Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

weten alleen programmeurs dit???

Pagina: 1
Acties:
  • 709 views

• micla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 18:24
Beste medetweakers,

Wellicht dat ik in het verkeerde topic zit, maar ik weet me geen raad meer, en mijn issue lijkt me meer op jullie vlak te liggen; Ik heb een shit-load aan samples en muziekbestanden in verschillende formaten ( wav, mp3, flac enz enz ) Deze bestanden ( de namen er van ) zou ik graag in een sheet of excel-bestand willen krijgen als naslagwerk. Nu kan ik deze bestanden via de windows verkenner deze uitfilteren en allemaal weergeven door in het zoek-veld de string ".mp3 OR .flac OR .wav" of iets dergelijks te typen. Ik krijg dan precies de bestanden te zien waarvan ik de bestandsnamen wil opslaan. Nu kan ik het hele zooitje selecteren, op kopieeren drukken en proberen te plakken in een textbestand or whatever, maar dat gaat dus niet lukken. Windows ziet dat natuurlijk niet als text.

Hoe kan ik deze bestandsnamen in een document krijgen?? Google helpt me niet verder en lijkt dus meer op jullie vlak te liggen

pls help

Grtz, Micla

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mac OSX kan wel kopiëren van bestanden naar tekst. Toevallig een Mac in de buurt?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
dir /b *.mp3 *.flac *.wav >lijst.txt

[ Voor 22% gewijzigd door stfn345 op 11-09-2013 20:26 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Euh, dan heb je niet goed gezocht. Dat is zo'n basishandeling van een OS. dir /s Je_Map > test.txt

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
http://spreadsheetpage.co...ing_a_list_of_file_names/

Ah, wat razorhead hier boven me ook al post.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12

Eagle Creek

Breathing security

Heeft niets met programmeren te maken. Kan vrijwel standaard met elk OS en er zijn honderden programma's die de inhoud van mappen kunnen opsommen, filteren en weergeven..

Directory listing Application.

[ Voor 9% gewijzigd door Eagle Creek op 11-09-2013 20:29 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Als je op Windows Vista of hoger zit en er toch een programmeerdraai aan wil geven, gebruik Powershell ^^

Dit is wat ik zelf gebruik - behalve cover art in JPG zit er niets anders in de mappen voor muziek:

C#:
1
2
3
4
Write-Host "Enumerating songs..." -ForegroundColor White -BackgroundColor Black
$Songs = Get-ChildItem D:\Users\Public\Music -Recurse -Exclude *.jpg | Where {!$_.PSIsContainer} | Select-object Name
$Songs | Out-File D:\Users\Public\Music\MusicDump.txt
Write-Host "Finished!" -ForegroundColor White -BackgroundColor Black

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tja, en toch is dit eigenlijk een schreeuw om hulp verkapt scriptrequest en/of Kan iemand even...? en daar doen we in de Devschuur® niet aan. Je bent hier, uiteraard, wél van harte welkom als je concrete programmeervragen hebt of zelf al een poging gewaagd hebt. Maar dit... dit is gewoon 5 seconden googlen.

Wil je voortaan een beetje letten op je topictitel zodat 'ie de lading dekt? En als je dan onze Quickstart hanteert bij 't openen van een topic dan vergeet je ook niet 't een-en-ander te vermelden in je topicstart, which I'm pretty sure you did :)

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 11-09-2013 20:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.