Geen beeld na plaatsen andere processor

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:53
Van een medetweaker heb ik een processor overgenomen, te weten een Intel Core 2 Duo E7400.

Ik heb de oude processor (Een P4 Celeron 3ghz) verwijderd en bovenstaande processor geinstalleerd.

Tevens heb ik een nieuwe DVD-rom speler en een Kingston SSD-now 60GB ingebouwd.

Het moederbord betreft een:
Asrock 775i945GZ moederbord.
Volgens bovenstaande specificaties is het moederbord geschikt voor Intel Core 2 Duo processors.

Echter, na installatie krijg ik tijdens het opstarten helemaal geen beeld. Ik heb een andere monitor geprobeerd, ook geen beeld. Ik heb de geheugenreepjes afgewisseld en om en om gedaan, maar nog steeds geen beeld. Ik heb ook nog een oude pci-express videokaart geprobeerd, ook geen soelaas.
Ik heb alle kabels gecheckt, alles zit op z'n plek.

Iemand een idee hoe dit kan?

Mijn YouTube Channel

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:36

D4NG3R

kiwi

:)

http://www.asrock.com/mb/Intel/775i945GZ/?cat=CPU De E7400 staat niet op de support list.

Nou wil dit natuurlijk niet altijd wat zeggen. Maar bij een moederbord wat al jaren op de markt is mag het vrij obvious zijn dat alle werkende processoren ondertussen wel op het lijstje staan.

[ Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 12-09-2013 18:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Snowwie
Hmm oke, dat akkefietje had ik over het hoofd gezien. Het zou wel verklaren waarom ik geen beeld heb?

Mijn YouTube Channel

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:36

D4NG3R

kiwi

:)

Snowwie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:58:
Hmm oke, dat akkefietje had ik over het hoofd gezien. Het zou wel verklaren waarom ik geen beeld heb?
Dikke kans van wel ja. Soms werkt een CPU wel als deze niet op de support list staat, maar zijn er (bekende) problemen mee. Soms gebeurt er ook gewoon helemaal niks.

De enige manier hoe je dit kan uitsluiten is door je 'nieuwe' processor te testen op een moederbord welke deze sowieso ondersteunt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
FSB van de E7400 is ook 1066, moederbord gaat maar maximaal 800

Alleen de Core 2 Duo's met een lagere FSB staan op de support list

• Snowwie
Dan start ik em ook niet meer op, bestaat de kans dat de processor hierdoor zelf kapot kan gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 12-09-2013 19:12 ]

Mijn YouTube Channel

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

Snowwie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:11:
Dan start ik em ook niet meer op, bestaat de kans dat de processor hierdoor zelf kapot kan gaan?
Het kán, kans is overigens klein maar (helaas) wel aanwezig. Meestal gebeurt dat dan door een foutieve voltage (de E7400 is al de 'nieuwere' generatie Core2 Duo's die op een kleiner proces zijn geproduceerd, meestal zijn die dan een lagere voltage nodig dan hun 'oudere' broertjes).
Pagina: 1