• thedjdoorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-04 14:57
Ik ben zegmaar op zoek naar mijn externe ip-adres. Dit kan niet via sites als whatismyip.com, want bij Solcon maken ze gebruik van transparent proxy's. Kan ik in mijn router vinden welk ip er uitgezonden word? Of moet ik daarvoor met Solcon bellen?

En wat heb ik er eigenlijk aan? Mijn plan was eigenlijk om buiten mijn eigen netwerk Filezilla of Subsonic te bereiken, ongeveer zo: <Proxy>/<Externe IP>/<Interne IP>:<Poort>. Maar werkt dit wel, en kun je er ook andere dingen mee?

"We have nothing to fear but running out of beer"

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 15:27
Ik ga er even van uit dat de proxy van Solcon alleen voor HTTP(S) verkeer is. Je zou dus van buitenaf gewoon je eigen router moeten kunnen bereiken. Je externe IP-adres zal inderdaad ergens in je router staan.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja als het via een proxy moet krijg je wss een ip die van internet niet is te bereiken ..

Iperf

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:11

Quad

Doof

Als je internet van Solcon hebt heb je waarschijnlijk ook een Siemens SX762 modem? In dit modem staat bij beheer overzicht je externe IP adres.
Je kan in de modem poorten configureren zodat je buitenaf op dat adres gewoon je FTP server kan bereiken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• thedjdoorn
Nope, Technicolor Gateway TG789vn v3. IP staat erin, maar datzelfde IP staat op whatismyip.com, eronder staat proxy detected: 212.45.53.109. Als ik m via de proxy probeer te bereiken krijg ik 404 not found, maar zonder is ie ook onbereikbaar met de boodschap: Document Error -- Not Found, met het Technicolor logo als Favicon. Ook als ik via mobile data verbinding probeer te maken met m'n FTP via <External>/<Internal>:Poort werkt het niet (ES File Explorer). Wat nu?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat ip in je tg789vn klopt.

Hoe kom je erbij dat extern/intern:poort zou werken? Dat is namelijk niet zo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• thedjdoorn
Gokje? Intern:Poort werkt ook, dus je zou zeggen dat het buiten je netwerk ook zo werkt maar dan met extern ervoor zodat je weet waar je moet zijn. Maar hoe zou het dan moeten?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Port forwarding.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 10:15

Neus

www.zenaconsult.com

http://ip.tweakers.it doet het prima.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-06 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

Je moet wel port forwarding configureren.
Dus ergens moet je op geven dat wanneer je binnenkomt op port 21 (FTP).
Dat deze moet verbinden met je interne IP nummer en een poort. (bv 192.168.1.2 en port 21)

Dan kan je middels extern ip addres en juiste port binnen komen bij je interen IP.
(eventueel ook zorgen dat firewall goed staat en dat die niet poorten blokkeerd)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• thedjdoorn
In de Technicolor staat Subsonic bij games and applications assigned bij mijn laptop, maar niet via de Subsonic app bereikbaar via mobile data. Maar dat kan ook komen omdat ik de verkeerde info heb ingetypt? (Extern/Intern:Poort) Maar wat dan intypen?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-06 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

ken subsonic niet maar normaal gesproken doe je gewoon ExternIP:poortnummer
Dus bv 85.86.87.88:21

Je router moet dan weten als hij een verzoek binnen krijgt op poort 21. (als je portforwarding goed geconfigureerd hebt)
Dat hij dat door moet sturen naar een intern ip adres (bv 192.168.1.2 en een bepaalde poort bv 21)

[ Voor 8% gewijzigd door DarkSide op 12-09-2013 16:27 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Heb je dit al gelezen?

Het Grote Poortmappingsverhaal

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1