IE 10 metro app start niet

Pagina: 1
Acties:

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:31
Wij gebruiken op het werk tablets met windows 8 pro. Zodra ik de tablet aan het domein hang, blijkt het onmogelijk om de metro app te openen van IE. Deze blijft 20 seconden in beeld staan en sluit weer. Het vreemde is dat er bij het openen van de metro app wel in de deskstopmode een webpagina wordt opgestart.

Ik heb op internet diverse oplossingen gezocht, maar niets lijkt te helpen (opnieuw instellen, registerkeys verwijderen, updates etc.)

Enige wat ik me kan voorstellen is dat er vanuit het netwerk mogelijk een policy wordt gepushed? Hoewel de overige metro-apps prima werken.

Het kan geen rechten kwestie zijn aangezien onze domain users lokaal administrators zijn.

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
Als je in CMD een "gpresult /h report01.html" uitvoert, en dan "explorer report01.html"

Kun je een overzicht zien van de policies die actief zijn op jou machine, blader hier even door om te kijken of er inderdaad een policy oid die de boel tegenhoudt

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik heb het rapport gegeneerd. Deze had ik ook al met de GPO wizard op de domain controller gemaakt. In ieder geval handig dat het ook op deze manier kan, bedankt :).

Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met een GPO die bij ons gepushed wordt waardoor IE bij inloggen opstart (direct na intranet). Verder worden er nog wat IE9 GPO's gepushed, daar zou het ook mee te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Probleem lijkt opgelost en heeft blijkbaar niets te maken met policy's of rechten als lokale administrator.

Voor de updates werkt IE 10 als metro-app prima wanneer je hem opnieuw instelt. Als je alle nieuwe updates download en installeert moet ik het volgende doen om het werken te krijgen

1, download en install updates
2, uitvoeren: http://lazynetworkadmin.c...tor-cannot-run-metro-apps
3, internet explorer starten op bureaublad en opnieuw instellen.
4, opnieuw opstarten

Nu lijkt het wel goed te werken, het is tot nu toe op 3 tablets gelukt.