Heb geen toegang tot bepaalde mappen [W7]

Pagina: 1
Acties:

• maikelvanl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 09:24
Geachte tweakers,

Ik heb een probleempje. Ik gebruik Windows 7 en wil daar in bepaalde mappen van `Documents and Settings` . Nu heb ik bij een paar mappen het `slotje`eraf maar mag ik er alsnog niet in. Ik ben via een domein ingelogd en de gebruiken (ik) via het domein krijg bij "beveiliging" een kruisje bij mijn accaont wat kan ik hier aan doen

Groetjes,
Maikel

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:51
In Windows 7 (als het goed is al vanaf Vista) zijn de Documents & Settings folders vervangen voor de C:\Users (of C:\Gebruikers) mappen.

Kom je dit nu tegen nu je hebt geupgrade van Windows XP naar Windows 7 of heb je nog nooit met Windows Vista/7/8 gewerkt?

Als je op google een zoekoptie invoert kom je ook genoeg forums tegen die dit aangeven. Niet dat ik je beschuldig van geen moeite doen maar je zal vast commentaar van anderen krijgen zoals "hoeveel heb je zelf al opgezocht" of "heb je hier wel moeite in gestoken".

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:37
In Windows 7 (en server 2008R2) is Documents and Settings vervangen voor een symbolic link naar je "users" folder. Je kan normaal gesproken niet zo 123 hier naartoe navigeren via de verkenner - sterker nog, ik zou het laten zoals het is en er niet aan gaan zitten klooien tenzij je echt weet waar je mee bezig bent.

Via de command prompt kan je met dir /A zien waar deze link naar verwijst (alles met JUNCTION erbij is een symbolic link)

Verwijderd

Waarom wil je in mappen waar jouw account geen toegang toe heeft? (Usermappen van andere gebruikers)

Jouw account heeft (blijkbaar) ook geen rechten om de "beveiliging" op die mappen aan te passen, dus even aan de beheerder vragen. (als je met toestemming in de afgeschermde mappen wil)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:31:
Waarom wil je in mappen waar jouw account geen toegang toe heeft? (Usermappen van andere gebruikers)

Jouw account heeft (blijkbaar) ook geen rechten om de "beveiliging" op die mappen aan te passen, dus even aan de beheerder vragen. (als je met toestemming in de afgeschermde mappen wil)
Nee, lees wat de tweakers boven je hebben gepost. Documents and settings bestaat niet meer. Het is users of gebruikers geworden.

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:33:
[...]

Nee, lees wat de tweakers boven je hebben gepost. Documents and settings bestaat niet meer. Het is users of gebruikers geworden.
Ook dat inderdaad, maar ik vraag me af of de ts "legaal" bezig is ;)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nu heb ik bij een paar mappen het `slotje`eraf maar mag ik er alsnog niet in
Hij kan wel rechten aanpassen :)
Pagina: 1