Toon posts:

Een vraagje over computers

Pagina: 1
Acties:
  • 742 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een game computer te kopen.
Het liefst een die ik dan zelf op internet kan samenstellen .
Weet iemand hier een goede website voor?

ik wil graag niet te veel uitgeven dus rond de 800 euro en wil er graag redelijke spellen mee kunnen spelen zoals Saints row IV, Gta V en assasins creed.

bijna vergeten maar is AMD een goed processor merk of kan ik dan beter voor intel gaan? of ligt het gewoon aan de grafische kaart die ik er instop.

help mij alstjeblieft
alvast bedankt

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:11:
Weet iemand hier een goede website voor?
Die heb je zojuist zélf gevonden. Op Tweakers doet men niets anders dan met computers klooien bezig zijn. Ook het in elkaar zetten van systemen, het maken van boodschappenlijstjes, het bespreken van specificaties van componenten en dergelijke is dagelijkse kost.

Volgens Google:
tweakers.net/‎

De grootste Nederlandstalige community en website over computers, tablets & telefoons, beeld & geluid, games, IT Pro en alle andere consumentenelektronica.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Aangezien je een complete pc wilt kopen zou ik beginnen bij het desktop aankoop advies subforum.
Of beter nog bij het DAA beleid van dat forumgedeelte.

Ik weet niet of die 800 incl randapparatuur, assemblage en windows is, maar wellicht past er een best buy guide systeem bij jouw budget.
Zoals het basisgamesysteem van 650 euro (excl bovenstaande dingen) reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2013
Deze is samengesteld na een discussie van 1 maand door de reguliere forumbezoekers.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 11-09-2013 23:37 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het gekke is dat TS al in het juiste subforum én hier een topic heeft geplaatst: http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/539641

Terwijl dubbel plaatsen natuurlijk tegen de regels in gaat. (TR is al gedaan)

[ Voor 27% gewijzigd door sypie op 11-09-2013 23:42 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar ondanks de magere topicstart is er dan toch een aardige tweaker die voor hem dan toch een systeem in elkaar zet (in dat andere dubbele topic).

Is Maarten555 ook weer uit de brand.

Verwijderd

kijk hier eens naar : http://gamepc.nl/amd-game...FrB02p7_6BS2qrsbdn2rW-lsA

Dit is in mijn ogen een perfecte game pc voor alle bovengenoemde spellen, en ja amd cpu zijn prima , het grote voordeel is dat ze goed in multitasking zijn , goed zijn te overklokken en dat je meer bang voor de bug krijgt. Verder heeft intel ook hele goede cpu's , deze zijn alleen weer wat duurder , en aangezien de next gen consols amd cpu's gaan gebruiken zullen de toekomstige spellen net wat beter op amd cpu gaan lopen.

( ik heb gamepc.nl even als voorbeeld gebruikt , zelf niet echt een fan van hun aangezien de prijs in mijn ogen net wat te hoog ligt )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 18:07 ]

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@ die link hierboven: Veel te duur natuurlijk voor dat geld bouw je zelf een pc met een goede Intel cpu.

"en aangezien de next gen consols amd cpu's gaan gebruiken zullen de toekomstige spellen net wat beter op amd cpu gaan lopen"......dat is de grootst mogelijke BS natuurlijk !

Kijk maar eens bij Alternate
http://www.alternate.nl/h...age.html?tk=6177&lk=10002

http://www.alternate.nl/h...age.html?tk=6177&lk=10003

[ Voor 73% gewijzigd door calsonic op 12-09-2013 18:45 ]

Verwijderd

1 x Cooler Master Hyper TX3 EVO HXLM00 € 22,99*
1 x Club 3D Radeon HD 7850 '13Series JDXUXU € 174,90*
1 x Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit NL YQBMMI € 89,90*
1 x AMD FX-6300 HA6A07 € 109,90*
1 x Corsair 430CX TN4V68 € 39,99*
1 x Cooler Master Force 500 TQXM5A € 39,99*
1 x LG GH24NS70 CEBL0T € 15,99*
1 x ASRock 970 Pro3 R2.0 GAER13 € 64,90*
1 x Western Digital Blue, 500 GB A9BW87 € 46,49*
1 x Crucial 8 GB DDR3-1333 IDIFC6 € 66,90*

dit is iets wat ik even op Alternate heb samegestelt , is wel veel goedkoper dan gamepc.nl ( maar dat was gewoon voor het idee ) en ook nog sneller .

ps : calsonic het is zeker geen BS dat de toekomstige spellen beter op AMD zullen gaan lopen ( en dan met namen op de pildriver en steamroller cpu/apu's ) , aangezien de games altijd eerst voor de consoles geschreven worden ,en daarna voor de pc wat worden aangepast , zo is het de afgelopen jaren al gegaan en zo zal het ook blijven gaan. Hierbij komt dat AMD en Intel een nogal verschillende architectuur hebben, AMD richt zich namelijk vooral op multi threading en Intel vooral op singel threading. Voorheen werden de meeste programma's voor singel threading geschreven , maar daar gaat met de komst van de next gen consoles verandering in komen , en dan met name voor games )

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 22:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:41:
ps : calsonic het is zeker geen BS dat de toekomstige spellen beter op AMD zullen gaan lopen ( en dan met namen op de pildriver en steamroller cpu/apu's ) , aangezien de games altijd eerst voor de consoles geschreven worden ,en daarna voor de pc wat worden aangepast , zo is het de afgelopen jaren al gegaan en zo zal het ook blijven gaan.
Hoe kom je daar in vredesnaam bij????????
Sinds wanneer zijn consoles hardwarematig gelijk aan pc's?

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02 01:16
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:55:
[...]

Hoe kom je daar in vredesnaam bij????????
Sinds wanneer zijn consoles hardwarematig gelijk aan pc's?
Sinds de xbox one en de ps4 gewoon x86 chips gebruiken van amd. Dit was niet het geval met de ps3 die een cell cpu heeft en de xbox cpu die powerpc is.

Verwijderd

superrock schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:13:
[...]

Sinds de xbox one en de ps4 gewoon x86 chips gebruiken van amd. Dit was niet het geval met de ps3 die een cell cpu heeft en de xbox cpu die powerpc is.
De instructieset mag dan gelijk zijn, de apu die in de one en ps4 zit haalt bij lange na niet de rekenkracht van mijn game-pc.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.