Verschil hdmi-in en hdmi-uit?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 511427

Topicstarter
Hallo,

Kan iemand vertellen wat het verschil is tussen hdmi in en hdmi uit? Kan nergens een duidelijk antwoord vinden. Wel zie ik dat er altijd meer uit ingangen zijn dan in ingangen.

Bedankt vast!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
Misschien kan je beter eerst vertellen over welk apparaat je het hebt.

The devil is in the details.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

HDMI in verwerkt inkomende HDMI data. HDMI out zorgt dat data verzonden wordt naar een ander apparaat.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:56

FeaR

In GoT we trust

Aangezien ik gok dat het om een receiver gaat: HDMI in is voor bronnen als Blu-rayspeler, gameconsoles, HDD Recorder, et cetera. De HDMI Out is voor weergebers als TV's en beamers.

Overigens staat bovenstaande in elke manual, dus in principe had je lukraak een handleiding kunnen downloaden voor naslag.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het verschil? De processor die er tussen zit en die maar één kant op kan processen. Het werkt als een black-box: input -> black box -> output.

En omdat er meestal meerdere apparaten gebruik kunnen maken van dezelfde processor, maar niet tegelijkertijd, zijn er meerdere ingangen gemaakt op een versterker bijvoorbeeld. Tenzij je ook naar meerdere TV's of projectoren wilt schakelen heb je aan 1 uitgang voldoende terwijl je soms aan 5 ingangen niet voldoende hebt...

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

SED

sypie schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:28:
Het verschil? De processor die er tussen zit en die maar één kant op kan processen. Het werkt als een black-box: input -> black box -> output.
ARC!

Zou volgens jouw definitie niet werken.

Copyright and left by SED...

Topicstarter
Het gaat inderdaad om een receiver,

Dus alles op "in" en je tv op hdmi uit? En is 1 hdmi uitgang voldoende dan voor huis tuin en keuken gebruik?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja, dat is prima. Maar als je zou uitbreiden naar een beamer/projector, kan je wel fijn hdmi-kabels gaan ompluggen (of er een switch tussen hangen).

Maar zolang je nu nog maar 1 tv hebt, voldoet 1 hdmi-out..

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
RaZ schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:16:
Ja, dat is prima. Maar als je zou uitbreiden naar een beamer/projector, kan je wel fijn hdmi-kabels gaan ompluggen (of er een switch tussen hangen).

Maar zolang je nu nog maar 1 tv hebt, voldoet 1 hdmi-out..
Of wanneer er een Bluray/DVD speler bijkomt. Maar als je er ooit nog eentje nodig hebt, kan je die gewoon bij de winkel kopen.

Topicstarter
rikpro schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:22:
[...]

Of wanneer er een Bluray/DVD speler bijkomt. Maar als je er ooit nog eentje nodig hebt, kan je die gewoon bij de winkel kopen.
Je blueray en dvd gaat op hdmi in toch..?

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:50
Anoniem: 511427 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:41:
[...]

Dat klopt. :)

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Anoniem: 511427 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:41:
[...]

Alles wat beeld verzend (reciever, DVD/Bluray/etc) is HDMI uit, en de ingangen op je TV/beeldscherm dan HDMI in. Het signaal gaat de Blurayspeler UIT, en de tv weer IN. :+

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:50
rikpro schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:45:
[...]

Alles wat beeld verzend (reciever, DVD/Bluray/etc) is HDMI uit, en de ingangen op je TV/beeldscherm dan HDMI in. Het signaal gaat de Blurayspeler UIT, en de tv weer IN. :+
In dit geval is het niet waar, want de reciever waar de TS het over heeft, daar moet de dvd,bluray op de HDMI in worden aangesloten en de TV op de HDMI uit.

ps. Je maakt het er niet duidelijker op met je posts..

[ Voor 5% gewijzigd door noloog op 12-09-2013 15:56 ]

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
[...]

Ik wist niet dat jij DVD/Bluray op de DVD/Bluray speler kijkt. Ik kijk dit op de TV. Dus de TV gaat op HDMI-out. Alle apparatuur welke je aansluit op een reciever is HDMI-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar als ik een tv heb gaat die dus op hdmi out. En mijn mediaplayer moet ook op out? Dus dan moet ik wel meer dan 1 out op mijn receiver hebben?

Want wat zou er gebeuren als je je tv op hdmi in zou doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-05 17:37
Dan zou je geen beeld hebben :z

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Anoniem: 511427 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:32:
Maar als ik een tv heb gaat die dus op hdmi out. En mijn mediaplayer moet ook op out? Dus dan moet ik wel meer dan 1 out op mijn receiver hebben?

Waarom zou je mediaplayer op out gaan?!

Zie de receiver als een verlengstuk van je TV. Het is heel simpel, alles wat je op je TV wilt zien gaat op IN
En je tv gaat op out.

Thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
ACRNM schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:39:
[...]

Zie de receiver als een verlengstuk van je TV.
Nee. Zie je receiver eerder als een schakelaar. Welke bron wil je op TV? Dan zet je de schakelaar op die stand. Zo kun je meerdere apparaten schakelen naar één en het zelfde beeld (je TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
FeaR schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:20:
Aangezien ik gok dat het om een receiver gaat: HDMI in is voor bronnen als Blu-rayspeler, gameconsoles, HDD Recorder, et cetera. De HDMI Out is voor weergebers als TV's en beamers.

Overigens staat bovenstaande in elke manual, dus in principe had je lukraak een handleiding kunnen downloaden voor naslag.
Dit is het meest duidelijke en juiste antwoord op de openingsvraag.
[...]
Hier klopt natuurlijk helemaal niets van. Ook de eerdere post van rikpro schept voornamelijk verwarring.
Anoniem: 511427 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:32:

Je TV gaat inderdaad op de HDMI-OUT van de receiver. En de mediaspeler natuurlijk niet; dit is een bron en hoort aangesloten te worden op een HDMI-IN.

Zoals Fear al schreef, kijk gewoon eens in de handleiding van je receiver. Het is echt niet zo moeilijk dus het verbaasd me dat dit nog altijd niet duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-05 20:12
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2ilc5cp.jpg
Voor mediaspelers, gameconsoles, computers etc. geldt hetzelfde regeltje als bij de Blu-ray speler.
Nogmaals: een 2e HDMI out op je reciever heeft alleen zin bij het aansluiten van meerdere TV's/beamers wat in 99% van de gevallen NIET nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Nog een afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/645076/hdmischema.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-05 20:12