Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Met Forfiles oude mappen weg halen op XP machine

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik gebruik forfiles altijd graag om oude bestanden weg te halen (log files of oude backup). Alleen nun heb ik een probleem dat hij het niet zo doet zoals ik het wil.

De situatie:

Op een XP machine worden dagelijks bestanden als backup gekopieerd van 2 2003 servers. Dit zijn 5,5 Gb met 82.000 bestanden Dit wordt gedaan om er als er iets mis met de bestanden is er snel bij te zijn en niet eerst de backup terug te hoeven zetten (en ja er is vaker wel wat mis). Deze komen via een Robocopy script telkens in een nieuwe folder met in de folder naam het datum.

Probleem:

Schijf loopt vol, Wil dus oudere mappen weg hebben, zeg maar alles war ouder is als 30 dagen. Maar op een of andere manier werkt het niet.

Dit is de forfiles regel die ik er nu heb in staan:

FORFILES -pD:\backup~1 -s -d-30 -c"cmd /c IF @isdir==TRUE rd /S /Q @path"

Het ~1 staat erin omdat het een lange naam is met een spatie erin. Had ook al -m*.* erin staan. Alsik de -s weghaal is hij snel klaar maar heeft niets verwijdert. En met -s is hij heel lang bezig... zonder iets te verwijderen. Ik denk dat ik -s in feite weg zou kunnen laten omdat hij alleen onder de backup folder de mappen weg zou moeten halen, dan zijn de submappen direct ook weg.

Iemand enig idee waar het fout loopt?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows XP heeft ook PowerShell beschikbaar, dus kijk eens wat je met deze Google resultaten kan doen. Paden kan je trouwens met quotes omringen, dan hoef je niet de 8.3 DOS notatie te gebruiken, zoals je nu doet met ~1 e.d.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ah.. ik heb het voor elkaar. blijkbaar moet je bij de XP versie isdir en @path met hoofdletter schrijven.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een andere of extra oplossing zouden shadowcopies zijn. Dat is meen ik ook beschikbaar op 2003 server?