• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:10
Beste tweakers,

Ik ben sinds vanavond in het bezit van een nieuwe samsung laptop. Nu zit daar jammer genoeg nog geen SSD in. Deze heb ik in de iBood hunt gekocht gelukkig en die komt als het goed is dit weekend binnen.

Nu komt het lastige gedeelte. Er staat vanuit de Fabriek af al Windows 8 op geinstaleerd. Nu wil ik dat natuurlijk overzetten naar de SSD. Er zitten geen installatie of recovery DVD's bij jammer genoeg. (nogal logisch want er zit ook geen DVD speler in de Laptop) Maar ik zie ook nergens een code van windows 8 op de onderkant van de laptop of op de doos staan. Ik kan me herrineren dat bij windows 7 vaak wel een product code op de onderkant staat.

Nu aan jullie dus de vraag, hoe pak ik dit het beste aan? Ik heb wel een windows DVD en een externe DVD speler maar geen code ervan.

Ook kan ik natuurlijk proberen om de HDD te klonen maar hier heb ik geen ervaringen mee.

Ik hoop dat jullie goede ideeen hebben.

Groetjes Jeroen

don't mind me

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Er wordt op een andere manier bij de OEM Windows 8 gekeken welke Windows key je hebt. dit zit in de hardware verstopt.
Je zou wel een sticker op de onderkant moeten hebben welke aangeeft dat er een Windows 8 op het systeem is geïnstalleerd.

Om toch gebruik te maken van je notebook i.c.m. je geldige licentie zou ik de hardeschijf klonen.
Hiervoor heb je verschillende applicaties voor, zelf heb ik privé en zakelijk goede ervaring met Microsoft zijn eigen tool imagex

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat je het beste kan doen in deze is met een tool als bijvoorbeeld Clonezilla of PING (Partimage Is Not Ghost). Als je dan disk-to-disk cloned, dan clone je ook de partities mee, geheid dat daar ook een recovery partitie bij zit.

[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 12-09-2013 20:35 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je wat zoekt hier op GoT vind je hier in WOS van de afgelopen 2 maanden een paar topics die precies uitleggen wat ze hebben gedaan, die hebben namelijk exact dezelfde situatie gehad waar jij je nu in bevind. Dit had je in je vooronderzoek kunnen vinden en was dit topic niet echt nodig, tenzij je tegen problemen aan loopt.

Succes.

Commandline FTW | Tweakt met mate