Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toshiba Satellite C50-A-17Q

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-11 09:13
Hallo,

Heeft er hier iemand al ervaring met de Toshiba Satellite C50-A-17Q? Ik wil deze voor mijn vriendin aan gaan schaffen.
Ze wil er mee internetten, met MS Office programma's werken, eventueel films kijken en CD's kunnen branden. Ze wil wel een 15 inch en geen 17 inch, dus dit leek mij een geschikte laptop.

Op het internet kan ik alleen geen goede reviews vinden en ik weet ook niet zeker of er een brander inzit?

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-11 15:32
Van tweakers:

Optische Drive Type DVD+/-RW DL

Ja, er zit een brander in, RW (Read/Write) op Single Layer en DL (Dual Layer).

Het laptopje ziet er netjes uit, vooral voor de prijs. Vast wel goed genoeg voor het dagelijkse werk.
Alles wat je aanhaalt gaat er ook vrij makkelijk op, dus dat zit allemaal wel goed.
Let wel dat het scherm 1366x768 is, iets wat toch niet meer echt van deze tijd is op 15". Maar wil je hoger, dan betaal je ook direct minstens 150/200 euro meer (Dell 15R SE bijvoorbeeld).

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Voor €60 meer kun je al een E531 samenstellen met vergelijkbare specs, maar dan een Full-HD scherm. Weet niet of dat er nog bij kan, maar ik zou het zeker wel aanraden. Voor nog een klein beetje meer heb je de Dell 15R SE die nog een betere GPU heeft.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:08
en voor nog een beetje meer heb je een betere CPU.
En voor nog iets meer heb je een SSD,
nog iets meer een Blu-ray, en ineens zit je aan de 1000 euro.

• lucash
Betere CPU heb je niet nodig, Blu-ray heb ik ook nog nooit iemand zien gebruiken in een laptop. FullHD scherm daarintegen wel (evenals SSD trouwens, maar dat wordt wel stuk duurder en kan altijd nog). Verder vind ik ook niet echt een review over die Toshiba.

• YinYang
Je kunt zo inderdaad telkens wat blijven verbeteren. Ik zit nog wel met de beeldschermresolutie.. Ik heb zelf een Dell 15R SE en als ik nu de resolutie op 1366x768 zet, dan wordt alles behoorlijk vergroot en past er uiteindelijk maar weinig op mn beeldscherm. De Toshiba ziet er dus precies hetzelfde uit???

Hebben jullie nog andere laptops die jullie aanraden voor max. €500?

• lucash
Ik denk dat dit wel een goede kandidaat is: pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX2VMH)

Voor het budget goede bouwkwaliteit en invoerapparatuur.

(Pricewatch heeft trouwens verkeerde gegevens.. Volgens de winkels zit er een i3 in)

[ Voor 15% gewijzigd door lucash op 12-09-2013 18:08 ]

• Merethil
Toch weer zelfde schermresolutie... Ik zou dan m'n budget met 60 euro verhogen en die E531 halen. Stevige, degelijke laptop met goed scherm voor de prijs.

Verwijderd

YinYang schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:51:
dan wordt alles behoorlijk vergroot en past er uiteindelijk maar weinig op mn beeldscherm. De Toshiba ziet er dus precies hetzelfde uit???
Behalve dat de beeldkwaliteit van jouw inspiron veel beter is dan welk scherm met een resolutie dan 768p dan ook. Je levert niet alleen in in resolutie, maar ook zeker in beeldkwaliteit.

Ik raad meestal een lenovo-smaak aan met dit budget, de toshiba ken ik niet maar toshiba is vaak niet veel soeps. De lenovo's zijn echter zeer slecht leverbaar op dit moment.

• YinYang
Merethil schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:07:
Toch weer zelfde schermresolutie... Ik zou dan m'n budget met 60 euro verhogen en die E531 halen. Stevige, degelijke laptop met goed scherm voor de prijs.
Die Lenovo idd weer zelfde resolutie..

Welke E531 bedoel jij dan precies Merethil?

• lucash
Op de Lenovo-website kun je een samenstellen.. Dan pak je de goedkoopste (€499) en klik je even aan dat je FHD scherm wilt en dan zit je ongeveer op de €560,-.

• Merethil
^^Dat dus :P Er staat een 10 dagen levertijd op, ik heb nergens gezien dat het langer zou duren. Waar haal jij vandaag dat ze slecht leverbaar zijn, Darkstone?

Verwijderd

Merethil schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:36:
Waar haal jij vandaag dat ze slecht leverbaar zijn, Darkstone?
Miscommunicatie. Ik had het over de B580, die is alleen nog maar goed te krijgen met celeron 1000M en i5. Jullie hebben het over de E531.

Overigens is de goedkoopste inspiron 15R SE € 561 or so.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 20:42 ]

• Merethil
Met de Inspiron 15R SE heb je een laptop met nagenoeg dezelfde specs maar ook nog een leuke videokaart, dat maakt hem ook wel leuk. Ik ben zelf meer een Lenovo man, of anders de zakelijke lijn van Dell, maar dat is een goeie aanbieding.
Is dat inclusief de sheet?

• lucash
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:37:
[...]

Miscommunicatie. Ik had het over de B580, die is alleen nog maar goed te krijgen met celeron 1000M en i5. Jullie hebben het over de E531.

Overigens is de goedkoopste inspiron 15R SE € 561 or so.
Als je het over de B590 had dan is de i3 ook goed leverbaar. Dat is die wat ik gelinkt had.

Verwijderd

Dan lig ik te slapen...
Merethil schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:44:
Met de Inspiron 15R SE heb je een laptop met nagenoeg dezelfde specs maar ook nog een leuke videokaart, dat maakt hem ook wel leuk. Ik ben zelf meer een Lenovo man, of anders de zakelijke lijn van Dell, maar dat is een goeie aanbieding.
Is dat inclusief de sheet?
Alleen VIP en €50.

• YinYang
Oké, dus wat raden jullie nu precies aan? :P

• Merethil
Lenovo E531 met FHD scherm of de basis Dell Inspiron 15R SE.
Allebei zo rond de 560 - 570 euro, allebei met een stuk beter scherm dan wat dan ook in deze klasse en dus een aanrader vergeleken met de rest.

Mocht je toch niet zoveel uit willen geven zul je het moeten doen met een kwalitatief stuk minder fijn scherm.
De Dell Inspiron lijkt op de website niet zo goedkoop maar als je de trucjes uithaalt die Darkstone in het linkje onderaan z'n berichten heeft staan ('de sheet') dan kan je hem naar een mooie prijs krijgen.

Succes! :)

Verwijderd

Precies. Als je een goed scherm geen noodzaak vind raad ik pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX2VMH) aan in plaats van de toshiba. Dit is een notebook waarvan ik wel weet dat het goed is, de kwaliteit van de toshiba is een groot vraagteken bij mij.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:11

Bolletje

Moderator Harde Waren
YinYang, dit is niet de eerste keer dat je weinig inzet toont bij de opening van je topics. In LAA beleid staan redelijk duidelijke richtlijnen, waar ik zo snel niets van terugzie in je openingspost.

Ook in het verloop van dit topic, zoals deze reactie:
YinYang schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:22:
Oké, dus wat raden jullie nu precies aan? :P
.. blijk je niet veel zelf te doen. Het is meer een afwachtende houding. We willen graag dat je eerst zelf wat doet. :)

Daarom doe ik nu je topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.