Ik ben op zoek naar een monitoringspakket (of meerdere?) om het volgende in de gaten te gaan houden:
- Windows servers
- SQL databases
- ESX omgeving
- Procurve switches
- hardware (voornamelijk HP)
ik wil graag ketens kunnen monitoren, een dashboard kunnen maken en het liefst historische gegevens kunnen inzien en rapporten kunnen genereren
al bekeken:
PRTG:, leuk en goedkoop gemakkelijk maar geen ketenmonitoring
SCOM: duur, mooi maar geen out of the box ESX ondersteuning
Nagios: niet echt bekeken, schijnt heel goed te zijn maar kwam op mij over als omslachtig (misschien toch maar proberen?)
Whatsup Gold: op dit moment mee aan het spelen.
ik krijg zelf het idee dat Windows monitoren icm HP hardware en een ESX omgeving onmogelijk is binnen 1 pakket.
iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
ik heb al gelezen in andere topics dat nagios toch wel vaak genoemd word, maar het kon me tot op heden niet bekoren
het pakket moet op windows draaien (probleem met nagios/observium)
- Windows servers
- SQL databases
- ESX omgeving
- Procurve switches
- hardware (voornamelijk HP)
ik wil graag ketens kunnen monitoren, een dashboard kunnen maken en het liefst historische gegevens kunnen inzien en rapporten kunnen genereren
al bekeken:
PRTG:, leuk en goedkoop gemakkelijk maar geen ketenmonitoring
SCOM: duur, mooi maar geen out of the box ESX ondersteuning
Nagios: niet echt bekeken, schijnt heel goed te zijn maar kwam op mij over als omslachtig (misschien toch maar proberen?)
Whatsup Gold: op dit moment mee aan het spelen.
ik krijg zelf het idee dat Windows monitoren icm HP hardware en een ESX omgeving onmogelijk is binnen 1 pakket.
iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
ik heb al gelezen in andere topics dat nagios toch wel vaak genoemd word, maar het kon me tot op heden niet bekoren
het pakket moet op windows draaien (probleem met nagios/observium)
[ Voor 3% gewijzigd door Reloader op 12-09-2013 13:43 ]