Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook] gesleepte mail naar folder forwarden

Pagina: 1
Acties:

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40
Hallo,

Misschien is de topic titel een beetje cryptisch maar ik zal mijn probleem even uit de doeken doen.

Op dit moment werken wij met een RDS / externe werkplek leverancier die ook onze mail beheert. Ik heb gevraagd om daar IMAP open te zetten vanwege een helpdesk pakket wat wij gaan gebruiken. Dit helpdesk pakket is in staat om alle mail in een bepaalde folder te importeren en aan te maken als incidenten.

Alleen was het antwoord van deze leverancier dat ze IMAP niet willen openzetten vanaf de buitenwereld. De server waar het helpdesk pakket op draait zit niet in hun "interne netwerk".

Ik ben dus op zoek geweest naar alternatieven, maar Google weet er ook geen raad mee.

Heeft iemand nog ideeën om concreet dus: Mail wat naar een folder wordt gesleept te forwarden naar een ander e-mailadres? Deze heeft dan dus wel imap toegang.

De reden waarom het specifiek een folder betreft is dat de helpdesk waarvoor dit ingeregelt gaat worden niet allemaal automatisch in het helpdesk systeem wil hebben (zoals bijvoorbeeld nieuwsbrieven)

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Om het geautomatiseerd te laten verlopen op deze manier moet je het ItemAdd event gebruiken in een VBA oplossing.

Zie: MSDN: ItemAdd Event
(werkt ook in nieuwere versies van Outlook)

Waarom mail/forward je het niet rechtstreeks? Dit kan met een enkele klik.
In Outlook 2010 en Outlook 2013 kun je bijvoorbeeld een Quick Step aanmaken en deze "Creëer Incident" te noemen ofzo.
In eerdere versies van Outlook kun je dat ook via een VBA oplossing bereiken en er een knop voor aanmaken. Zie: http://www.howto-outlook.com/howto/macrobutton.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40
Roady81 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:24:
Om het geautomatiseerd te laten verlopen op deze manier moet je het ItemAdd event gebruiken in een VBA oplossing.

Zie: MSDN: ItemAdd Event
(werkt ook in nieuwere versies van Outlook)

Waarom mail/forward je het niet rechtstreeks? Dit kan met een enkele klik.
In Outlook 2010 en Outlook 2013 kun je bijvoorbeeld een Quick Step aanmaken en deze "Creëer Incident" te noemen ofzo.
In eerdere versies van Outlook kun je dat ook via een VBA oplossing bereiken en er een knop voor aanmaken. Zie: http://www.howto-outlook.com/howto/macrobutton.htm
Thanks voor je antwoord! Ik had nog geeneens nagedacht over een Quick Step te maken. Ik denk dat ik dit maar ga toepassen op deze manier. Thanks :)