Nu heb ik wel een idee waar dit heen gaat, maar ik vind de aanpak niet zo goed. Naja, om dan toch nog met verbeterpunten te komen:
Je hebt zojuist een Tweakers.net pagina gezien met een artikel over een nieuw Nokia toestel.
Je hebt net een artikel gelezen over wetenschap.
Ik zie een artikel over een (potentiële) nieuwe mobiele telefoon niet als een artikel dat gaat over wetenschap.
Dit artikel zie ik bijvoorbeeld wel als een artikel dat gaat over wetenschap:
nieuws: Wetenschappers verhogen efficiëntie zonnecellen tot 44,7 procentIk heb dit artikel met veel aandacht gelezen.
Niet toen ik het artikel via deze weg voor mijn neus kreeg. Ik heb het artikel vorige week al gelezen en had dus nu niet de intentie om hem nog een keer te lezen. Ik zou een optie toevoegen "Ik heb dit nieuws al gelezen, al dan niet op een ander medium."
De keuze voor de banner is opvallend. Deze banner is van een game en die wordt normaliter niet getoond bij deze artikelen.
De omgeving komt gemaakt over: je ziet duidelijk dat dit een testomgeving is. De gerelateerde onderwerpen, gerelateerde artikelen en de reacties missen. Ook zijn er simpelweg geen witregels in de tekst. Dit zorgt er voor dat ik niet ervaar dat ik een authentiek artikel op Tweakers lees. Ik heb de intentie dan ook niet om hem te lezen en ik ben me dan ook volkomen bewust dat ik mee doe aan een test. Kortom: niet wenselijk. Vergelijk hem maar eens met
het origineel.
Met de keuze voor de onderwerpen kan ik me nog niet helemaal in vinden:
Development en serversoftware, Software en software development, Besturingssystemen en browsers.
Waar is dit onderscheid op gebaseerd? Wat is het precieze verschil tussen de eerste twee? Een besturingssysteem is ook software, hoezo valt die daar weer buiten? Waarom worden browsers samengevoegd met besturingssystemen? Welke besturingssystemen hebben we nu eigenlijk over? Op de desktop of tablet/mobile markt? Vragen, vragen.
Waar gaat het onderwerp internettoegang over? Ik ben niet onbekwaam met termen, maar er komen uiteenlopende richtingen in mij op. Is het bijvoorbeeld dat er nu een samenleving is die meer gebruik maakt van smartphones met bijbehorend internet? Gaat het over het afsluiten van gebruikers als ze regels overtreden? Gaat het over de penetratie van breedband internet en dus dat men toegang heeft tot HD-videobeelden bijv.?
Ik zou de reguliere onderwerpen, zoals computers (voorheen core, computerhardware veelal), mobile, beeld en geluid etc ook opnemen. Je kan dan relaties leggen of bepaalde groepen die nu geïnteresseerd zijn in die onderwerpen ook een sterke neiging hebben om ander nieuws te lezen. Je kan dat vervolgens ook relateren aan de activiteit (o.a. aan het aantal uren).
Additioneel moet daar nog bij met welke intentie de lezers Tweakers bezoeken. Je mist nu de invulling van die uren. Om het heel rigoureus te stellen: gebruikers hier kunnen uren loeren in de huiskamer, bijv. naar 'Het grote tieten topic' (

). Dan lijkt het dus in eerste instantie dat iemand dus heel veel uren op Tweakers zit, maar eigenlijk is dat vooral een passieve houding. Gedurende die uren is een gebruiker dan niet actief informatie te vergaren via het forum of de frontpage.
Ik heb nog wel meer dingen, maar kernpunt is dat ik nog eens zou nadenken over de huidige opzet van je survey.
Oo ja, nog even inhaken op dat punt van Rob over Call of Duty: ik ken Call of Duty, heb het vroeger ook nog redelijk veel gespeeld. Echter is het een serie en de laatste edities uit die serie heb ik niet gespeeld. Ik weet dus niet hoeveel er veranderd is (volgens mij vrij weinig als ik de reviews lees), maar dat is dus wel een punt waar je rekening moet houden. Ik weet niet hoe die nieuwe edities zijn.
[
Voor 5% gewijzigd door
Bolletje op 24-09-2013 23:01
]