papier in de printer hebben zitten.

Op dit moment heb ik het opgelost door een vb.net script te gebruiken wat voor mij in het document de juiste achtergronden plaatst. Dit werkt voor ons nu naar wens.

Puch-Maxi en Remco bedankt voor het meedenken zover.
Pagina: 1