Toon posts:

Config file Cisco naar FTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een ftp server waarheen ik mijn Cisco config-files wil zo af en toe wil wegschrijven (copy run ftp 1.1.1.1)

Nu zie ik dat je daar je authenticatie kunt instellen op de volgende manier:
(config)#ip ftp username cisco
(config)#ip ftp password cisco123

Maar ik wil het liefst dat onze AD-groepX (die hebben rechten op de FTP) de config kan wegschrijven. Kan dit niet op groepsniveau?? Of moet ik altijd een lokaal ftp-gebruikertje hebben?

Volgens mij zie ik iets over het hoofd, ik kan me niet voorstellen dat iedereen het op deze manier doet.

Bovendien beheer ik met mijn AD-account het cisco device (via Radius). Kan er niet gewoon de current-user gepakt worden voor ftp authenticatie?

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-12 14:57
De Cisco router moet inloggen op de FTP server. Daarvoor configureer je een username en password. Als jouw FTP server een AD account accepteert, dan kun je dus de gegevens van dat account invullen.

De router doet verder niets met jouw accountgegevens die je opgeeft tijdens inloggen als je van AAA gebruik maakt. Het enige dat er gebeurt is dat de gegevens naar een RADIUS of TACACS server worden doorgestuurd en die geeft aan of je wel/niet ingelogd mag worden. Deze gegevens bestaan dus verder niet meer op de router en kunnen dus ook niet doorgegeven worden.

Wat je wel kunt doen is in het FTP commando alle gegevens meegeven:
code:
1
 copy flash-filesystem : filename ftp: [[[//[username [:password ]@]location ]/directory ]/filename ]

Overigens, als de FTP user niet is gezet met het "ip ftp username" commando en ook niet in de copy opdracht is meegegeven, dan probeert de router het denk ik met een anonymous account. Eventueel kun je (met een alleen schrijven en geen leesrechten!) dat gebruiken om anoniem de configs te uploaden.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je goede antwoord! Verhelderend!