welke videokaart Q3?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26
hallo heeft iemand ervaring wat de beste videokaart is voor Q3 liefst iemand die echt verschillende heeft gezien en getest, weet zelf ook wel wat goede kaarten zijn heb een AMD athlon en een creative geforce annihilator pro, dus zit d'r niet al te sip bij maar wil een betere :D
zij er betere kaarten voor voornamelijk spellen als Quake 3?
geen geforce 2 ofzo maar totaal andere kaart zoek ik eigenlijk misschien iemand ervaringen met voodoo 2-3 ?
eventueel met framerate's
mvg FFF :D

• xss
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

Ik heb nog wel een voodoo2 8MB liggen in de kast. Die ik wel wil ruilen voor die GeForce DDR, moet je natuurlijk wel wat bijleggen :D.

Laterz,

Dennet aka "Suzie Q".

Verwijderd

De viper2 is speciaal voor de opengl van Quake3 en de Metal voor Unreal tour.. gemaakt.
Ik heb hem en deze kaart RULES bigtime.
Mooiere graphics als de Gforce en wat maakt mij die paar frames nou uit, of ik nu 140(gforce) of 130fps(mijn viper2) haal, who cares.
I REST MY CASE

doei

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26
wat voor systeem heb je voor de rest?
en hoe zijn die frames?
laagste resolutie kleinste plaast en kleinste beeld zeker?
mvg FFF

Verwijderd

Nee hoor, ik heb een p3 coppermine 750mhz.
en 196mb intern.
verder draai ik dan alles op normal dus 640-480.
met reso 1024-768 heb ik rond de 102 fps dus ook goed.
Kicke toch!!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Het lijkt erop alsof monkey gelijkt heeft ... de Viper II lijkt inderdaad wel voor Q3A en UT gemaakt ... maar niet voor de rest! Voor de rest zuigt ie vergeleken met de GeForce >:) ... maar als je heeel veel of alleen Q3A speelt is er geen betere kaart voor zo weinig geld ...

PC Specs

• Shi'ngoth
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een VooDoo3-3000, de enige kaart die door ID al werd ondersteund "out-of-the-box" bij Q3... ik heb:

P3-500
192 RAM 100MHz
VooDoo3-3000

ik haal meestal iets van 85 fps bij een timedemo met alle detail uit op 800x600

Als je die GaForce kwijt wil, moeje me ff contacten... :)

}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;:r<P><BR>

Verwijderd

Ik wil niet lullig doen ofzo maar alles werkt perfect hoor.
Ik ben over gestapt van tnt2 naar viper2 en alles incl. Rallymasters heb ik nu aan de gang, ook nfs5 enz.
Dus het is een geweldige kaart ook voor andere spellen, en zoals ik al zei wat maakt mij die paar fps nou uit, als alles maar vloeiend draait, en dat doet het wel met 70-80-90-100 fps hehehehehe hoi

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Diamond zuigt. Gooien er in vergelijk met andere fabrikanten van soortgelijke kaarten (bijv. met de viper 770) altijd nog een paar tientjes bovenop en komen daarentegen haast nooit met driverupdates!! :( Daarnaast zijn ze ook moeilijk over te clocken en soms niet met elk spel compatible. Ik vind mijn Asus V6800 DDR roelen en ik vind dat die van jou (FFF) dat ook doet! Lekker zo houden want die paar frames die je er d.m.v. een Geforce 2 bij krijgt, is die z'n geld niet waard! ;)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 12:36
hey Shi'ngoth, volgens mij was het juist die v3 (en banshee, die had ik toen zelf) die niet ondersteunt werden door q3. ik moest eerst nog een tijd wachten totdat 3dfnix hun nep opengl icd hadden aangepast.

Verwijderd

Wat ik nou niet snap is dat de bij een geforce 2 de meerprijs niet opweegt t.o.v het prestatieverschil met een geforce 1.

Maar dat bij een geforce 1 de meerprijs wel t.o.v een viperII opweegt, terwijl het prestatie verschil echt niet zo groot is. Zeker niet als je veel UT en Q3 speelt.
Pagina: 1