Toon posts:

Automatisch verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met mijn smartphone een draadloos netwerk (WPA2) opgeslagen heb, maakt deze automatisch verbinding als ik bij locatieA ben. Er is dus een profieletje aanwezig op mijn smartphone.

Stel ik tuig in locatieB ook een accespoint op, met hetzelfde channel, hetzelfde SSID en zelfde mode. Alleen zonder WPA2. Gewoon free-hotspot. Mijn vraag: denken jullie dat de smartphone automatisch met het netwerk verbinding maakt? Wat is de unique identifier voor zo'n verbinding?

Zijn er manieren mogelijk zodat de smartphone automatisch verbinding maakt bij locatieB of moet ik hoe dan ook de WPA2 key van locatieA hebben?

Dank

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Probeer het en je weet het. ;)

Ik mag het trouwens niet hopen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga het een proberen (Y) Ik denk van niet. Of het MAC-addr of de WiFi protection is de unique indentifier. Ik ben benieuwd of ik de authenticatie i.c.m. het profiel kan bypassen.

Verwijderd

Dit werkt alleen als je op locatie A ook geen wachtwoord hebt.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:09
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:51:
Ja ik ga het een proberen (Y) Ik denk van niet. Of het MAC-addr of de WiFi protection is de unique indentifier. Ik ben benieuwd of ik de authenticatie i.c.m. het profiel kan bypassen.
De combinatie van security en SSID bij alle gangbare supplicants.

Om daadwerkelijk verbinding te kunnen maken met een rogue WPA2 AP heeft deze de WPA2 key nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Thralas op 13-09-2013 09:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat werkt inderdaad niet. Nu het volgende:

Ik wil een roque Access Point opzetten waarbij ik de Man in The Middle ben. Dit wil ik met een fysieke Access point doen.

Mijn laptop krijgt internet via de WiFi Adapter. Is het mogelijk dit internet door te geven naar mijn Access Point die met een kabel aangesloten is op de laptop? Dus:
Wireless netwerk (SSID-Y) --> WiFi adapter lpt --> LAN adapter lpt --> Mijn Access Point (SSID-X)
Zodat als gebruikers zich aanmelden op SSID-X dat ze toch internet verbinding krijgen (via mijn laptop)?

Hoe kan ik dit doen? Linux/Windows? Ik heb al geprobeerd in Windows mijn adapters (LAN / WiFi) te bridgen, blijkbaar is dit niet voldoende. Hoe pak ik dit aan?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:31

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:54:
[...]
Zodat als gebruikers zich aanmelden op SSID-X dat ze toch internet verbinding krijgen (via mijn laptop)...?
En jij fijn al hun wachtwoorden en andere persoonlijke info kan onderscheppen...? O-)

Ik denk dat dit technisch best kan, maar het zal tegen de policy van Tweakers zijn om uit te gaan leggen hoe... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is inderdaad het idee. En nu ben jij de klokkenluider die dit snode plan als eerste doorzien heeft, want de andere lezers hadden dit natuurlijk niet doorgehad.

Ooit gedacht aan dat er wel degelijk goede redenen voor zo'n actie kunnen zijn? Security? Security awareness? Training casus? Graag inhoudelijke reactie.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt wel boos zijn op Fiber omdat-ie je topic verpest, maar hij wel degelijk gelijk. Tweakers heeft een beleid voor dit soort topics en deze vraagstelling kan niet door die beugel

En je kribbige reactie trouwens ook niet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Dit heeft meer te maken met hoe netwerken werken dan met Beveiliging en virussen (binnen softe goederen). Vandaar even een move naar netwerken

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:15:Tweakers heeft een beleid voor dit soort topics en deze vraagstelling kan niet door die beugel
Wrong ;w . Moderatoren vinden het blijkbaar prima.
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:15:En je kribbige reactie trouwens ook niet
Wrong, dat is jou interpretatie. Ik probeer mij te verdedigen en goede redenen voor een dergelijk topic aan te dragen.

Over policy gesproken: "Wees te allen tijde behulpzaam." "On topic" etc.. Graag inhoudelijke reactie, i.p.v. voor Fiber in de bres te springen.

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 14:53
hack5 had er een tijdje geleden een video over op youtube gezet, zal hem is opzoeken

too weird to live too rare to die

Verwijderd

Topicstarter
terror538 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 09:43:
hack5 had er een tijdje geleden een video over op youtube gezet, zal hem is opzoeken
Dank...ben benieuwd!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 14:53
http://hak5.org/episodes/episode-705

Volgens mij deze, kan er naast zitten

too weird to live too rare to die

Verwijderd

Topicstarter
Oké thx...ik ga hem eens ff kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
@terror538: Geweldig! Top! Precies wat ik zoek. Aansluiten op mijn oorspronkelijke vraag. Bedankt kerel.

En een fijne verjaardag verder ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2013 17:05 ]

Pagina: 1