Toon posts:

Geen internet toegang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik woon thuis in een soort van bunker waardoor ik een viertal wifi access-points heb staan over het hele huis.
Deze situatie werkte lange tijd zoals het hoorde maar na enige tijd begon 1 AP raar te doen.
Het connecteren werd plots niet meer mogelijk hierme.
Nu is deze AP vervangen door een iets geavanceerder model maar het probleem blijft aanhouden.

Het probleem ligt zeker niet aan de uplink want als ik mijn laptop rechtstreeks aan de uplink kabel hang, krijg ik wel internet toegang.
Als ik via de AP verbind niet, dan krijg ik de bekende gele driehoek.
Volgens mij krijg ik een geldig ip adres door:
Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/24x2dqa.jpg

Ik kan andere pc's perfect pingen in mijn netwerk maar internet toegang is onmogelijk.

Ik zie niet in hoe ik dit verder kan troubleshooten, dus vandaar dat ik hier een oproep lanceer.

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11 22:31
Hebben je access points een eigen DHCP server of staat de DHCP server alleen aan in je hoofd router?

Verwijderd

Topicstarter
kmichael schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:26:
Hebben je access points een eigen DHCP server of staat de DHCP server alleen aan in je hoofd router?
Die originele AP hebben geen DHCP server maar die nieuwe wel.
Daar ligt ook het probleem niet.
Wanneer ik statisch een IP adres instel lukt het ook niet om te browsen.
Nogtans op automatisch krijg ik een geldige ip configuratie door van de DHCP server van die sitecom ap.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Kan je wel pingen naar je gateway?

Verwijderd

Topicstarter
Jip lukt allemaal..

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11 22:31
vernieuw je IP is: (mocht je niet weten hoe:)
CMD "ipconfig /release" enter "ipconfig /renew" enter

Heb je al geprobeerd een van de 3 andere werkende AP op die plek aan te sluiten?

Verwijderd

doe eens:

tracert www.nu.nl

En post het resultaat even.

En wat je ook kan doen is: ping 8.8.8.8

Krijg je dan een reply?

Verwijderd

Topicstarter
kmichael schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:43:
vernieuw je IP is: (mocht je niet weten hoe:)
CMD "ipconfig /release" enter "ipconfig /renew" enter

Heb je al geprobeerd een van de 3 andere werkende AP op die plek aan te sluiten?
ipconfig /release en /renew maken niets uit. Zal morgen eens proberen een werkende AP daar aan te sluiten, dank voor de tip!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Dan lijkt het erop dat je via het draadloze netwerk prima bij je gateway kan komen en daar dus de oorzaak van het probleem gezocht moet worden. Je draadloze netwerk lijkt te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Update: ik heb mijn werkende wifi ap uit mijn kamer verplaatst met deze in de woonkamer (deze werkte niet).
Nu blijkt dit wel te werken, ik heb nu wifi in de woonkamer maar om mijn kamer niet meer.
Het probleem ligt dus duidelijk aan het AP.
Ik heb de sitecom al meerdere malen volledig gereset maar blijkt niet te helpen.

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 08:28
Is het mogelijk dat het nieuwe AP ook het IP adres 192.168.0.1 als Inten IP adres heeft?

Voorkeur is:
- op de router met de internetconnectie een DHCP server draaien en deze is default gateway voor alle PC, ongeacht op welk AP ze zijn aangesloten
- op alle andere AP's de DHCP server uitzetten en een fixed intern IP adres zetten om ze te kunnen benaderen. Je moet alle AP's ook hun inside poort aansluiten en niet op hun WAN poort.

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-12 10:50
Lijkt mij op een IP conflict.
Begin eerst eens met het opschrijven van alle IP's binnen je netwerk. Zorg er voor dat DHCP nooit mag uitdelen op de range die je gebruikt voor statische apparaten(routers/ap's/servers/printers).

Probeer ook alle "stappen" te pingen. Dus als je AP direct op je gateway zit aangesloten, ping dan je gateway vanaf een PC die op die AP zit aangesloten.

Ik zelf leef ook in een soort bunker(nieuw appartementen complex) en gebruik 1 Asus RT-N66U als router, Asus RT-AC66U als AP en een Airport Express als AP. Router heeft IP 192.168.1.1, Asus AP heeft 192.168.1.2 en Airport heeft 192.168.1.3, daarnaast hebben printers/servers/tv's nog statische IP adressen in de 192.168.01x range en DHCP begint bij 192.168.1.40, werkt prima.

Tip voor ook in de toekomst, met een setup met vele AP's / overige spullen zou ik een netwerktekening / IP lijst bijhouden.
Pagina: 1