Iomage EZ remote login

Pagina: 1
Acties:

• tompoezie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-10-2025
Hi,

Sinds kort heb ik een NAS (Iomega EZ). Ik probeer nu de personal cloud functie werkende te krijgen.

Mijn setup:
Telenet modem only --> TPLink TL-WR1043ND --> Iomega EZ.

Port forwarding in TPLink: 80,50500,443,548 verwijzen naar IP-adres Iomega.

Als ik locaal surf naar mijn extern IP adres (xxx.xxx.xxx.xxx), beland ik mooi op de landingspagina van mijn NAS. Als ik extern (test via 3G) navigeer naar mijn extern IP adres, krijg ik de melding dat de server niet reageert.

Heeft er iemand enig idee wat ik hier verkeerd doe?

Gr,
Tom

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zit je toevallig in België? Het is een bekend probleem van cloud nassen dat Telenet(?) alle poorten <1024 blokkerd.

• tompoezie
Ik zit inderdaad in België. Ik wist dat Telenet alle poorten onder 1024 blokkeert. Daarom heb ik speciaal een modem zonder wifi aangevraagd. Worden die poorten niet in die standaard routers geblokkeerd? Of kan Telenet dat op hun servers blokkeren?

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
tompoezie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:24:
Ik zit inderdaad in België. Ik wist dat Telenet alle poorten onder 1024 blokkeert. Daarom heb ik speciaal een modem zonder wifi aangevraagd. Worden die poorten niet in die standaard routers geblokkeerd? Of kan Telenet dat op hun servers blokkeren?
Dat wordt inderdaad op het telenet netwerk geblokkeerd, Een modem-only setup gaat hier niets aan veranderen.
Stel port forwarding in op een port > 1024 en dan zal het wel lukken.

• tompoezie
Ik heb zonet gebeld naar Telenet en zij bevestigen dat die poorten op hun netwerk geblokkeerd wordt. Alle kosten voor technieker die deze modem plaatste worden ook door hen betaald.

Moet ik dan een manier zoeken om mijn NAS te laten luisteren naar andere poorten?

• tompoezie
Opgelost: Ik heb in mijn router poort 8000 naar poort 80, 4430 naar 443, 5480 naar 548 gemapt. Nu verbind ik met mijn nas door: afp://xxx.xxx.xxx.xxx:5480 of https://xxx.xxx.xxx.xxx:4430 op te zoeken.

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1