• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-01 23:27
/Edit: Ik heb het inmiddels opgelost met Staples.

Ik rijd morgen richting Zwolle (100km vanuit Groningen), haal daar een garandeert gloednieuw model op en krijgt €75 korting verrekend omdat ik er moeite voor moet doen om die kant op te rijden. Nergens om hoeven vragen, dit was hun oplossing.

Keurig te woord gestaan, er werd met mij meegedacht en de oplossing incl. korting is zeer acceptabel. +1 voor Staples.

Dank voor jullie oplossingen en het meedenken, ik wist het even echt niet namelijk hahaha.

Na lang zoeken en afwegen gisteren een EOS650D met 18-55mm kitlens en Canon tas voor €591 bij Staples.

Mooie deal, scherpe aanbieding uit de folder, alles leek goed. Tot ik de doos open, en op de lens een klein vlekje zie (direct foto van gemaakt). Goed zo'n vlekje kán gebeuren. Dus ik pak de body, zit er een 4GB SDHC kaartje in... huh? Dus ik check of er iets op staat, en ja hoor: 7 foto's van Staples medewerkers in één of ander loos magazijn/ winkel. Hmpf.

Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik heb de camera uiterlijk maandag nodig voor een bul uitreiking. Ik probeer op te zoeken hoeveel 'clicks' het toestel heeft gemaakt, maar kan dat nergens vinden (websites die dat zouden moeten kunnen achterhalen werken niet).

Hoe achterhaal ik het aantal clicks? Wat te doen? Any thoughts.

[ Voor 24% gewijzigd door Barns op 12-09-2013 20:27 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-01 10:09
http://astrojargon.net/EO...AutoDetectCookieSupport=1

http://www.myshuttercount.com/

http://regex.info/exif.cgi/

En anders Magic Lantern? Alleen valt flashen niet bepaald onder garantie :D

• Barns
NeutraleTeun schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:52:
http://regex.info/exif.cgi/

En anders Magic Lantern? Alleen valt flashen niet bepaald onder garantie :D
Via die regex.info site krijg ik wel allerlei informatie. Maar zie nergens clicks. Ook niet iets van shutter count.

[ Voor 5% gewijzigd door Barns op 12-09-2013 17:58 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Teruggaan en inruilen. Dan weet je zeker dat je een écht nieuwe hebt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik vind er weinig aan de hand eigenlijk. Een winkel mag wat mij betreft best even een camera uit de doos halen, hem een klant tonen en weer terug in een doos stoppen. Als dat 1 of 2x gebeurt, dan heb ik daar geen problemen mee en zou ik hem zo kopen. En als de teller op om mij 100 foto's staat, vind ik dat geen probleem.
Ik heb wel een probleem met een demo model van de MM, omdat hun demo opbouw het mogelijk maakt dat iedereen er zo bij kan en er vrij ruw mee om wordt gegaan.

In jouw positie zou ik de camera even globaal langs lopen op beschadigingen. Zijn die er verder niet, dan zou ik de enkele vingerafdruk weg vegen en lekker genieten. Je hebt er in de korte tijd dat je hem zelf nu vast hebt gehad misschien al wel net zoveel vlekjes op gemaakt.

Een camera shutterlife is veelal dusdanig langs dat ik ook dat echt geen issue meer vind.

Bovenstaande is wat ik vind, slechts hoe ik er mee om ga.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Als het model gewoon in een vitrinekast heeft gestaan en slechts een aantal clicks heeft zie ik het probleem niet zo. Je hebt er iig een gratis kaartje bijgekregen moet je maar denken.

Kijk het aantal clicks even na en kijk dan wat je gaat doen. Ik vind het wel jammer als een winkel zoiets er niet even bij verteld. Modellen die bij bijvoorbeeld de MediaMarkt op de schappen staan vind ik weer een ander verhaal, volgens mij worden die dingen echt mishandeld.

Maar mocht je teruggaan, neem dan netjes alles weer mee mooi ingepakt in de onbeschadigde doos.

• Barns
Eens met Thorgrem en Nomad, punt is alleen dat ik foto's zie van buitenboordmotoren op een beurs (die verkoopt Staples niet), het Staples magazijn en een Staples showroom. Bestandsnamen zijn IMG_0006, maar ook IMG_4433. Kan natuurlijk door wisselen kaartje komen.

Ik zou graag het aantal shutter counts willen weten, maar het lukt me nog niet dat te achterhalen. Gaat ook vooral om het idee: 50 foto's vooruit; 500 foto's zou mij het gevoel geven dat de camera toch wel 'gebruikt' is (los van hoeveel foto's er technisch gemaakt kunnen worden).

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

zou het echt 4433 foto's gemaakt zijn met de camera dan geef ik je zeker een punt trouwens. Hoe je shuttercount uitleest op die camera weet ik niet helaas.
Foto's genomen ruim buiten het pand vind ik ook wel grenzen aan "niet zoals het hoort".

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik weet zo goed als zeker dat IMG_XXXX niet verandert bij wisselen van kaartje. Dus dat zou betekenen dat er al 4433 foto's mee gemaakt zijn.

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Die 4433 kan ook gemaakt zijn op een andere camera. Misschien hebben ze een sd kaartje liggen om de camera's te demonstreren. ik zou even bij het filiaal binnenlopen en een verklaring vragen.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

• Barns
bartbh schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:58:
Ik weet zo goed als zeker dat IMG_XXXX niet verandert bij wisselen van kaartje. Dus dat zou betekenen dat er al 4433 foto's mee gemaakt zijn.
Proef op de som genomen, andere SDHC kaart er in gedaan: IMG_4434. Dat ik daar niet eerder aan dacht. Nou ik vind het mooi zo, hij gaat terug.

/Edit:
Yahrr schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:02:
Die 4433 kan ook gemaakt zijn op een andere camera. Misschien hebben ze een sd kaartje liggen om de camera's te demonstreren. ik zou even bij het filiaal binnenlopen en een verklaring vragen.
Heb hem online gekocht, geen idee uit welk filiaal het apparaat komt.

[ Voor 31% gewijzigd door Barns op 12-09-2013 19:04 ]

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
Nomad schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:07:
Ik vind er weinig aan de hand eigenlijk. Een winkel mag wat mij betreft best even een camera uit de doos halen, hem een klant tonen en weer terug in een doos stoppen. Als dat 1 of 2x gebeurt, dan heb ik daar geen problemen mee en zou ik hem zo kopen. En als de teller op om mij 100 foto's staat, vind ik dat geen probleem.
Ik heb wel een probleem met een demo model van de MM, omdat hun demo opbouw het mogelijk maakt dat iedereen er zo bij kan en er vrij ruw mee om wordt gegaan.

In jouw positie zou ik de camera even globaal langs lopen op beschadigingen. Zijn die er verder niet, dan zou ik de enkele vingerafdruk weg vegen en lekker genieten. Je hebt er in de korte tijd dat je hem zelf nu vast hebt gehad misschien al wel net zoveel vlekjes op gemaakt.

Een camera shutterlife is veelal dusdanig langs dat ik ook dat echt geen issue meer vind.

Bovenstaande is wat ik vind, slechts hoe ik er mee om ga.
Ook helemaal mee eens, dit zou ik ook zeggen.

Maar aan de andere kant, je koopt wel een apparaat van 600 euro als zijnde "nieuw" dus mag je daar ook van uit gaan!

Is er echt iets defect (vanuit een redelijk profi-fotograaf z'n ogen) waardoor je hem terug naar de winkel zou brengen??

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:10
Voor Canon heb je volgens mij een progje nodig om de shuttercount uit te lezen, google heeft het antwoord vast wel.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gewoon terugsturen en eentje bestellen bij een andere webwinkel, die is dan ongeveer 30 euro duurder maar dan heb je als het goed is wel een nieuwe. Je betaald genoeg voor die camera en als je een showmadel wilde hebben was je wel naar de winkel gegaan en had je wat extra korting gevraagd.

[ Voor 32% gewijzigd door Ernemmer op 12-09-2013 19:08 ]

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
Yahrr schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:02:
Dit kan je aan de metadata van de foto's uitlezen.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

TecHHeaD schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:07:
[...]

Inderdaad, in de EXIF staat ook het serienummer van de camera.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 23:26
Pejdref schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:05:
Voor Canon heb je volgens mij een progje nodig om de shuttercount uit te lezen, google heeft het antwoord vast wel.
Ja, dat is EOSInfo wat op die astrojargon site staat. Werkt goed. Je moet wel je camera op je pc aansluiten met de usb-kabel. Hij zag bij mijn 5D2 ook dat de shuttercount heel laag was, wat klopt omdat ik de sluiter eens heb laten vervangen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Barns
Universal Creations schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:12:
[...]

Ja, dat is EOSInfo wat op die astrojargon site staat. Werkt goed. Je moet wel je camera op je pc aansluiten met de usb-kabel. Hij zag bij mijn 5D2 ook dat de shuttercount heel laag was, wat klopt omdat ik de sluiter eens heb laten vervangen.
Dat werkt niet voor de 650D hier: "camera not connected"; welke volgorde van connected in ook aanhoudt (eerst OFF, dan USB, dan ON; programma aan, dan ON; eerst verbinden met PC, dan programma aan etc.).
TecHHeaD schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:07:
[...]

Kun je uitleggen waar ik dan moet kijken? Ik heb namelijk een shitload aan Exif informatie uit Opanda hier.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 23:26
Barns schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:26:
Dat werkt niet voor de 650D hier: "camera not connected"; welke volgorde van connected in ook aanhoudt (eerst OFF, dan USB, dan ON; programma aan, dan ON; eerst verbinden met PC, dan programma aan etc.).
Ik zie dat het ook op de 500D niet werkt, dus waarschijnlijk ook niet op alle xxxD's daarna.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Barns
Ik heb het inmiddels opgelost met Staples.

Ik rijd morgen richting Zwolle (100km vanuit Groningen), haal daar een garandeert gloednieuw model op en krijgt €75 korting verrekend omdat ik er moeite voor moet doen om die kant op te rijden. Nergens om hoeven vragen, dit was hun oplossing.

Keurig te woord gestaan, er werd met mij meegedacht en de oplossing incl. korting is zeer acceptabel. +1 voor Staples.

Dank voor jullie oplossingen en het meedenken, ik wist het even echt niet namelijk hahaha.

[ Voor 10% gewijzigd door Barns op 12-09-2013 19:47 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Nette oplossing, mooi dat het zo kan!
Helaas moet je er wel voor rijden maarja daar krijg je weer korting op

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:25

paQ

Ik heb die ervaring ook met Staples. Als er dan eens wat was, dan werd het ook zonder morren opgelost.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dit is zeker een nette oplossing van Staples.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-01 00:17
bartbh schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:58:
Even een schopje, maar ik had laatst ook een nieuwe body gekocht, nadat ik het demomodel een weekendje meegekregen had (testen dus). Kaartje overgestoken en jahoor, nieuwe body (doos was nog geseald) sprong direct naar 100 zoveel. Proef op de som genomen en kaartje gepakt uit een andere camera, die ergens op 7k staat momenteel (voor de zoveelste keer) en die erin gestoken. En jahoor, vervolgens ging de camera daar door met tellen. Nu laat Sony helaas de shuttercount niet uitlezen zoals dat met een Canon wel gaat, maar toch.

Verwijderd

Was het geen refurbished model? Ik weet dat Olympus ook wel eens van die modellen heeft en dat die dan te koop worden aangeboden op de Olympus Ebay site.
Pagina: 1