• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 21:33

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ten eerste weet ik niet zeker of dit het juiste forumdeel hiervoor is, zoniet, mijn excuses.

Al lange tijd heb ik me verheugd op de komst van Netflix, ik heb gisteren me gisteren dan ook direct een account aangemaakt. :)

Ik heb echter een probleempje waar ik me aan stoor; als ik stream op mijn PS3 heb ik last van constante lichte haperingen. Dit is behoorlijk storend en het maakt de series/films voor mij onkijkbaar. Het streamen op mijn desktop gaat zonder problemen. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd om het te verhelpen:

Allereerst dacht ik dat het lag aan mijn Wi-Fi signaal (mijn PS3 maakt gebruik van mijn Wi-Fi netwerk). Ik heb daarom een 'Internet connection test' uitgevoerd op mijn PS3 en deze test gaf als uitkomst een download snelheid van 15 Mbps, ik zit hier mee dus boven de aanbevolen snelheid.

Ik wilde echter geen risico lopen, dus heb ik mijn PS3 via een UTP kabel direct aangesloten op mijn router, vervolgens weer een 'internet connection test' uitgevoerd en deze keer was de downloadsnelheid zo'n 40 Mbps. Dit zou dus meer dan voldoende moeten zijn, echter de haperingen blijven.

Uiteindelijk maar via de Netflix klantenservice door middel van een livechat met een service medewerker gesproken. Die liet me het volgende proberen:
  • Via mijn netflix account de video kwaliteit lager zetten. Dit gaf als resultaat dat de kwaliteit inderdaad wat lager werd, maar de haperingen bleven.
  • Vervolgens de kwaliteit weer terug gezet naar het maximale.
  • Op de PS3 mijn Netflix account afmelden en vervolgens weer aanmelden. -Geen succes
  • Als laatste optie gaf de medewerker me de tip om mijn router een minuut uit te zetten en vervolgens weer aan, dit brak uiteraard de chatsessie dus namen we afscheid. Ook dit gaf geen verbetering.
Ik ben op dit moment 'all out of ideas' en vandaar dat ik hier om hulp vraag. Iemand een soortgelijk probleem (gehad)? Of iemand nog suggesties? Zoals ik eerder aangaf op mijn desktop loopt alles helemaal soepel.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Je zou kunnen proberen de Netflix app te verwijderen, of beter nog, een factory reset van de PS3 (vergeet je backups niet). Dit schijnt nog wel eens te helpen voor haperingen bij Smart-TV's..

Verwijderd

Je moet 1 voor 1 gaan afstrepen. Heb je bijvoorbeeld geen problemen als je HD video via je PC afspeelt?
> Dan weet je zeker dat het niet aan je router of internetverbinding ligt.
Speelt Netflix wel vloeiend op een ander apparaat als PC of tablet? > PS3 is het probleem.

Doe een factory reset van de PS3, laatste PS3 firmware update erop en Netflix opnieuw installeren.
Zoals je het beschrijft lijkt het erop dat er nog iets naast Netflix op de PS3 draait.

Als dat allemaal niet werkt kan het ook zijn dat je PS3 een hardware probleem heeft.
Het is en blijft elektronica natuurlijk en dan kan ook stuk gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:31:
Je moet 1 voor 1 gaan afstrepen. Heb je bijvoorbeeld geen problemen als je HD video via je PC afspeelt?
> Dan weet je zeker dat het niet aan je router of internetverbinding ligt.
Speelt Netflix wel vloeiend op een ander apparaat als PC of tablet? > PS3 is het probleem.
Bedankt voor je reactie. :) Ik gaf al aan in de openingspost dat streamen op de PC gewoon zonder problemen werkt, dus inderdaad het ligt aan de PS3.
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:31:
Doe een factory reset van de PS3, laatste PS3 firmware update erop en Netflix opnieuw installeren.
Zoals je het beschrijft lijkt het erop dat er nog iets naast Netflix op de PS3 draait.

Als dat allemaal niet werkt kan het ook zijn dat je PS3 een hardware probleem heeft.
Het is en blijft elektronica natuurlijk en dan kan ook stuk gaan.
Factory reset van de PS3 heb ik nog niet geprobeerd, dat kan ik eventueel nog proberen. Netflix zelf heb ik in ieder geval al wel geherinstalleerd.

Ik merk nu overigens dat het probleem zich alleen bij sommige films series voordoet. Ik had het probleem bijvoorbeeld bij de documentaire "Into the Universe with Stephen Hawking: "Are We Alone?" en de serie Robin Hood (terwijl ik deze 2 shows wel zonder poblemen op de PC kon kijken). Maar ik heb zojuist wel de film Narnia: Prins Caspian zonder enige haperingen/stotteringen kunnen kijken op mijn PS3. Erg vreemd dus.

Edit: Ik zal morgen een factory reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Fl0yd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:06:
[...]

Bedankt voor je reactie. :) Ik gaf al aan in de openingspost dat streamen op de PC gewoon zonder problemen werkt, dus inderdaad het ligt aan de PS3.

[...]

Factory reset van de PS3 heb ik nog niet geprobeerd, dat kan ik eventueel nog proberen. Netflix zelf heb ik in ieder geval al wel geherinstalleerd.

Ik merk nu overigens dat het probleem zich alleen bij sommige films series voordoet. Ik had het probleem bijvoorbeeld bij de documentaire "Into the Universe with Stephen Hawking: "Are We Alone?" en de serie Robin Hood (terwijl ik deze 2 shows wel zonder poblemen op de PC kon kijken). Maar ik heb zojuist wel de film Narnia: Prins Caspian zonder enige haperingen/stotteringen kunnen kijken op mijn PS3. Erg vreemd dus.

Edit: Ik zal morgen een factory reset proberen.
Ik heb dit ook gehad, sommige (vooral oudere) content van Netflix haperde wat op mijn WD Tv Live mediaspeler (en ook nog eens audio out of sync :/ ).
Omdat dit niet met alle films/series het geval was, zoals jij ook al opmerkte, ben ik gaan spelen met de videoinstellingen. Dit is wat ik je dus ook aanraadt om te doen. Test/speel met je videoinstellingen, een voor een, vervolgens Netflix weer testen met een film of serie waarbij je last hebt van haperen (en ga zo maar door...).

Het kost misschien wat tijd, maar ik ben er zelf nu vanaf, dus wie weet jij straks ook ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:26
Kun je de PS3 niet in een lagere resolutie uit laten sturen of het aantal hertzen verhogen of verlagen? En heeft je TV iets van een instelling zoals Motion Adaption? Zet deze dan uit of juist aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:18

Vis

Ik heb juist het probleem dat ps3 vasthangt in het menu als ik zoek naar films en series.. Kan dan alleen maar harde reset doen ... Iemand een idee?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 18:17
Had het al in de andere Netflix gezet maar dat wordt denk ik ondergesneeuwd met meldingen over US accounts en zoveel maanden gratis Netflix (wat niet verkeerd is natuurlijk :-)).

Wat mij opvalt is dat de bewegingen niet altijd even soepel gaan.
En dat viel me ook al een tijdje geleden op toen ik streamde via ps3mediaserver en na wat zoekwerk kwam ik er dus achter dat, behalve een echte Bluray disc, er dus geen 24p ondersteund wordt door de PS3.
Dit heeft Sony bewust uitgeschakeld waardoor je dus geen 24p hebt en dus judder/schokkerig bewegende beelden.
Veel mensen hebben hier geen last van of hebben misschien zoiets van: oh ik vind het wel best zo.
Maar ik ben er erg gevoelig voor en daarom heb ik destijds ook een kleine Zotac HTPC met Openelec neergezet en dat was een verademing. Gewoon soepel.
Maar nu zie ik het dus helaas met Netflix weer.
Heb een LG plasma met alle beeldverbeteraars uit staan (maar ook getest met aan), ook de instellingen van de PS3 geprobeerd (maar dat had ik toendertijd ook allemaal getest en dat helpt dus niet) en je kunt
het volgens mij vergeten dat dit ooit een soepele ervaring wordt.
Erg jammer want het werkt als een tierelier, films starten binnen 2 sec op, prima HD beeld.

Maar mocht iemand toch een oplossing hebben dan lees ik dat graag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Tadream schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:07:
Had het al in de andere Netflix gezet maar dat wordt denk ik ondergesneeuwd met meldingen over US accounts en zoveel maanden gratis Netflix (wat niet verkeerd is natuurlijk :-)).

Wat mij opvalt is dat de bewegingen niet altijd even soepel gaan.
En dat viel me ook al een tijdje geleden op toen ik streamde via ps3mediaserver en na wat zoekwerk kwam ik er dus achter dat, behalve een echte Bluray disc, er dus geen 24p ondersteund wordt door de PS3.
Dit heeft Sony bewust uitgeschakeld waardoor je dus geen 24p hebt en dus judder/schokkerig bewegende beelden.
Als ik bij mijn PS3 video instelling kijk heeft deze ook gewoon een 1080p 24hz output optie.

Anyway, het lijkt intussen opgelost (of in ieder geval een stuk beter) te zijn. Ik heb de Tru motion optie van mijn LG TV uitgeschakeld, en tot nu toe vallen mij geen haperingen op.
Pagina: 1