Reacties en resultaten onderzoek naar voorkeuren Tweakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.net gebruiker,

Dit forum topic is gestart voor vragen en opmerkingen met betrekking tot mijn afstudeeronderzoek voor de masteropleiding Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam naar de voorkeuren van Tweakers.net gebruikers. Tevens worden hier de resultaten van het onderzoek gepubliceerd.

Het onderzoek is inmiddels afgelopen.

Bedankt voor je deelname.

Mirte

[ Voor 29% gewijzigd door zeef op 22-10-2013 11:45 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Modbreak:Dit topic is geplaatst met toestemming van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
* RobIII even de crew-pet af zet....
[list]
• Het was me totaal niet duidelijk of de enquête nou over CoD ging of over T.net of over games of...
• Er wordt gevraagd of op de advertentie geklikt is; nu doe ik dat sowieso niet omdat ik banner-vrij ben, maar ik was ook bezig met een enquête en niet met advertenties; ik verwacht dan ook niet dat 't aantal positieve antwoorden op deze vraag hoog zou zijn. "Zou je geklikt hebben" lijkt me dan mogelijk een betere omschrijving
• "Ben je bekend met de videogame Call of Duty?" Ja. Ik ken de naam, ik weet dat 't een FPS is en dat 't "populair" is c.q. "speelt" onder T.net gebruikers. Maar als ik dus "ja" antwoord op die vraag krijg ik vervolgens een aantal vragen (Realistisch? Spannend? Stoer? Vernieuwend? Geloofwaardig? Etc.) waar ik geen antwoord op kan geven omdat ik CoD nooit speel/gespeeld heb. Dus: define "bekend met".
• Laatste pagina: "Klik hieronder om je deelname te voltooien." -> Is nogal onopvallend, zeker na alle "dank je wel" tekst die ik overdwars lees ("blablabla"). Ik had bijna de deelname niet voltooid...

En kom niet niet met "het is met opzet vaag gehouden" ;) :P

De enquête waar de games "X, Y en Z" zijn ingevuld mag je als ongeldig bestempelen, mocht die "doorgekomen" zijn (ondanks dat ik de laatste stap met opzet niet heb uitgevoerd); die heb ik alleen even gebruikt om bovenstaande lijst samen te stellen nadat ik de enquête een keer "voor 't echie" doorgenomen had.

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 24-09-2013 19:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Nu heb ik wel een idee waar dit heen gaat, maar ik vind de aanpak niet zo goed. Naja, om dan toch nog met verbeterpunten te komen:
Je hebt zojuist een Tweakers.net pagina gezien met een artikel over een nieuw Nokia toestel.
Je hebt net een artikel gelezen over wetenschap.
Ik zie een artikel over een (potentiële) nieuwe mobiele telefoon niet als een artikel dat gaat over wetenschap.
Dit artikel zie ik bijvoorbeeld wel als een artikel dat gaat over wetenschap: nieuws: Wetenschappers verhogen efficiëntie zonnecellen tot 44,7 procent
Ik heb dit artikel met veel aandacht gelezen.
Niet toen ik het artikel via deze weg voor mijn neus kreeg. Ik heb het artikel vorige week al gelezen en had dus nu niet de intentie om hem nog een keer te lezen. Ik zou een optie toevoegen "Ik heb dit nieuws al gelezen, al dan niet op een ander medium."

De keuze voor de banner is opvallend. Deze banner is van een game en die wordt normaliter niet getoond bij deze artikelen.

De omgeving komt gemaakt over: je ziet duidelijk dat dit een testomgeving is. De gerelateerde onderwerpen, gerelateerde artikelen en de reacties missen. Ook zijn er simpelweg geen witregels in de tekst. Dit zorgt er voor dat ik niet ervaar dat ik een authentiek artikel op Tweakers lees. Ik heb de intentie dan ook niet om hem te lezen en ik ben me dan ook volkomen bewust dat ik mee doe aan een test. Kortom: niet wenselijk. Vergelijk hem maar eens met het origineel.

Met de keuze voor de onderwerpen kan ik me nog niet helemaal in vinden: Development en serversoftware, Software en software development, Besturingssystemen en browsers.
Waar is dit onderscheid op gebaseerd? Wat is het precieze verschil tussen de eerste twee? Een besturingssysteem is ook software, hoezo valt die daar weer buiten? Waarom worden browsers samengevoegd met besturingssystemen? Welke besturingssystemen hebben we nu eigenlijk over? Op de desktop of tablet/mobile markt? Vragen, vragen.

Waar gaat het onderwerp internettoegang over? Ik ben niet onbekwaam met termen, maar er komen uiteenlopende richtingen in mij op. Is het bijvoorbeeld dat er nu een samenleving is die meer gebruik maakt van smartphones met bijbehorend internet? Gaat het over het afsluiten van gebruikers als ze regels overtreden? Gaat het over de penetratie van breedband internet en dus dat men toegang heeft tot HD-videobeelden bijv.?

Ik zou de reguliere onderwerpen, zoals computers (voorheen core, computerhardware veelal), mobile, beeld en geluid etc ook opnemen. Je kan dan relaties leggen of bepaalde groepen die nu geïnteresseerd zijn in die onderwerpen ook een sterke neiging hebben om ander nieuws te lezen. Je kan dat vervolgens ook relateren aan de activiteit (o.a. aan het aantal uren).
Additioneel moet daar nog bij met welke intentie de lezers Tweakers bezoeken. Je mist nu de invulling van die uren. Om het heel rigoureus te stellen: gebruikers hier kunnen uren loeren in de huiskamer, bijv. naar 'Het grote tieten topic' (:P). Dan lijkt het dus in eerste instantie dat iemand dus heel veel uren op Tweakers zit, maar eigenlijk is dat vooral een passieve houding. Gedurende die uren is een gebruiker dan niet actief informatie te vergaren via het forum of de frontpage.

Ik heb nog wel meer dingen, maar kernpunt is dat ik nog eens zou nadenken over de huidige opzet van je survey.

Oo ja, nog even inhaken op dat punt van Rob over Call of Duty: ik ken Call of Duty, heb het vroeger ook nog redelijk veel gespeeld. Echter is het een serie en de laatste edities uit die serie heb ik niet gespeeld. Ik weet dus niet hoeveel er veranderd is (volgens mij vrij weinig als ik de reviews lees), maar dat is dus wel een punt waar je rekening moet houden. Ik weet niet hoe die nieuwe edities zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Bolletje op 24-09-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^ Wat Bolletje hierboven aangeeft (tot de "Ik zou de reguliere onderwerpen...") sluit ik me overigens ook bij aan; dat waren ook punten waar ik mijn wenkbrauwen bij optrok maar die bij mijn "tweede run" door 't snelle(re) erdoorheen klikken en hier reageren erdoor zijn geglipt.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 16:49
Ik sluit me helemaal aan bij RobIII en Bolletje. Daarnaast nog het volgende.

De openingstekst met de privacy statement.
Ik stem geheel vrijwillig in met deelname aan dit onderzoek. Ik behoud daarbij het recht deze instemming weer in te trekken zonder dat ik daarvoor een reden hoef op te geven. Ik besef dat ik op elk moment mag stoppen met het onderzoek.
Ik begrijp de bedoeling, maar het statement dat de gebruiker deze instemming weer in kan trekken is feitelijk onjuist. De instemming kan alleen ingetrokken worden zolang de vragenlijst nog niet volledig is beantwoord en bevestigt.

De onderwerpen lijst komt ook op mij vreemd over.
- Hij lijkt incompleet. Wat overduidelijk ontbreekt is "Hardware".
- De onderwerpen keuze komt op mij willekeurig over.
- De keuze van de onderwerpen komt niet overeen met een indeling (impliciet of expliciet) die ik van de site herken.

Verder gaat het allemaal over games, met name Call of Duty, en advertenties voor games.
Dat lijkt me nogal beperkt als het gaat om "voorkeuren van Tweakers.net gebruikers". Vooral als een groot gedeelte advertenties waarschijnlijk blokkeert.

De vraag "De volgende keer dat je een videogame koopt, wat is dan de kans dat je Call of Duty koopt?" stellen aan mensen die het spel al gespeeld hebben kan geen zinnig antwoord opleveren. De meesten zullen het spel al hebben en het dus "de volgende keer" niet nog een keer kopen. Tenzij je de volgende in de serie bedoeld natuurtlijk, maar dan heeft de beslissing over wel of niet kopen weinig meer te maken met de advertenties, maar met de ervaring met het spel. Communicatie speelt dan eigenlijk geen rol meer.

Mogelijk is dat allemaal geen probleem, ik ken tenslotte de doelstelling en de randvoorwaarden voor dit onderzoek niet, maar het komt niet echt geweldig op me over. Meestal herken ik in dit soort onderzoeken wel een patroon of een trend waar de doelstelling uit afgeleid kan worden, maar in dit geval niet.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:11:
* RobIII even de crew-pet af zet....
[list]
• Het was me totaal niet duidelijk of de enquête nou over CoD ging of over T.net of over games of...
• Er wordt gevraagd of op de advertentie geklikt is; nu doe ik dat sowieso niet omdat ik banner-vrij ben, maar ik was ook bezig met een enquête en niet met advertenties; ik verwacht dan ook niet dat 't aantal positieve antwoorden op deze vraag hoog zou zijn. "Zou je geklikt hebben" lijkt me dan mogelijk een betere omschrijving
• "Ben je bekend met de videogame Call of Duty?" Ja. Ik ken de naam, ik weet dat 't een FPS is en dat 't "populair" is c.q. "speelt" onder T.net gebruikers. Maar als ik dus "ja" antwoord op die vraag krijg ik vervolgens een aantal vragen (Realistisch? Spannend? Stoer? Vernieuwend? Geloofwaardig? Etc.) waar ik geen antwoord op kan geven omdat ik CoD nooit speel/gespeeld heb. Dus: define "bekend met".
• Laatste pagina: "Klik hieronder om je deelname te voltooien." -> Is nogal onopvallend, zeker na alle "dank je wel" tekst die ik overdwars lees ("blablabla"). Ik had bijna de deelname niet voltooid...

En kom niet niet met "het is met opzet vaag gehouden" ;) :P

De enquête waar de games "X, Y en Z" zijn ingevuld mag je als ongeldig bestempelen, mocht die "doorgekomen" zijn (ondanks dat ik de laatste stap met opzet niet heb uitgevoerd); die heb ik alleen even gebruikt om bovenstaande lijst samen te stellen nadat ik de enquête een keer "voor 't echie" doorgenomen had.
Beste RobIII,

Bedankt voor je feedback.

Omdat het van belang is dat je de Tweakers.net pagina bekijkt zoals je dit normaal ook doet, wordt er voorafgaande aan het onderzoek gemeld dat deze over de voorkeuren van Tweakers.net gebruikers gaat. De enquete ging gedeeltelijk ook over Tweakers.net, maar zoals je terecht hebt opgemerkt ook over de advertentie van CoD.

Het was mogelijk om op de advertentie te klikken, maar we houden inderdaad rekening met ‘banner blockers’. De Tweakers.net gebruikers, die deze functie gebruiken, hebben de advertentie niet gezien (de vierde antwoordoptie). Deze vraag is aan de vragenlijkst toegevoegd om het effect van de advertentie te meten. Een uitkomst van het onderzoek kan zodoende zijn dat gebruikers van Tweakers.net weinig aandacht schenken aan de advertentie. Ook dit is waardevolle informatie.

Jouw opmerking over de definitie van ‘bekend zijn met’ begrijp ik. Ook al heb je het zelf niet gespeeld, je hebt waarschijnlijk wel een beeld bij CoD. Deze vraag is aan de enquete toegevoegd om de associaties die men bij CoD heeft te meten.

De deelname voltooien is niet noodzakelijk. Mocht je de knop met “klik hier om je deelname te voltooien” hebben gemist, dan zijn alsnog al je andere antwoorden bij ons bekend.

Met vriendelijke groet,

Mirte

Verwijderd

Topicstarter
Bolletje schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:45:
Nu heb ik wel een idee waar dit heen gaat, maar ik vind de aanpak niet zo goed. Naja, om dan toch nog met verbeterpunten te komen:

[...]

[...]

Ik zie een artikel over een (potentiële) nieuwe mobiele telefoon niet als een artikel dat gaat over wetenschap.
Dit artikel zie ik bijvoorbeeld wel als een artikel dat gaat over wetenschap: nieuws: Wetenschappers verhogen efficiëntie zonnecellen tot 44,7 procent

[...]

Niet toen ik het artikel via deze weg voor mijn neus kreeg. Ik heb het artikel vorige week al gelezen en had dus nu niet de intentie om hem nog een keer te lezen. Ik zou een optie toevoegen "Ik heb dit nieuws al gelezen, al dan niet op een ander medium."

De keuze voor de banner is opvallend. Deze banner is van een game en die wordt normaliter niet getoond bij deze artikelen.

De omgeving komt gemaakt over: je ziet duidelijk dat dit een testomgeving is. De gerelateerde onderwerpen, gerelateerde artikelen en de reacties missen. Ook zijn er simpelweg geen witregels in de tekst. Dit zorgt er voor dat ik niet ervaar dat ik een authentiek artikel op Tweakers lees. Ik heb de intentie dan ook niet om hem te lezen en ik ben me dan ook volkomen bewust dat ik mee doe aan een test. Kortom: niet wenselijk. Vergelijk hem maar eens met het origineel.

Met de keuze voor de onderwerpen kan ik me nog niet helemaal in vinden: Development en serversoftware, Software en software development, Besturingssystemen en browsers.
Waar is dit onderscheid op gebaseerd? Wat is het precieze verschil tussen de eerste twee? Een besturingssysteem is ook software, hoezo valt die daar weer buiten? Waarom worden browsers samengevoegd met besturingssystemen? Welke besturingssystemen hebben we nu eigenlijk over? Op de desktop of tablet/mobile markt? Vragen, vragen.

Waar gaat het onderwerp internettoegang over? Ik ben niet onbekwaam met termen, maar er komen uiteenlopende richtingen in mij op. Is het bijvoorbeeld dat er nu een samenleving is die meer gebruik maakt van smartphones met bijbehorend internet? Gaat het over het afsluiten van gebruikers als ze regels overtreden? Gaat het over de penetratie van breedband internet en dus dat men toegang heeft tot HD-videobeelden bijv.?

Ik zou de reguliere onderwerpen, zoals computers (voorheen core, computerhardware veelal), mobile, beeld en geluid etc ook opnemen. Je kan dan relaties leggen of bepaalde groepen die nu geïnteresseerd zijn in die onderwerpen ook een sterke neiging hebben om ander nieuws te lezen. Je kan dat vervolgens ook relateren aan de activiteit (o.a. aan het aantal uren).
Additioneel moet daar nog bij met welke intentie de lezers Tweakers bezoeken. Je mist nu de invulling van die uren. Om het heel rigoureus te stellen: gebruikers hier kunnen uren loeren in de huiskamer, bijv. naar 'Het grote tieten topic' (:P). Dan lijkt het dus in eerste instantie dat iemand dus heel veel uren op Tweakers zit, maar eigenlijk is dat vooral een passieve houding. Gedurende die uren is een gebruiker dan niet actief informatie te vergaren via het forum of de frontpage.

Ik heb nog wel meer dingen, maar kernpunt is dat ik nog eens zou nadenken over de huidige opzet van je survey.

Oo ja, nog even inhaken op dat punt van Rob over Call of Duty: ik ken Call of Duty, heb het vroeger ook nog redelijk veel gespeeld. Echter is het een serie en de laatste edities uit die serie heb ik niet gespeeld. Ik weet dus niet hoeveel er veranderd is (volgens mij vrij weinig als ik de reviews lees), maar dat is dus wel een punt waar je rekening moet houden. Ik weet niet hoe die nieuwe edities zijn.
Beste Bolletje,

Ook voor jou geldt dat ik je uitgebreide feedback erg waardeer.

Het artikel over een nieuw Nokia toestel scharen onder de categorie wetenschap is een keuze die wij in overeenstemming met Tweakers.net hebben gemaakt. Het mag duidelijk zijn – mede door jouw reactie – dat dit subjectief is.

Je hebt het artikel al eerder gelezen en dus weinig aandacht aan dit artikel besteed tijdens het onderzoek. De vraag heeft namelijk betrekking op dit onderzoek en dus dit moment waarop je wordt blootgesteld aan het artikel. Ik neem aan dat je dit ook hebt laten weten in je antwoord op de vraag.

Omdat alle andere factoren constant dienen worden gehouden (om zodoende zoveel mogelijk waarde te ontlenen aan de resultaten) is gekozen voor zowel de banner van een game als de door Tweakers.net gecreeerde testomgeving. Je hebt het bij het rechte eind dat het niet wenselijk is als respondenten zich bewust zijn van deze testomgeving.

De onderwerpen van artikelen op Tweakers.net is gebaseerd op het onderscheid dat Tweakers.net altijd hanteert. Er zal altijd enige overlap zijn tussen de onderwerpen, te denken valt bijvoorbeeld ook aan een artikel dat over meerdere onderwerpen gaat.

Het toevoegen van de intentie/activiteit op Tweakers.net behoorde tot de mogelijkheden. Om de vragenlijst niet te lang te maken, is besloten om niet verder in te gaan op de invulling van het Tweakers.net gebruik.

Met vriendelijke groet,

Mirte

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:29:
Het was mogelijk om op de advertentie te klikken
...maar: zoals ik zei: men is op dat moment met jouw enquête bezig dus dan ga je geen advertenties klikken maar braaf, zoals geinstrueerd, 't artikel lezen en daarna terug naar de enquête ;)
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:29:
maar we houden inderdaad rekening met ‘banner blockers’
Ik heb geen banner blocker maar een "bannervrij abo" (en in mijn geval zelfs gewoon een crew-abo waar bannervrij onder valt).

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 25-09-2013 15:56 ]

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
locke960 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:18:
Ik sluit me helemaal aan bij RobIII en Bolletje. Daarnaast nog het volgende.

De openingstekst met de privacy statement.

[...]

Ik begrijp de bedoeling, maar het statement dat de gebruiker deze instemming weer in kan trekken is feitelijk onjuist. De instemming kan alleen ingetrokken worden zolang de vragenlijst nog niet volledig is beantwoord en bevestigt.

De onderwerpen lijst komt ook op mij vreemd over.
- Hij lijkt incompleet. Wat overduidelijk ontbreekt is "Hardware".
- De onderwerpen keuze komt op mij willekeurig over.
- De keuze van de onderwerpen komt niet overeen met een indeling (impliciet of expliciet) die ik van de site herken.

Verder gaat het allemaal over games, met name Call of Duty, en advertenties voor games.
Dat lijkt me nogal beperkt als het gaat om "voorkeuren van Tweakers.net gebruikers". Vooral als een groot gedeelte advertenties waarschijnlijk blokkeert.

De vraag "De volgende keer dat je een videogame koopt, wat is dan de kans dat je Call of Duty koopt?" stellen aan mensen die het spel al gespeeld hebben kan geen zinnig antwoord opleveren. De meesten zullen het spel al hebben en het dus "de volgende keer" niet nog een keer kopen. Tenzij je de volgende in de serie bedoeld natuurtlijk, maar dan heeft de beslissing over wel of niet kopen weinig meer te maken met de advertenties, maar met de ervaring met het spel. Communicatie speelt dan eigenlijk geen rol meer.

Mogelijk is dat allemaal geen probleem, ik ken tenslotte de doelstelling en de randvoorwaarden voor dit onderzoek niet, maar het komt niet echt geweldig op me over. Meestal herken ik in dit soort onderzoeken wel een patroon of een trend waar de doelstelling uit afgeleid kan worden, maar in dit geval niet.
Beste locke960,

Fijn dat je de tijd hebt genomen te reageren op het onderzoek.

Met betrekking tot de privacy statement wil ik graag vermelden dat zelfs na het afronden van de vragenlijst desbetreffende respondent uit de datafile verwijderd kan worden.

Zoals ik in mijn reactie aan Bolletje al heb aangegeven, hebben wij gewerkt met een lijst met onderwerpen, die Tweakers.net zelf hanteert.

Het onderzoek gaat enerzijds over voorkeuren van Tweakers.net gebruikers, maar tevens over de advertentie van CoD. Dit is omdat wij ook geintereseerd zijn in het effect zijn van de advertenties op Tweakers.net.

De koopintentie van CoD wordt gemeten aan de hand van deze vraag. Wellicht was het beter geweest om de vraag anders te formuleren.

Het is juist de bedoeling van het onderzoek dat je niet meteen doorhebt, waar het onderzoek over gaat. Als je van te voren al weet dat er vragen gesteld gaan worden over de CoD advertentie, dan let je meer op de advertentie, waardoor je anders antwoord dan wanneer je niet op de CoD advertentie let. Dat jij dit onderzoek niet meteen kan peilen kan in die zin dus gunstig zijn voor de resultaten.

Met vriendelijke groet,

Mirte

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Even de pedante mod uithangen :+

Gebruik a.u.b. de edit-link (rechtsbovenaan je post) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rViZSDpQ5n2TpYCcyrDz83Jf/full.png

En Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten ;)

Zo. Ben je meteen ingeburgerd :Y) :>

[ Voor 72% gewijzigd door RobIII op 25-09-2013 15:58 ]

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:54:
...maar: zoals ik zei: men is op dat moment met jouw enquête bezig dus dan ga je geen advertenties klikken ;)
Dat is inderdaad iets waar we rekening mee hebben gehouden en zoveel mogelijk hebben geprobeerd te beperken, bijvoorbeeld door Tweakers.net gebruikers in de vragenlijst te vragen de pagina te bekijken zoals ze dat normaal ook doen.

---

RobIII, bedankt voor de snelle inburgeringscursus! Vrouwen en techniek, he? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 15:59 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:58:
Dat is inderdaad iets waar we rekening mee hebben gehouden en zoveel mogelijk hebben geprobeerd te beperken, bijvoorbeeld door Tweakers.net gebruikers in de vragenlijst te vragen de pagina te bekijken zoals ze dat normaal ook doen.
Is voor mij toch iets anders dan met de pagina / ad interacteren (lees: klikken). Maar goed, ik ben dan ook misschien gewoon een zeurpiet / mierenneuker.
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:58:

RobIII, bedankt voor de snelle inburgeringscursus! Vrouwen en techniek, he? ;)
Graag gedaan en dat is geen excuus, zeker niet op T.net >:)

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 25-09-2013 16:00 ]

Over mij

• locke960
  • Laatst online: 19-09 16:49
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:55:
Met betrekking tot de privacy statement wil ik graag vermelden dat zelfs na het afronden van de vragenlijst desbetreffende respondent uit de datafile verwijderd kan worden.
Ik heb op de site niets gezien over hoe dat dan zou moeten werken. Lijkt me knap als je mijn gegevens nu nog weet te verwijderen, dan moet je ze eerst identificeren als zijnde van mij en dat zie ik niet 123 gebeuren. Als dit van cookies oid afhangt dan gaat het zeker niet meer lukken ivm mijn browser instellingen.
Maar dit is verder niet belangrijk voor je onderzoek, het is alleen maar de nieuwsgierige techneut in me die boven komt drijven. Dat is het risico dat je loopt door hier te komen :P
Zoals ik in mijn reactie aan Bolletje al heb aangegeven, hebben wij gewerkt met een lijst met onderwerpen, die Tweakers.net zelf hanteert.
Dat is duidelijk, maar in jou plaats zou ik me zorgen maken om het feit dat de 3 personen die hier gereageerd hebben het allemaal als een issue zien omdat ze de site niet in het lijstje herkennen.
Het is juist de bedoeling van het onderzoek dat je niet meteen doorhebt, waar het onderzoek over gaat. Als je van te voren al weet dat er vragen gesteld gaan worden over de CoD advertentie, dan let je meer op de advertentie, waardoor je anders antwoord dan wanneer je niet op de CoD advertentie let. Dat jij dit onderzoek niet meteen kan peilen kan in die zin dus gunstig zijn voor de resultaten.
Dat begrijp ik. Ik bedoel natuurlijk dat ik na het doorlopen van de vragen het onderzoek nog niet kon peilen. De bedoelingen worden me nu pas duidelijk, na je reacties hier, en eerlijk gezegd heb ik nog steeds mijn twijfels over de kwaliteit van de dataset die je zo verzameld.
De deelname voltooien is niet noodzakelijk. Mocht je de knop met “klik hier om je deelname te voltooien” hebben gemist, dan zijn alsnog al je andere antwoorden bij ons bekend.
Oh. in dat geval heb je nu mogelijk extra vervuiling in je dataset. Na het meedoen aan je onderzoek ben ik nog een of twee keer door het onderzoek gelopen, met halfslachtige onzin antwoorden. Om het onderzoek te onderzoeken zeg maar. Ik ging er vanuit dat de data pas doorgezet zou worden als je op die knop drukt. Ik vermoed dat anderen dit ook gedaan hebben.

In ieder geval wens ik je veel succes met je onderzoek. Ik ben ook geïnteresseerd in het resultaat. Ga je behalve het resultaat ook de ruwe dataset hier posten ? Lijkt me zeer interessant om onze eigen mening te vormen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de site niets gezien over hoe dat dan zou moeten werken. Lijkt me knap als je mijn gegevens nu nog weet te verwijderen, dan moet je ze eerst identificeren als zijnde van mij en dat zie ik niet 123 gebeuren. Als dit van cookies oid afhangt dan gaat het zeker niet meer lukken ivm mijn browser instellingen.
Als ik mij niet vergis kunnen via IP-adres respondenten achterhalen. Een omslachtige methode, maar als respondenten dit willen, kunnen zij zo uit de dataset verwijderd worden.
Ik ben ook geïnteresseerd in het resultaat. Ga je behalve het resultaat ook de ruwe dataset hier posten ? Lijkt me zeer interessant om onze eigen mening te vormen.
Ik zal de uitkomsten van het onderzoek hier naderhand posten. Ik zal tevens even nagaan of ik de gehele dataset hier mag publiceren. Ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:44
Ik heb het onderzoek net ingevuld maar heb de pagina over een Nokia of iets wetenschappelijks niet gezien. Ik heb überhaupt geen pagina's gezien, ik heb je onderzoek op een ipad gedaan, dat lijkt dus niet helemaal te werken. Wat ik ook mis is een optie 'weet niet' oid bij de Call of duty vragen, ik heb het spel nooit gespeeld en heb dus geen idee of ik het spannend of onderhoudend vind.

Edit: ik kreeg de melding over het onderzoek net in mijn rss feed maar zie dat het al ouder is. Zie het nu ook niet op Tweakers staan, raar.

[ Voor 15% gewijzigd door Kassad op 03-10-2013 08:14 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kreeg geen link naar een artikel, hele pagina was plain tekst zonder link. Vervolgens allerlei vragen over die link en geen mogelijkheid om het onderzoek opnieuw te starten. Daarnaast zijn de andere pagina's van het onderzoek ook volledig onbruikbaar. Wellicht niet compatibel met Chrome? In ieder geval geen zin het zelf uit te zoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 03-10-2013 09:59 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kassad schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 08:11:
Ik heb het onderzoek net ingevuld maar heb de pagina over een Nokia of iets wetenschappelijks niet gezien. Ik heb überhaupt geen pagina's gezien, ik heb je onderzoek op een ipad gedaan, dat lijkt dus niet helemaal te werken.
Hi Kassad, bedankt voor je feedback. Ik zal dit doorcommuniceren naar Tweakers.net. Zij hebben de pagina geconstrueerd en gaan over de technische kant van het onderzoek.
Wat ik ook mis is een optie 'weet niet' oid bij de Call of duty vragen, ik heb het spel nooit gespeeld en heb dus geen idee of ik het spannend of onderhoudend vind.

Edit: ik kreeg de melding over het onderzoek net in mijn rss feed maar zie dat het al ouder is. Zie het nu ook niet op Tweakers staan, raar.
Als je positief antwoordt op de vraag of je bekend bent met CoD word je via een routing geleid naar vragen over CoD. Hoewel je CoD misschien niet gepeeld hebt, heb je waarschijnlijk wel een beeld ervan. Dit beeld wordt gemeten met behulp van een vraag over de associaties die je hebt bij CoD. Als je niet bekend bent met CoD, sla je deze vragen uiteraard over.
Tsurany schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:58:
Ik kreeg geen link naar een artikel, hele pagina was plain tekst zonder link. Vervolgens allerlei vragen over die link en geen mogelijkheid om het onderzoek opnieuw te starten. Daarnaast zijn de andere pagina's van het onderzoek ook volledig onbruikbaar. Wellicht niet compatibel met Chrome? In ieder geval geen zin het zelf uit te zoeken.
Beste Tsurany, ik zal ook jouw feedback bespreken met Tweakers. In ieder geval bedankt voor je reactie!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wellicht handig om bij de startpost te vermelden dat Ghostery uitgeschakeld moet worden. Ik denk dat het aandeel Tweakers gebruikers met deze addon nogal hoog is en de survey is voor geen meter te volgen wanneer deze ingeschakeld staat. Ook kun je niet meer terug naar het begin van de survey als je er uiteindelijk achter komt dat het daaraan ligt. (Zonder je cookie te verwijderen dan }:O)

Ik had het idee dat het niet ging om de vragen maar om de manier waarop je met de slechte omgeving omgaat :P Ik heb al wel eens eerder bij een survey meegemaakt dat er achteraf alleen onderzocht werd hoe snel je door de pagina's heen ging en welke muisbewegingen je maakte en de vragen slechts bijzaak waren. De vreemde vragen droegen daar ook nogal aan bij maar daar is in dit topic al genoeg commentaar op te vinden.

Mijn toevoeging kun je dan ook als niet-ingezonden beschouwen al denk ik niet dat je het onderscheid kunt maken.
Tsurany schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:58:
Dat klinkt als mijn ervaring

[ Voor 65% gewijzigd door Joolee op 03-10-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ghostery staat hier inderdaad standaard aan. Dan zal dat het probleem zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:45
Ik zie of kijk al standaard over banners en reclame heen.
Vallen me niet op concentreer me op artiekel en derest erom heen dev 0

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zombietje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-02 17:00
Ook ik heb geen Nokia of iets wetenschappelijks gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zombietje schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:34:
Ook ik heb geen Nokia of iets wetenschappelijks gezien
Ik ben net geinformeerd door Tweakers dat - zoals jullie ook al aangaven - sommige Tweakers.net gebruikers reclames of scripts blokkeren. Door die plug ins wordt de pagina niet goed weergegeven. Het probleem is dus inderdaad de bannerblockers, ghostery en dat soort zaken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:44
Das gek want ik gebruik gewoon een ipad en blokkeer helemaal niets :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kassad schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:07:
Das gek want ik gebruik gewoon een ipad en blokkeer helemaal niets :)
En je had ook problemen met de weergave van het artikel, Kassad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik heb nog niet getest op de ipad, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
1. Geen link gezien
2. De tekst van het onderzoek zelf leest bepaald niet prettig.

http://i45.photobucket.co...onderzoek_zpsd3e0e268.jpg

Ik vind het nooit erg om een studenten onderzoekje te doen maar dan moet het wel een beetje redelijk lezen

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Wijnands schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:11:
1. Geen link gezien
2. De tekst van het onderzoek zelf leest bepaald niet prettig.

http://i45.photobucket.co...onderzoek_zpsd3e0e268.jpg

Ik vind het nooit erg om een studenten onderzoekje te doen maar dan moet het wel een beetje redelijk lezen
Dát is dus het resultaat met Ghostery ingeschakeld :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Dat die layout zo brak is met vind ik wel vreemd.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Wijnands schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:03:
Dat die layout zo brak is met vind ik wel vreemd.
De vragenlijst wordt gehost op een server welke is geblokkeerd door Ghostery. Dat zorgt ervoor dat alle CSS en afbeeldingen van die server worden geblokkeerd. Zonder CSS is het niet vreemd dat het er zo uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:38:
[...]

Ik ben net geinformeerd door Tweakers dat - zoals jullie ook al aangaven - sommige Tweakers.net gebruikers reclames of scripts blokkeren. Door die plug ins wordt de pagina niet goed weergegeven. Het probleem is dus inderdaad de bannerblockers, ghostery en dat soort zaken.
Firefox-browser (24.0) zonder bannerblockers, rare plugins of andere zooi, met virusscanner uitgeschakeld: géén linkje.

Gelukkig voor jou werkte hij wel in Internet Explorer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:33
Aha, nu ik de reacties hier heb gelezen, snap ik meteen waarom ik ook niet alles heb gezien en tevens sluit ik me aan bij de reacties mbt de niet altijd even duidelijke antwoordmogelijkheden (ik bedoel vooral niet kunnen aangeven weet niet/ken ik niet/niet bekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Ik heb er uit automatisme over heen gekeken, maar ik kon achteraf wel opmaken om welke advertentie het ging aan de kleur te zien toen ik kon kiezen uit drie opties. Het maakte het alleen wel lastig om daarna vragen over de advertentie zelf te beantwoorden doordat ik het gemist had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:19
Op de iPad 3 onder iOS 7 werkt de advertentie niet. Althans, de breedte van de pagina kapt de advertentie er af. Misschien moet je dit opnemen in een disclaimer of 'nadere informatie'. Ik begreep op een gegeven moment dat het om CoD draaide, maar dit werd me pas later duidelijk naarmate de vragen vorderde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenre
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Dat geldt ook voor IOS 7 op een IPhone 5.

[ Voor 5% gewijzigd door Maartenre op 08-10-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Grappig onderzoek. Ook leuk dat er reclame voor was op de FP (zo ben ik er gekomen).

De vraag noem 3 games was bij mij keihard beinvloed door de advertentie:
  1. COD
  2. Civilization
  3. Red Alert
Moet je eens raden wat ik vroeger veel speelde ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Heb niet alle comments hier gelezen, maar nogal lastig om een mening te geven over CoD als je het nog nooit hebt gespeeld 8)7 Let dus even op dat je die resultaten niet meeteld tijdens de analyse, want ik heb dus praktisch gezien onzin ingevuld (best guess, maar komt toch op onzin neer)

[ Voor 39% gewijzigd door David Mulder op 08-10-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
De advertentie was extra storend omdat de opmaak niet gelijk is aan die van de "echte" tweakers site, zo ontbreekt de lijst met gerelateerde onderwerpen in het witte vlak rechts naast de tekst, waardoor de tekst heel erg raar links uitgelijnd op een veel te groot wit vlak staat. Verder was ik in de veronderstelling dat het lettertype of de spacing ofzo iets anders was, in ieder geval zijn de hyperlinks in het bericht niet onderstreept.

Wat Tweakers ook zegt, die opmaak is dus niet gelijk aan de normale site. (maar dat is wellicht deel van je onderzoek, weet ik veel). Punt is dat ik dat formaat advertenties op de normale site al storend vind vawege de verstorende kleuren met de rest van de layout. Vanwege het witte vlak en de donkerblauwe/grijze kleuren van de CoD advertentie was dat nu dus nog erger dan anders.

Dit is overigens gedaan met Chrome, ik draai geen adblockers van enige soort.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:18
Het was me per direct duidelijk dat ik dit nooit meer ga doen. Het is meer een verkapt reclame iets dan iets anders, of zo komt het in ieder geval over. Uitleg omtrend het nut van het onderzoek ontbreekt compleet. M.i. heb je mijn tijd verspild. De kans dat ik nog eens iets voor je doe is derhalve bijzonder klein tenzij je regulier uurtarief schokt.

Heb je nog geluk dat ik nu op een laptop zit die ik moet repareren. Ik zie normaliter geen advertenties. En als ze er wel staan let ik er nog niet op. Het is dat ik de kleuren van het frame herkende anders had ik je niet eens kunnen vertellen welke adv. het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
freaky schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:01:
(…) Uitleg omtrend het nut van het onderzoek ontbreekt compleet. (…)
Wat meer uitleg (achteraf eventueel!) over het doel/nut van het onderzoek zou inderdaad wel fijn zijn.

Ik kan me ook niet echt voorstellen dat je met déze enquete een compleet afstuderen kunt bewerkstelligen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Ik kreeg ook geen link te zien. Moest de questionnaire in een private tab openen voordat ik een link te zien kreeg. Vervolgens krijg ik een artikel te lezen wat ik al lang gelezen heb.

Ben ongeveer daar afgehaakt...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Op mijn Android heb ik geen reclame gezien. Hierdoor kon ik bepaalde vragen wellicht niet goed beantwoorden.
Het gaat hier om de standaard browser met Android als useragent en geen reclame blocker.
Dit is niet een probleem van de survey, maar eerder van de instellingen van Tweakers via een Android telefoon.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
ook geen link gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Lph4Num3r1c
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 23:52
Gewoon heel slecht, dat je een onderzoek gaat doen alleen bij Tweakers en dan zo'n beetje alle zaken die Tweakers gebruiken, niet ondersteund.

Geen iOS, Android, Chrome en/of Firefox met plug-ins etc. Dan blijft Internet Explorer op een PC over, dat is volgens mij het minst gebruikte icoontje van alle Tweakers....

Verder vond ik het heel storend dat er geen opties als niet van toepassing, niet gezien, etc aanwezig waren, waardoor je verplicht wordt een menig te geven en in de statistieken verwerkt wordt, daar waar dat niet zou mogen.

Dit zijn allemaal zaken die je met een beetje onderzoek naar je gekozen doelgroep zo zelf had kunnen bedenken. Gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Geen link, Opera / Windows 7 in de cloud...

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
4Lph4Num3r1c schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:38:
Gewoon heel slecht, dat je een onderzoek gaat doen alleen bij Tweakers en dan zo'n beetje alle zaken die Tweakers gebruiken, niet ondersteund.

Geen iOS, Android, Chrome en/of Firefox met plug-ins etc. Dan blijft Internet Explorer op een PC over, dat is volgens mij het minst gebruikte icoontje van alle Tweakers....

Verder vond ik het heel storend dat er geen opties als niet van toepassing, niet gezien, etc aanwezig waren, waardoor je verplicht wordt een menig te geven en in de statistieken verwerkt wordt, daar waar dat niet zou mogen.

Dit zijn allemaal zaken die je met een beetje onderzoek naar je gekozen doelgroep zo zelf had kunnen bedenken. Gemiste kans.
Werkt gewoon met chrome/FF. Alleen hebben we de afspraak met elkaar hier (zie Algemene Voorwaarden) dat je geen banners blockt. Omdat een deel van het onderzoek daarmee te maken heeft, val je dus redelijk door de mand. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mja Ghostery is geen adblocker en in m'n adblocker staat Tweakers gewhitelist. De link op de onderzoekssite zelf wordt geblokkeerd. :*

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CodeCaster schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:22:
Mja Ghostery is geen adblocker en in m'n adblocker staat Tweakers gewhitelist. De link op de onderzoekssite zelf wordt geblokkeerd. :*
Gewoon geen adblocker gebruiken dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook geïnteresseerd in het resultaat. Ga je behalve het resultaat ook de ruwe dataset hier posten ? Lijkt me zeer interessant om onze eigen mening te vormen.
Tweakers stemt in met het vrijgeven van de dataset. De Universiteit van Amsterdam zal eerst de data opslaan en registreren in het repository systeem van de UvA. Hier moeten formele procedures voor gevolgd worden ter controle van dataverzameling (om fraude te voorkomen). Als de data verzameld, geanaliseerd en geregistreerd is kan ik de data via het repository systeem van de UvA delen met anderen. Als je inzicht wilt hebben in de data, heb ik echter wel je emailadres nodig. Alleen zo kan ik je toegang verlenen tot de data.
k-city schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:00:
Ik heb er uit automatisme over heen gekeken, maar ik kon achteraf wel opmaken om welke advertentie het ging aan de kleur te zien toen ik kon kiezen uit drie opties. Het maakte het alleen wel lastig om daarna vragen over de advertentie zelf te beantwoorden doordat ik het gemist had.
Geen probleem, dit is wat we onder andere onderzoeken. We zijn juist benieuwd naar het effect van een advertentie als je er niet op let (zoals in een normale setting waarbij je je focust op het artikel in plaats van de advertentie).
Osiris schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:34:
[...]

Wat meer uitleg (achteraf eventueel!) over het doel/nut van het onderzoek zou inderdaad wel fijn zijn.
De uitleg en de resultaten komen zodra de data geanalyseerd zijn op dit forum terecht. We zijn nu nog bezig met de dataverzameling, dus ik wil je graag vragen even geduld te hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Je hebt zojuist een Tweakers.net pagina gezien met een artikel over een nieuw Nokia toestel.
Euh.. nee? Geen linkje gezien. Misschien handig om die daar ook nog bij te plaatsen voor mensen die het normale "geblaat" meteen doorklikken.

Over het algemeen kan het taalgebruik ook nog wel wat worden hergeformuleerd zodat de enquetist (is dat een goede naam? ;)) zich wat minder dom voelt.

Verder vraag ik me af waarom je bij sommige vragen meerdere keren het zelfde vraagt, een telefoon "wetenschap" is en waarom je wil weten of of mogelijk is om iets te komen... als ik geen geld heb kan ik het niet en anders wel... :?.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Electrowolf schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:25:
[...]
Over het algemeen kan het taalgebruik ook nog wel wat worden hergeformuleerd zodat de enquetist (is dat een goede naam? ;)) zich wat minder dom voelt.

Verder vraag ik me af waarom je bij sommige vragen meerdere keren het zelfde vraagt, een telefoon "wetenschap" is en waarom je wil weten of of mogelijk is om iets te komen... als ik geen geld heb kan ik het niet en anders wel... :?.
Taalgebruik kan beter te makkelijk dan te moeilijk. Zodoende weten we zeker dat de respondenten het begrijpen. Het is natuurlijk allerminst de bedoeling om jullie je dom te laten voelen.

Meerdere keren hetzelfde vragen komt omdat we een construct (bijvoorbeeld attitude ten opzichte van de advertentie/CoD) willen meten, dat bestaat uit meerdere aspecten. Meedere vragen die hetzelfde vragen combineren in één construct zorgt voor een hogere betrouwbaarheid (dat de vragen meten wat ze echt moeten meten).
_____

De vragenlijst is gesloten na een respondentaantal van N = 881. De aankomende tijd zullen we ons bezig houden met de analyse en de resultaten zullen uiteindelijk hier geplaats worden. Graag nog even geduld dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Een degelijk aantal. Op welke termijn ben je van plan af te studeren? En wordt de scriptie zelf ook openbaar gemaakt? (naja, ik kan hem sowieso inzien via de database, maar niet iedereen kan dat).

Ik ben benieuwd naar je methodologie en hoe je wil omgaan met de gecreëerde bias (aangezien de webpagina niet is aangepast).
zeef schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:19:
[...]

Werkt gewoon met chrome/FF. Alleen hebben we de afspraak met elkaar hier (zie Algemene Voorwaarden) dat je geen banners blockt. Omdat een deel van het onderzoek daarmee te maken heeft, val je dus redelijk door de mand. :>
Trek die conclusie niet te snel: * Bolletje had ook geen linkje op een andere computer met Chrome, ondanks dat ik geen Adblocker of Ghostery geïnstalleerd heb. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.net gebruikers,

In het onderzoek waar je aan mee hebt gedaan is het effect van opdringerige online advertenties onderzocht.

Hierbij werden nauwelijks opdringerige advertenties (de rechthoekige banner advertentie van CoD Ghost) vergeleken met erg opdrigeringe advertenties (de site take-over advertentie van CoD Ghost over de hele achtergrond van de pagina). Er werd gemeten wat hun relatieve effect was op intentie om op de advertentie te klikken via twee routes; enerzijds via attitude (d.w.z. een erg opdringere advertentie wordt irritanter gevonden en genereert zozoende een negatievere attitude ten opzichte van de advertentie, wat op zijn beurt leidt tot een lagere klikintentie) en anderzijds via aandacht (d.w.z. een erg opdringerige advertentie valt meer op en genereert zodoende meer aandacht, wat op zijn beurt leidt tot een hoge klikintentie).

Het onderzoek heeft aangetoond dat er geen significant negatief indirect effect is van opdringerigheid op klikintentie via attitude. Er is echter wel een significant positief indirect effect is van opdringerigheid op klikintentie via aandacht gevonden. Wanneer attitude en aandacht tegelijkertijd worden bestudeerd, zal opdringerigheid van de advertentie de klikintentie vergroten via aandacht. Dit geeft dus aan dat opdringerige advertenties werken.

Mocht je meer informatie willen, schroom dan niet om te reageren. Nogmaals bedankt voor je deelname!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waar zijn de P-waarden, meetwaarden, verantwoording van de statistische methodes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
RoD schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:40:
Waar zijn de P-waarden, meetwaarden, verantwoording van de statistische methodes? ;)
P-waarden :N

95 % betrouwbaarheidsintervallen :Y

Bij α = 0⋅05 welliswaar, andere betrouwbaarheidsintervallen zijn mogelijk natuurlijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
95% CI hoort er natuurlijk altijd bij :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
RoD schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:55:
Kun je net zo goed geen P-waarde noemen, zegt niets extra's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:55:
Maar natuurlijk! Hierbij de hypotheses en de resultaten van de bootstrapping analysis.

H1a stated that a site take-over advertisement has a more negative effect on the advertisement attitude than a banner advertisement. The bootstrapping analysis did not yield a significant effect of advertisement intrusiveness on advertisement attitude (b = -.21, p > .05 NS). Hence, H1a was rejected.
H1b stated that advertisement attitude has a positive effect on the intention to click. The bootstrapping analysis revealed a significant effect of advertisement attitude on intention to click (b = .39, p < .001), meaning that H1b was supported by the data.
In H1, it was expected that advertisement intrusiveness has a negative indirect effect on intention to click through advertisement attitude. The bootstrapping analysis already indicated that there is no significant effect of advertisement intrusiveness on advertisement attitude and that there is a significant effect of advertisement attitude on intention to click. Thus, an attitudinal route of influence is found to be absent. This was indicated by a non-significant indirect effect, b = -.08, 95% CI [-.29, .12]. Therefore, H1 is rejected.

H2a was formulated as follows: a site take-over advertisement has a more positive effect on advertisement attention than a banner advertisement. The bootstrapping analysis yielded a significant positive effect of advertisement intrusiveness on advertisement attention (b = .81, p < .01). Therefore, H2a is accepted.
H2b stated that attention toward the advertisement has a positive effect on intention to click. The bootstrapping analysis yielded a significant positive effect of advertisement attention on intention to click (b = .17, p < .05). Hence, H2b was supported by the data.
In H2, it was expected that advertisement intrusiveness has a positive indirect effect on intention to click through advertisement attention. The analysis indicated that there is a significant positive effect of advertisement intrusiveness on advertisement attention and that there is a significant positive effect of advertisement attention on intention to click. As predicted by H2, bootstrapping analysis further revealed a significant positive indirect effect of advertisement intrusiveness on intention to click through advertisement attention, b = .14, 95% CI [.06, .29]. Thus, the data confirm H2 and, hence, the presence of the attentional route of influence. No direct effect of advertisement intrusiveness on intention to click was found (b = -.15, p = .45 NS).
Pagina: 1