• paulbenard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-05 10:19
Beste Tweakers,

Ik heb hier een Sapphire 7950 Boost Edition. Echter wordt deze kaart onder furmark al snel 85c.
In BF3 wordt de kaart 78c. Ook klinkt de kaart als een straaljager.
Enig idee om dit op te lossen? Heb de koelpasta al vervangen maar zonder geluk. Misschien dat de heatpads die er op zitten te dik zijn? Deze zijn namelijk extreem dik.
Iemand anders die deze kaart heeft en wat zijn jou temps?

mvg, Paul

• Ztefanwinter
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-02-2023
je graphics lager zetten.
maar een 7950 moet bf3 wel goed aankunnen neem ik aan. een vriend van mij speelt het maxed out op een 6970. heb je wel een goede luchtstroom? zit er niks in de weg, voor bijvoorbeeld de aanzuigpunten? probeer anders een andere koeler. zijn er genoeg voor enkel gpu's. en als dat nog niet werkt >waterkoeling.

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

doe eerst je kast eens open..
stof? indd goede airflow?

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:49
Zulke temps zijn niet ongewooon voor een volledig gestreste kaart, zeker niet onder furmark die een niet normale load op de videokaart zet. Het klinken als een straaljager is meestal wel op te lossen met een aangepast fan profile, heb ik ok gedaan bij mijn XFX HD7950.

Wel zorgen voor eenn fatsoenlijk airflow daar deze kaart een deel van de warme lucht in de kast achter laat. bij een slechte airflow kan deze lucht dan blijven hangen en de temperaturen ook wat verhogen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit zijn normale temps.

De thermalpads vervangen gaat je niets opleveren omdat het geheugen niet het probleem is maar de core. Sowieso wordt het geheugen nauwelijks warm. Enige oplossing is een andere koeler of kaart.

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-06 19:23

Axon

Dikke tetten

Ik raad je aan een betere airflow te creëren in je behuizing zodat de warmte van de kaart sneller weg kan waardoor ophoping van warmte minder wordt :)

Tetten.

Anoniem: 523191

ik heb ook een 7950 boost, ik had de zelfde temps als jou

wat bleek is dat er een bekend probleem is waarbij de koeling niet goed gemonteerd zit (niet strak genoeg aangedraaid)

Ik heb (héééééél) voorzichtig de schroefjes rong de gpu aangrdraaid

en draai nu op max load 75~ 80c, en op BF3 maxed out 70 wat voor een heel 7950 acceptabel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulbenard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-05 10:19
Sorry voor de iets wat late reactie. Maar het ziet er naar uit dat ik het heb opgelost. Kaart even open gemaakt en zag meteen een inperfectie in het gpu blok. Nieuwe koelpasta maar geen resultaat. Kaart naar dixons gebracht en nieuwe gekregen. Toen meteen Thermal paste vervangen. 66c full load. Nu alleen nog de kaart wat stiller krijgen:)
Pagina: 1