Game PC Max 1000 euro (inc verzendkosten)

Pagina: 1
Acties:

• MrImpulsive
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:10
Hallo iedereen!

Een paar weken geleden ben ik gestart met mijn opleiding Applicatie ontwikkelaar en in het eerste halfjaar leren we ook basisdingen zoals een computer assembleren. Dit kon ik al (al wordt dit mijn eerste 'echte' computer. De rest waren projectjes van 2ehands onderdelen), maar het is natuurlijk weer een perfect excuus om thuis ook een computertje in elkaar te zetten!

In principe had ik dit in gedachten:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 135,99€ 135,99
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 74,90€ 74,90
1Corsair Carbide 300R€ 62,-€ 62,-
1Cooler Master Hyper 412S€ 30,12€ 30,12
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 64,02€ 64,02
1XFX Pro 550W€ 52,97€ 52,97
1Samsung 840 EVO 250GB€ 150,70€ 150,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 570,70

Maar ik kan niet echt een keuze maken wat betreft een videokaart.... Daarom wil ik graag jullie hulp inschakelen :) Het gaat vooral om de videokaart, maar als je nog een opmerking hebt over de rest; Al het advies is welkom!

Om even wat informatie te geven:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem is bedoelt voor gamen op 1 scherm(Full HD), films en series kijken en soms een virtuele machine draaien. Natuurlijk ook office draaien, maar dat kan hij volgens mij wel als het een gamecomputer is 8)
Het is de bedoeling dat ik Battlefield 3 op Ultra kan spelen. Het liefst ook Battlefield 4 op Ultra. Ik ben ook van plan GTA 5 te spelen, mocht die uitkomen voor de pc. Deze pc moet dus een tijdje mee kunnen gaan. Wanneer het nodig is(misschien over een jaar) wil ik de CPU gaan overklokken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Op dit moment kost de pc ongeveer 580-590 inc verzendkosten. Het is de bedoeling dat dit maximaal 1000 euro wordt inc verzendkosten. Er is dus 400 euro voor de videokaart(zoals ik al zei, ik wil dat hij een tijdje meegaat) maar als het met minder kan is het ook fijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een beeldscherm,muis,toetsenbord,speakers,DVD drive en interne cardreader. Daarnaast neem ik een 1TB Samsung Spinpoint F1 32MB Cache en een 750GB Seagate Barracuda 32MB Cache mee voor data opslag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
In principe heb ik geen voorkeuren. Maar het zou leuk zijn als de kleuren wat overeenkomen(al maakt dat niet heel veel uit, omdat ik een dichte kast heb gekozen). Ook wil ik natuurlijk een redelijk stil systeem.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie hierboven. EDIT: Ik ben vergeten te zeggen dat ik het liefst 3 of 4GB VRAM heb ivm Battlefield 4 en zodat m'n pc langer meegaat.

Alvast bedankt! :)

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Als je de FX-8320 wilt overklokken zou ik niet de Cooler Master Hyper 412S als koeler nemen. Deze is wel heel stil, maar heeft niet genoeg koelvermogen om mee te overklokken, zeker niet voor een AMD FX.

koelers onder 50€ en 16cm bij 125W (http://nl.hardware.info) (er zijn ook zeer interessante koelers boven 16cm zoals de Noctua NH-D14, Thermalright True Spirit 140 of Thermalright HR-02 Macho Rev. A, maar dan moet je een andere kast kiezen)

DeepCool NepTwin (zeer goede koeling, maar redelijk luid)
LS: 41,8°C - 35,5dB(A) - 40,5€

Scythe Mugen 4 (goede koeling en redelijk stil)
LS: 45,6°C - 30,5dB(A) - 35,5€

Enermax ETS-T40-VD (goede koeling en stil, +LED lichtjes)
LS: 45,9°C - 27dB(A) - 45,62€

Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 (redelijk goede koeling, stil en goedkoop)
LS: 46,6°C - 28,6dB(A) - 25,8€

Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition (redelijke koeling, zeer stil)
LS: 47,9°C - 23,7dB(A) - 36,75€

ter vergelijking:
Cooler Master Hyper 412S
LS: 50,1°C - 25,3dB(A) - 30,12€

Voor de rest ziet je systeem er goed uit.
Voor grafische kaart zou ik je een HD 7970 Ghz Edition aanraden: Sapphire Vapor-X HD7970 Ghz Edition 3GB GDDR5 of XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation Ghz Edition
Ik ben wel niet zo thuis in de AMD grafische kaarten, iemand anders kan je waarschijnlijk beter zeggen welke versie het beste is. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Robbedem op 13-09-2013 00:17 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
pricewatch: Zotac GeForce GTX 680 AMP! Edition 2GB (ZT-60105-10P) is een zeer mooie kaart voor de prijs, doet maar nauwelijks of zelf niet onder voor de GTX 770..

Bij volgende grafiek moet je nog +10% fps doen bij die stock gtx 680 en dan kom je op 92 fps voor deze zotac: http://www.techpowerup.co...TX_680_Amp_Edition/9.html
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/MSI/GTX_770_TF_Gaming/images/bf3_1920_1080.gif

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-04 16:32

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

SmokingCrop schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:31:
pricewatch: Zotac GeForce GTX 680 AMP! Edition 2GB (ZT-60105-10P) is een zeer mooie kaart voor de prijs, doet maar nauwelijks of zelf niet onder voor de GTX 770..

Bij volgende grafiek moet je nog +10% fps doen bij die stock gtx 680 en dan kom je op 92 fps voor deze zotac: http://www.techpowerup.co...TX_680_Amp_Edition/9.html
[afbeelding]
Die kaart is jammer genoeg niet 3-4gb wat de TS wilde, is een HD7970ghz geen betere optie in dat geval?

• MrImpulsive
Hoi iedereen, ik heb er weer een schooldagje opzitten. Dank jullie wel voor jullie reacties!

Ik heb in ieder geval de CPU koeler vervangen. Ik heb gekozen voor de Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition(Dankje Robbedem :) ).
Deze heeft een mooie prijs, is erg stil en koelt beter dan degene die ik eerst had gekozen.

Ik ben niet echt bekend met AMD kaarten. Ik heb altijd eerst naar Nvidia kaarten gekeken(globaal rondkijken als er weer een nieuwe generatie is, dus niet echt met als doel zelf eentje kopen). Maar wat vinden jullie van de MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING? Wel erg duur, aan de max van mijn budget, maar hij heeft wel 4gb geheugen. Maar ik heb geen idee hoe deze presteert vergeleken de AMD 7970 varianten.

SmokingCrop, mooie kaart! Maar zoals Sp3ci3s8472 zegt, het is inderdaad geen kaart met 3 of 4gb geheugen. Ik wil dit graag omdat de aangeraden VRAM voor Battlefield 4 3gb is. Ik verwacht dat dit gewoon de eerste game is die zoveel vraagt(/aanraadt) en dat er zeker nog meer games komen die meer VRAM gebruiken. Ik wil graag dat deze PC een tijdje meegaat :)

• SmokingCrop
  • Niet online
Ondertussen is de pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition ook uitgekomen ^.^ (7 september eerste prijs vermelding in pricewatch)

• MrImpulsive
SmokingCrop schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:20:
Ondertussen is de pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition ook uitgekomen ^.^ (7 september eerste prijs vermelding in pricewatch)
Oef, de nieuwe versie van de Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition. Ook iets om als optie te zien :) . Enig idee hoe stil hij is vergeleken de Mugen 3? Waarschijnlijk is hij sowieso beter, of niet?

• SmokingCrop
  • Niet online
Er zijn nog niet echt reviews van te vinden, maar je zou het eigenlijk wel verwachten.
De installatie van de koeler zou allesinds sterk verbeterd zijn.

Om echt de verschillen te kunnen zien, heb je eigenlijk gewoon een review nodig waar ze alles op de proef stellen, maar hier zijn een paar dingen:

"Scythe newly developed the T-M.A.P.S. (Threedimensional Multiple Airflow Pass-Through Structure) fin structure for Mugen 4, which increases the airflow inside the cooling heatsink. Furthermore, Mugen 4 PCGH Edition is highly fine tuned for performance with ultra low noise."

"Hyper Precision Mounting System" (H.P.M.S.)has been used for the Mugen 4 PCGH Edition as well. Hence makes the mounting procedure much easier and faster than before."

Je doet met beide geen miskoop denk ik zo :p

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 13-09-2013 19:40 ]

• MrImpulsive
Even een nieuw vraagje:
Ik wil graag een 2e videokaart kunnen toevoegen over een (hopelijk lange) tijd, als ik het nodig acht.
Ik zie sowieso dat het moederbord dat ik op dit moment heb gekozen geen SLI ondersteunt. Maar wat me echt opviel was dat er 20 lanes waren, waarvan 1 PCIe slot 16 toegewezen krijgt en eentje maar 4 lanes. Beetje weinig (dat tweede slot), of niet?

Als ik naar andere (niet te dure) moederborden kijk, zie ik dat deze bij SLI 2 PCIe sloten op x8 draaien. Is dit snel genoeg voor een videokaart? Of heeft een videokaart echt 16 lanes nodig?

En welk moederbord zouden jullie mij aanraden? Ik ben trouwens van plan om eerst een MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING te kopen en later nog eentje te kopen als het nodig is.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:41

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Azerdion schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:06:
Even een nieuw vraagje:
Ik wil graag een 2e videokaart kunnen toevoegen over een (hopelijk lange) tijd, als ik het nodig acht.
Ik zie sowieso dat het moederbord dat ik op dit moment heb gekozen geen SLI ondersteunt. Maar wat me echt opviel was dat er 20 lanes waren, waarvan 1 PCIe slot 16 toegewezen krijgt en eentje maar 4 lanes. Beetje weinig (dat tweede slot), of niet?

Als ik naar andere (niet te dure) moederborden kijk, zie ik dat deze bij SLI 2 PCIe sloten op x8 draaien. Is dit snel genoeg voor een videokaart? Of heeft een videokaart echt 16 lanes nodig?

En welk moederbord zouden jullie mij aanraden? Ik ben trouwens van plan om eerst een MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING te kopen en later nog eentje te kopen als het nodig is.
Nee dat is niet weinig, heb hetzelfde bord met HD7850's in Crossfire, dat maakt echt helemaal niks uit.
Bordje kan ik trouwens meer dan aanraden, beste wat ik ooit heb gehad, ook qua overclocken enz.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• SmokingCrop
  • Niet online
Als je pas over een lange tijd nog een gtx 770 erbij wil steken, dan koop je beter gewoon een nieuwe kaart van dan. Als je binnen 3 jaar een upgrade wilt, dan zal een enkele nieuwe kaart meer performance hebben dan 2x gtx 770. (en al zeker omdat de volta gpu's met stacked dram enzo dan zouden moeten uitkomen)

• Robbedem
Als je SLI wilt gebruiken, zal je naast een ander moederbord ook een andere voeding moeten nemen.
Best een 700 of 750W exemplaar zoals bvb:
OCZ OCZ-ZT750W-EU
Cooler Master GX 750W v2 (beetje stiller dan de OCZ, hogere ripple maar nog steeds OK, niet modulair)

Als je veel gaat gamen (gemiddeld meer dan 2u per dag) wordt een efficiëntere voeding ook interessant:
silver: be quiet! System Power 7 700W
gold: Cooler Master V Series V700, Corsair HX750 of Seasonic G-Serie 750Watt
gold+zeer stil: XFX Pro Black Edition 750W

Een extra fan voor de case zou bij twee videokaarten geen slecht idee zijn om de temperaturen onder controle te houden. (maar dat kan je later kopen samen met de tweede videokaart)

Verwijderd

Waarom wil je perse de MSI GTX770 4GB variant, ik had deze ook op het oog maar na het lezen van de laatste review van Tweakers waarin de 2 gb zelfs beter kon zijn dan de 4 gb.

• MrImpulsive
kuusj98 schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:15:
[...]

Nee dat is niet weinig, heb hetzelfde bord met HD7850's in Crossfire, dat maakt echt helemaal niks uit.
Bordje kan ik trouwens meer dan aanraden, beste wat ik ooit heb gehad, ook qua overclocken enz.
Ik weet dat dit moederbord goed is qua overklokken, daarom had ik hem in eerste instantie ook uitgekozen.
Maar kan je ook uitleggen waarom het aantal lanes niet te weinig is? Is het niet gewoon dat jij je kaarten niet volledig gebruikt(kan gebruiken), omdat de kaarten niet op x16 kunnen draaien? Daar komt mijn vraag vandaan. Ik begrijp dat het misschien niet te weinig is, maar waarom??
SmokingCrop schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:47:
Als je pas over een lange tijd nog een gtx 770 erbij wil steken, dan koop je beter gewoon een nieuwe kaart van dan. Als je binnen 3 jaar een upgrade wilt, dan zal een enkele nieuwe kaart meer performance hebben dan 2x gtx 770. (en al zeker omdat de volta gpu's met stacked dram enzo dan zouden moeten uitkomen)
Misschien is dat wel beter ja, maar dat weet ik dus niet. Daarom wil ik graag de optie openhouden. En rond die tijd zal je voor een nieuwe kaart waarschijnlijk wel PCIe 3.0 nodig hebben, die ik dan sowieso niet heb. Als ik dan een kaartje erbij kan zetten zodat ik toch nog wat kan meekomen... tja ;)
Robbedem schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:59:
Als je SLI wilt gebruiken, zal je naast een ander moederbord ook een andere voeding moeten nemen.
Best een 700 of 750W exemplaar zoals bvb:
OCZ OCZ-ZT750W-EU
Cooler Master GX 750W v2 (beetje stiller dan de OCZ, hogere ripple maar nog steeds OK, niet modulair)

Als je veel gaat gamen (gemiddeld meer dan 2u per dag) wordt een efficiëntere voeding ook interessant:
silver: be quiet! System Power 7 700W
gold: Cooler Master V Series V700, Corsair HX750 of Seasonic G-Serie 750Watt
gold+zeer stil: XFX Pro Black Edition 750W

Een extra fan voor de case zou bij twee videokaarten geen slecht idee zijn om de temperaturen onder controle te houden. (maar dat kan je later kopen samen met de tweede videokaart)
Ik ben niet van plan om direct een tweede kaart te plaatsen. En omdat voedingen ook achteruit gaan naarmate de tijd verstrijkt, denk ik dat ik een nieuwe voeding koop zodra ik een tweede kaart koop.
Maar in ieder geval bedankt voor de tips! :)
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:14:
Waarom wil je perse de MSI GTX770 4GB variant, ik had deze ook op het oog maar na het lezen van de laatste review van Tweakers waarin de 2 gb zelfs beter kon zijn dan de 4 gb.
Ik kies voor een 4GB kaart omdat ik laatst de system requirements voor Battlefield 4 zag. Dit is een van de eerste games die zoveel aanraden, maar ik weet zeker dat er meer komen. Als ik later een kaart erbij zet, zal ik effectief nog steeds 4GB hebben. Ik wil dus even veilig kiezen voor de toekomst. Ik weet dat bijvoorbeeld de Lightning versie sneller is ja.

• Robbedem
De meeste mensen doen niet meer dan 6 jaar met hun computer. Een goede voeding gaat ook zolang mee. Een videokaart daarentegen wordt eerder na 2 tot 3 jaar vervangen (ongeveer de helft tov van de hele computer) of in het geval van SLI wordt de tweede kaart zelfs al na 1 tot 2 jaar bijgestoken, omdat het na langer wachten beter is de kaart te vervangen.

Als je nu een 550W voeding neemt, zal je waarschijnlijk geen SLI gaan gebruiken omdat het dan veel duurder zal zijn dan de GTX 770 te vervangen. En dan heb je voor niets een duurder moederbord met SLI ondersteuning gekocht.

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:34
ik zag inderdaad ook de bf4 recommended specs 3gb graphics memory dus zat er ook een te denke een 7950 inplaats van de zotac 680 of een 760, maar je hoort en leest toch vaak de videokaarten het vaak niet kunne verwerken pas in sli komt dat tot zijn recht toch?

• MrImpulsive
Mijn budget is van €750 naar €800 gegaan, toen naar €900, ten tijde van het openen van dit topic zat ik op €1000 en ondertussen zit ik alweer op €1061,57 euro... Maar de lijst is er eindelijk! Nu nog een laatste goedkeuring vanuit de community :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 135,70€ 135,70
1Gigabyte GA-990FXA-UD3€ 116,10€ 116,10
1MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING€ 395,50€ 395,50
1Corsair Carbide 300R€ 61,99€ 61,99
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,99€ 37,99
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 72,-€ 72,-
1OCZ OCZ-ZT750W-EU€ 74,21€ 74,21
1Samsung 840 EVO 250GB€ 150,70€ 150,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.044,19