Windows wordt niet gebooted

Pagina: 1
Acties:

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:14

B2

wa' seggie?

Topicstarter
probleempje met pc van een vriendin: na het opstarten kan ie command.com niet meer vinden.
Opgestart van een windows install cdtje, maar dan kan ik C niet meer aanspreken (standaard kan niet lezen fout).
HD wordt door bios nog wel herkend.

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
probeer eens met fdisk de partitie opnieuw aan te maken

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Telegramstijl! :P

Installeer windows eens opnieuw, dit klinkt eng maar is in 20 minuten gepiept.. en er gaat niets verloren. Gaat vaak sneller dan al 't andere.

suc6

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 00:08 schreef SnK het volgende:
probeer eens met fdisk de partitie opnieuw aan te maken
Uuhm 'k wou nog wel graag de data erop bewaren, denk dat ze het niet zo leuk vind als ik zomaar alles ga wegmikken :)

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
booten vanaf een windows-opstart diskette, en dan scandisk uitvoeren?

trouwens, als je windows erover heen wilt zetten, dat kun je vergeten, dat gaat niet werken. Je zult hoe dan ook de schijf eerst moeten formatteren.

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
denk nu eigenlijk zelf gevalletje virus, maar waar vind ik een virus scanner die op 1 flop past....

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Op woensdag 06 juni 2001 00:51 schreef postduif het volgende:
denk nu eigenlijk zelf gevalletje virus, maar waar vind ik een virus scanner die op 1 flop past....
Dat gaat niet lukken. Hij vindt je C toch niet meer!

Gewoon fdisken.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

tja... 't kan natuurlijk best een virus zijn dat je partition table te grazen heeft genomen...

Ik geloof dat je met de Trend Micro virus scanner een 3 of 4-tal rescue diskettes kan aanmaken die je in dos kan gebruiken. Als je C schijf echter niet meer te bereiken is dan kan die natuurlijk ook niet gescanned worden maar misschien vind de scanner nog wat van een virus in 't geheugen of in de boot record... Niet dat dat zal helpen om je C schijf weer terug te krijgen als je partition table al vernietigd is maar dan heb je in ieder geval een excuus om de boel leeg te mikken :)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
eeh je kapotte schijf als 2e schijf hange, bij een oud ding waar win opstaat ofzo, en dan gaan scannen??
kan t altijd probere natuurlijk
maar als dos/win m niet ziet, dan lijkt het me weinig nut hebbe
Pagina: 1