Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een Canon Legria HFM506 camcorder met een Li-ion 3.6v, 1790mAh accu (de canon PB-718).

Deze camera gebruik ik bij het spotten / filmen van treinen en de accu die ik gebruik gaat bij continue gebruik maar 2 uur mee. Ik kan dus niet de hele dag spotten met deze accu. Een zwaardere accu er bij kopen is ook geen optie omdat die maar een uurtje lager mee gaat (de BP-727).

Ik zoek dus een externe stroom leverancier (ook wel een powerbank genoemd) die voldoende vermogen heeft om mijn canon camcorder heel de dag van voldoende stroom te voorzien bij continue gebruik.

De camcorder heeft een DC in 5.3v aansluiting die de accu van de camcorder oplaad als deze leeg is. De camcorder werkt namelijk ook zonder accu als deze op de 220v adapter is aangesloten. Met ook maar dan moet de camcorder uit staan als ik de accu wil opladen. Mijn vraag is dan ook of ik hier die powerbank op kan aansluiten?

Het enige probleem waar ik tegen aan loop is de DC in connector:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS03b8uaaPV8yIq_ysMTfECwp0XSawXC2aV7RMCNudlGDXqiReV

Dit is de connector die de camcorder van power voorziet maar geen powerbank heeft deze aansluiting die ik kon vinden. Zo'n powerbank kun je gebruiken bij het opladen van smartphones en andere mobiele apparaten wanneer je geen stopcontact bij de hand hebt.

Wie kan mijn helpen met dit klein probleem?

Groet,
Martijn

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar
Waarom niet enkele zwaardere batterijen aanschaffen?
Het hoeven daarom geen dure originele te zijn.
Voor +/- 30 euro kan je een 4450mAh batterij kopen met infochip.
Ik heb er ,voor ik op vakantie vertrok in Juni,ook 2 gekocht en tot nu werken ze prima.
Ik gebruik ze regelmatig.
Er zijn er nog goedkopere ZONDER infochip.
Deze kan je ook gebruiken maar dan krijg je, telkens als je de camera opstart , een melding dat je met een niet originele batterij werkt en de vraag of je wil doorwerken met die batterij.
Gewoon bevestigen en je kan ermee filmen.
Je krijgt bij deze laatste ook GEEN batterij info op het scherm.

http://www.benl.ebay.be/i...Akkus&hash=item35cc036beb

Er bestaan ook laders die je op de aanstekerplug in de wagen kan pluggen .

Een powerbank bestaat niet (toch niet dat ik weet ) voor deze camera's.