Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

BSOD, onverwacht al veel geprobeerd, kom er niet uit!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, :9

EDIT PC SPECS:

computer name: PCADROOS
windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\Windows
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 4294041600 total
VM: 2147352576, free: 1929162752

PCADROOS
Windows 7 SP1 Professional
Asus P5K Moederbord
Intel Quad Q6600
4 GB (2 x 2GB DDR800 OCZ)
Plextor PX-128M5S 128GB
Nvidia 8600 PCI-E kaart
480 Watt - Coolermaster Elite power - Voorheen Antec 380W 80 Plus -> vervangen probleem blijft

Ik heb al heel wat afgezocht en gespeurd, maar ik kom er niet uit, al verschillende dingen geprobeerd, nagekeken etc. etc. Maar PC blijft gek doen ;)

Ik kan niks opmaken uit de crashreports die ik ervan krijg, en het is elke keer weer iets anders.

Hieronder de dumpfiles en Whocrashed output:

https://www.dropbox.com/s...xfmz/WhoCrashedOutput.htm

En de dumpfiles van Windows:
https://www.dropbox.com/s/y9q0qqk4l4rfpnq/dumpfiles.txt
EDIT: Gebruik even download button, dropbox weergave is slecht.

Nu had ik voorheen eigenlijk nooit problemen met dit systeem, tot dat ik een Plextor SSD heb ingebouwd, en Windows opnieuw heb geinstalleerd.

Nu heb ik wel de bios geupdate, omdat ik direct na het installeren al problemen had maar deze leken voor een tijdje opgelost te zijn, maar helaas ze keren weer terug, het lastige is echter dat de crash reports steeds anders zijn.

Ik heb al memtest gedraaid, maar deze vind eigenlijk geen fouten, zelfs niet na 18+ uur draaien... 8)7
Zou het dan toch de SSD zijn die niet wordt ondersteund door dit moederbord? Asus P5K?

Ik heb ook al de voeding vervangen gister nadat ik dacht dat dit het misschien was, te weinig stroom of iets in die trend, maar helaas.

Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen? Windows opnieuw installeren lijkt me weinig te helpen, want het probleem komt elke keer anders voor. Kan het misschien de SSD zijn? Of anders de firmware op de SSD? Het is een nieuwe SSD, maar ik heb de firmware niet geupdate of iets dergelijks..

Iemand een idee?

Thanks! :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 17:47 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Welke PC hebben we het hier over? Voeding? Moederbord? CPU? etc..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het wel in de Whocrashed report staan, maar heb het nu even gepost.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Nvidia 8600 PCI-E kaart
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Begin daar maar eens ;) .

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 12-09-2013 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar moet dat het dan zijn? Ik bedoel eht scherm doet eigenlijk niet gek ofzo ;) Maar ik haal er ook niks uit dat het de videokaart zou zijn>?

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:23:
Ja, maar moet dat het dan zijn? Ik bedoel eht scherm doet eigenlijk niet gek ofzo ;) Maar ik haal er ook niks uit dat het de videokaart zou zijn>?
Dit is het enige component waarvan je vooraf al weet dat er problemen mee zijn?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Ssd eruit halen en windows op een gewone hd installeren en je systeem testen.
Indien nu ok, dan firmware van je ssd updaten, en als je meerdere controllers hebt op je moederbord beide controllers proberen tav je ssd.

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord heeft ook een Jmicron controller, maar die vind nooit devices? Kan het dat zijn? Ik ga de videokaart ook proberen, en de installatie op de HDD, maar ik weet niet of dat het wordt.
Pagina: 1