Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn bios proberen updaten, maar blijkt dat dit niet gelukt is. Windows 7 wil niet opstarten.
Ik kan wel nog in mijn bios raken, had een back up van de bios gemaakt en deze terug geplaatst maar dit helpt ook niet.
De update heb ik via een usb stick gedaan, eerst usb stick geformateerd, daarna laatste versie erop geplaatst en dan de update uitgevoerd. Wanneer ik in de bios kijk zie ik de laatste nieuwe versie staan dus dit klopt.
De reden waarom ik een biosupdate gedaan heb is omdat ik mijn pc binnen heb gebracht voor herstel, had voortduren last van blue screens (bccode116) en beeld dat verdwijnt bij gamen of bij gebruik van adobe programma's.
Heb 100 euro betaald voor een windows update, ram en hdd schijf test zonder resultaat, vandaar mijn poging.
Nu is mijn vraag is er nog een mogelijkheid om je moederbord te resetten of zo. Of is mijn moederbord voor weg te gooien ?

windows 7
i7 processor 930
12 ram
hd 5870
moederbord: ASUS P6X58D-E

Ik hoop dat ik dit in de juiste topic post en dat ik kan geholpen worden.

mvg

GiGis

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23
Kom je wel door je POST ? Staan je hardeschijven nog wel goed in de bios?

Even je bios naar de default settings zetten kan ook helpen.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-02 15:54

Mavamaarten

Omdat het kan!

Het is mogelijk dat bij het flashen van je BIOS iets misgegaan is, maar het kan even goed zijn dat je instellingen gewist zijn en daardoor iets niet helemaal juist staat. Ik denk hierbij aan geheugen timings en/of AHCI mode. Kijk eens of SATA modus op AHCI of IDE staat?

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Dank u wel voor de snelle reactie,

de sata modus staat op IDE
Ik heb wel een ssd schijf met windows erop, weet niet of dit een rol speelt.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zet die dan eens op ahci, misschien dat die dan wel doorstart.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

is gelukt, heb nog een vraagje ik had natuurlijk mijn bios update naar de back up geplaats dus de lagere versie denk nu 0303 of zo en de laatste is volges asus 0803 . Zou ik dat alsnog doen of zou ik dit zo laten en kijken of de blue screens van iets anders komen.

In elk geval bedankt voor de supper vlotte reactie en hulp.

mvg

GiGis

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:36

D4NG3R

kiwi

:)

Even een tip naar de TS: Bij BIOS updates komt het altijd neer op: If it ain't broken - Don't try fix it! De kans dat er iets mis gaat is vrij groot. Alleen als een BIOS update noodzakelijk is zou ik het ook echt doen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ja weet ik maar ik ben zelf op zoek gegaan naar de oorzaak van die blue screens de winkel waar hij vandaan komt weet het ook niet meer.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

D4NG3R schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:38:
Even een tip naar de TS: Bij BIOS updates komt het altijd neer op: If it ain't broken - Don't try fix it! De kans dat er iets mis gaat is vrij groot. Alleen als een BIOS update noodzakelijk is zou ik het ook echt doen.
Er was al wat broken, dus na de uitgebreide test kwam er geen fix naar voren. Dan kan je het BIOS proberen te updaten om zo het probleem te verhelpen. Het zal niet de eerste keer zijn dat een BIOS update een hoop fixt mbt instabiliteit e.d. omdat er een buggy versie was mee geleverd.

Voor de TS:
Als je een update uitvoert van je BIOS, zal deze bijna altijd naar default waardes gaan, en dus je HDD controller veranderen, als deze niet default stond, zoals je hebt gemerkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:36

D4NG3R

kiwi

:)

Hero of Time schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:40:
Het zal niet de eerste keer zijn dat een BIOS update een hoop fixt mbt instabiliteit e.d. omdat er een buggy versie was mee geleverd.
offtopic:
Dan is er dus iets kapot :+ . Ik ken genoeg mensen welk hun BIOS upgraden omdat ze alles compleet up-to-date willen hebben. Ik heb het dan ook vaak genoeg zien gebeuren dat de update mis gaat en ze 4 weken mogen wachten op een nieuw moederbord / chip.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

Toch moet ik D4nger wel een beetje gelijk geven. Als ik namelijk de BSOD code opzoek kom je bij graphicscard problemen uit (veelal driver gerelateerd).

Ik zou dus veel meer focussen op die drivers en/of videokaart zelf, eventueel een memtestje ofzo.

Echt zelden dat een BIOS update een BSOD oplost voor videokaarten (heel enkele keer, maar meestal niet). En ook zoals D4nger al aangaf gaan BIOS updates nog regelmatig mis (en die safety features die een foutieve flash moeten voorkomen werken ook niet altijd, je kan dus ook je moederbord bricken).

Zelf heb ik ook veel gedoe gehad met drivers met een Radeon 5770, de ene driver werkte goed, de ander een en al gedoe dat het niet werkt.

En 100 euro betalen voor een windows update (update of herinstallatie?) RAM en HDD test vind ik persoonlijk wat veel, die dingen kun je vaak simpel thuis doen (nog makkelijker dan een BIOS update doen zelfs).
Pagina: 1