Ram ugrade Macbook pro 2008

Pagina: 1
Acties:

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:36
Beste Tweakers,

Een vriendin van mij klaagde met steen en been over de performance van haar Macbook. Na wat doorvragen bleek het erom te gaan dat bij meerdere tabbladen deze niet meer laden en het switchen tussen programmas ging voor geen meter.
Mijn eerste Advies was dan ook nieuw Ram en een SSD. Echter het Budget is zo laag mogelijk, het wordt of ram, of een SSD, of zelfs zo'n seagate momentus drive. Gezien de symptomen en budget lijkt mij het beste om de Mac opnieuw te installeren en er 4Gb ram in te doen.

Maar ik ben een windows persoon en nu schijnt het zo te zijn dat Macs zeer kieskeurig zijn met het ram, toch?

Het betreft een 17inch Macbook Pro 4.1 uit 2007 of 2008 (?)
Core 2 Duo 2.5GHz
2x1GB DDR 2 SDRAM @ 667MHz
250GB Hitachi HDD
Geforce 8600M GT
Hardware-UUID: AE65B335-9D1C-58AA-B609-E57FC7F171CD

Gezien Apple ze allemaal leuk Macbook Pro noemt gaat het volgens mij om deze

Mijn vraag aan jullie weten jullie welk DDR2 667 geheugen er zonder problemen zal werken? En dan liever niet de Apple branded want die is 2x zo duur..

En mocht het toch tot de mogelijkheden behoren, dan zal een willekeurige samsung ssd ook zonder problemen werken toch?

Thanks!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:52
bij www.geheugen.com kun je zelf makkelijk uitzoeken welk RAM erin moet (heb goede ervaringen met die site). Maar persoonlijk zou ik voor de SSD upgrade gaan. Daarvan ga je zeker merken dat de laptop sneller aanvoelt. Voor volgens mij 2 tientjes meer heb je al een 120GB Samsung 840 SSD.

• analogworm
Ja geheugen.com had ik inderdaad gevonden. Ik vind de site een beetje warrig en za verkopen het transcend geheugen voor €25/GB, beetje prijzig. Ondertussen heb ik trouwens gevonden dat het Kingston Kta geheugen geschikt is. En dat het ook echt 667MHz moet zijn. Beetje jammer trouwens dat er geen 8GB in kan.

mbt tot jouw voorkeur voor SSD snap ik.. Daarvan start alles sneller op en zullen swapfiles ook sneller werken. Maar gezien de gegeven symptomen lijkt het mij voornamelijk een ram tekort wat haar dwars zit,niet zozeer dat het wat langer duurt om een programma te starten. Mooiste is natuurlijk allebei :)

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:48
Deze moet volgens mij goed zijn als je er twee besteld: http://www.ebay.nl/itm/2G...ash=item415bf50585&_uhb=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaganza87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10-2022
Heb even gekeken naar wat mogelijk is voor het specifieke model en heb gevonden dat de macbook maximaal 6Gb kan aansturen, een setje van 2x 2Gb lijkt me echter wel voldoende.
<bron>

Ik heb al meerdere Apple's voorzien van after market geheugen upgrades en weet uit ervaring dat setjes van Corsair (ValueSelect) en Kingston (ValueRAM) het eigenlijk altijd wel goed doen. Zolang je de specificaties maar aan houd.

Setje corsair.
Setje Kingston.

P.S
Standaard is een Sata1 schijfje aanwezig in de macbook maar Sata2 word ook ondersteund, mocht je dus in het bezit zijn van een spare Laptop schijfje van Sata2 kan je deze proberen, zal ook iets schelen in snelheid.

• analogworm
Thanks man!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Ik zou helemaal niks er aan uitgeven, en eerder afwachten of de GPU het wel volhoudt.

Zonde als je net 150euro spendeerd en de GPU kapot gaat ( want ja die gaan bijna allemaal )
Pagina: 1