Toon posts:

Is deze connector al opnieuw gesoldeerd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wel vaker soldeer klusjes gedaan wat altijd goed gegaan is.

Nu werd me de vraag gesteld deze connector opnieuw te solderen opzicht geen probleem maar ik kreeg hem zo binnen.

Er werd vermeld dat deze verzegeld was en nooit eerder was opengemaakt.

4 van de 6 puntjes in beeld die andere 2 komen zo Wat vinden jullie van de onderbouwing dat deze verzegeld zou zijn geweest? heb namelijk erg het vermoeden dat er al eerder mee gerommeld is en wil niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade die al aanwezig was.

Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/142wraq.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 18:56 ]

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Waar gaat het om?
Wat is je vraag?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry aangepast TecHHead

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dat ziet er inderdaad uit alsof er eerder iets mee gedaan is. Van de fabriek uit zullen ze dit niet zo afgeleverd hebben.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:08

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Lastig te zeggen en ook niet helemaal goed te zien. Het ziet er niet uit als typisch "slecht soldeerwerk", maar ook niet als soldeerwerk waar met litze overheen gegaan is. Solderen doe je sowiezo niet van deze kant. Wat is het? Heb je ook een plaatje van de onderkant?
Die lichtblauwe streepjes bij de tekst MT500, wat is dat?
Zie je fluxresten?

Tip: scherpe dichtbijfoto's met een telefoon: vergrootglas ertussen

[ Voor 9% gewijzigd door Cassettebandje op 12-09-2013 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kom ik zo op terug Springuin zal proberen zo duidelijk mogelijk foto's te maken heb helaas alleen een nexus 4 ter beschikking en die kwaliteit is niet al te best.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:11
Ziet eruit alsof die plug al eens vervangen is (op een niet zo nette manier en zeker niet in de fabriek!)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://oi39.tinypic.com/js13z8.jpg

sorry voor de matige kwaliteit betere camera heb ik op dit moment helaas niet.

Verwijderd

Topicstarter
Die lichtblauwe streepjes bij de tekst MT500

-------------

die zitten overal op het mobo dat zijn patroontjes/lijntjes op het mobo zelf (misschien niet goed te zien)

Verwijderd

Topicstarter
oh oh wat ben ik dom lol :-) ik zie gewoon een zwart brok gesmolten plastic zitten op de vga poort

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:08

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Daar is aan gesoldeerd; dat is duidelijk; als dat gesmolten plastic niet overtuigt dan zijn er nog de zwart/bruine fluxresten bij die pin links op de hoek. Meest waarschijnlijke scenario is dat iemand het heeft geprobeerd met een te klein boutje. Met al dat metaal heb je echt wel wat fatsoenlijks nodig. 80W is geen overbodige luxe (en dan niet zo'n loodgietersding, maar een professioneel station).

Verwijderd

Topicstarter
dank je voor je onderbouwing dan weet ik genoeg dan is het aan de tweaker zelf ja of nee

Verwijderd

Ga je gang hoor; maar er is echt nog nooit aan gesoldeert. Ik heb de laptop opengedraait, verbrak hierbij het zegel, stofvrij gemaakt (werkelijk van top tot bodem gevuld), en het moederbord naar jou opgestuurd. Ik hou je niet aansprakelijk hoor - het werkt nu toch al niet. Daarnaast doe je het gratis/in ruil voor iets wat ik gratis af te halen aanbood.

De laptop komt van een schoolmeisje waarvan ik ook zeker weet dat 'ie nog nooit geopend is, vind het dan ook vreemd om te zien dat het er zo uit ziet. Vooral dat gesmolten plastic, was me helemaal niet opgevallen. Wellicht een maandagmorgen modelletje, of een verkoper welke zeer technisch geschoold is in het schadevrij verwijderen van een garantiezegel op een schroefje :P

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Of die een garantiezegel van ebay gehaald heeft? :P

Verwijderd

Topicstarter
ok dat zie ik als een go?

maar het gesmolten plastic zit er nog op joh :D en zon garantie zegel zegt tegenwoordig ook niks meer

dan ga ik er straks mee aan de slag en zal hier wat foto's posten van het resultaat.

Verwijderd

Tuurlijk, ga je gang!

Het functioneerd nu toch al niet meer - alleen als ik samen met de adapterplug op kama-sutracursus ging. :P

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kan best vanaf de fabriek zijn. Solderingen die mechanisch makkelijk kapot gaan worden in de fabriek vaak even "geklodderd" voor meer mechanische sterkte. Heel vaak wordt dat niet door de beste soldeerders gedaan. Vroeger heel veel bij monitoren en TV's gezien waar de hoogspanningstrafo geklodderd zit en ook vandaag de dag dat ik veel moederborden van oa. laptops vervang zie je dit soort werk ook bij div. poorten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Of 't is een refurbished RMA...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!