Toon posts:

1 kabel 2 apparaten aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC staat op zolder, omdat de draadloze verbinding altijd erg slecht was heb ik enkele jaren geleden een kabel van beneden naar boven getrokken, deze heb ik aangesloten op een wandcontactdoos.

Nu heb ik een paar weken geleden een Playstation 3 aangeschaft zodat ik daar volgende week GTA V op kan spelen. Ik wil daar ook graag internet op hebben, weten jullie op welke manier ik 2 apparaten op 1 kabel kan aansluiten? Is dit uberhaupt mogelijk?

Alvast heel erg bedankt!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kleine switch er tussen hangen? Dat is de makkelijkste manier. De DHCP van de router redt zich er verder wel mee.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:10
een netwerk switch plaatsen.
bv:
pricewatch: TP-Link TL-SG1005D
Dan kabel van beneden er in, nieuwe kabel naar je computer en een kabel naar je PS3.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is alleen dat de kabel van beneden aangesloten is op een wantcontactdoos, zo'n eentje:

Afbeeldingslocatie: http://cdn07.hardwarewebwinkel.nl/pi/roline-cat6-wandcontactdoos-2x-utp-inbouw-ivoor-25168500-roline/large/kabels_roline_roline_utp_inbouwdoos.jpg

Is het dan nog mogelijk om het volgende te maken?:

Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/2rgmhvq.jpg

Dus een kabel te trekken van de wandcontactdoos naar de switch, en dan kabels van de switch naar de PS3 en PC?

• DVR123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11 13:00
Ja dat is mogelijk

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks, ga ik dat maar doen!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik ook in plaats van een Switch een Router nemen? Zoals deze: http://azerty.nl/producte...ktop.html?channel_code=40

Die heeft een geintegreerde Switch, dan zou ik ook nog draadloos internet hebben op zolder. Voor die paar euro meer wil ik dat nog wel doen.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:30
Kan, echter moet je dan zorgen dat op de nieuwe router dhcp uitgeschakeld word. Dit is dus wat minder 'plug and play'

android since G1.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Router achter router zou ik niet doen, tenzij je er kennis van hebt om dit netjes in te stellen... Aangezien je er een PS3 aan koppelt, waarvoor waarschijnlijk poorten open gezet moeten worden zou ik dat niet doen. Daarnaast is een switch ook nog eens goedkoper dan een router.

Verwijderd

Beste coredalae, omdat je graag extra wifi hebt op die plek, moet je dat gewoon doen hoor...

Als je de router als AP (Access Point) (aka Switch) instelt, dan regelt de router die je al hebt, (modem / router) van je ISP de rest, en heb je niks te doen met firewalls of poorten!

;) De router is makkelijker als je Wifi wilt, niet als je alleen een switch nodig hebt.
Maar in jouw geval gewoon een router kopen, DHCP uit, en de range aanpassen en aankopellen in je netwerk maar niet op de WAN aansluiting, want die kan je niet gebruiken i.c.m. de switch functie.

Gaat het lukken zo?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan maar gewoon voor een Switch ga, dit gaat mij een beetje de pet te boven ;) Heb ook geen zin in gekloot.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Hou het simpel inderdaad en pak een switch.

Wil je in een later stadium alsnog wifi op zolder dan schaf je een accespoint aan en sluit die op je switch aan.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog even gewacht met bestellen, mijn broer had namelijk een een router aangeschaft (Voor zijn studentenhok) ik wou dus even testen of die hier zou werken.

Aansluiten en klaar was het, draadloze verbinding was top en de Playstation 3 had ook perfecte verbinding. Alleen gaf deze een melding aan dat ik Nat3 had en hierdoor mogelijk niet met andere spelers kon configureren, nu moet ik even uitzoeken hoe ik dat omzet naar Nat2. Is er iemand die mij dit kan vertellen?

De volgende router ga ik dus aanschaffen, deze heeft een geïntegeerde switch.(pricewatch: TP-Link TL-WR841N).

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Je krijgt het advies om het simpel te houden, en je kiest voor een router.
Hmmm.

Pak de howto Router instellen als accespoint er maar vast bij.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Ja, in eerste instantie wou ik het ook simpel houden. Maar omdat ik dit kon proberen, en het prima werkte denk ik dat ik hiervoor ga. Ik hoefde het ding enkel aan te sluiten en alles draaide, of heb iets over het hoofd gezien volgens jou?

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Je zet nu een nat achter een andere nat, kort gezegd je heb nu 2 routers achter elkaar staan.
Hierdoor creëer je een scheiding in je eigen netwerk en zullen de apparaten van de 2 netwerken elkaar niet kunnen zien.

SirYoshi gaf al aan hoe je dit kunt oplossen/omzeilen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan schaf ik toch maar een switch aan ;) Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1