Pc valt uit wanneer de videokaart is aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• Koffiekoppen
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-02 08:10
Hallo mede tweakers,
Laatst toen ik met xbmc een filmpje aan het kijken was viel mijn desktop pc opeens uit... Eerst dacht ik dat de voeding het begeven had aangezien de pc niks meer deed. Maar na die goed doorgemeten te hebben kan ik aannemen dat hij nog steeds goed werkt.
Toen hen ik alle dingen een voor een weer aan het aangesloten en als ik stroom op de videokaart probeer te zetten valt alles weer uit. Hierom neem ik aan dat die kortsluiting maakt en aan vervanging toe is. Het betreft een 3,5 jaar oude xfx hd5770 voor de duidelijkheid.

Kan iemand bevestigen dat het ook echt aan de videokaart ligt en niet aan de voeding met deze info?

Alvast bedankt en mijn excuses als ik het topic op de foute plek heb gezet.

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Sluit je alles 1 voor 1 aan terwijl de machine aanstaat? Dat maak ik op uit je verhaal namelijk.

• Koffiekoppen
Nee nee, ik heb alles een voor een aangesloten en elke keer de pc uitgezet.
Sorry dat ik onduidelijk was.

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Enige manier om hem echt uit te sluiten is om hem te proberen in een andere pc, maar het klinkt wel waarschijnlijk dat hij stuk is :)

Speedydown.nl !!!

• Koffiekoppen
Ja dat vrees ik ook aangezien het met stug lijkt dat de PCIe poort kapot is gegaan met de kast dicht...
Dat wordt dan een nieuwe kaart :-(

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Voeding uitwisselen(lenen) , dan weet je of het de voeding is. Videokaart kan veel stroom verbruiken.

Hoe heb je voeding gemeten? Voeding is slecht te meten omdat deze kan instorten als je hem belast.

Videokaart in een nadere pc testen, alleen weet je dan nog niet zeker op je eigen pc.

• Koffiekoppen
De voeding heeft een collega van me met een multimeter getest dus niet onder load neem ik aan.
Het frappante is dat het systeem het eigenlijk jaren goed heeft gedaan op enkele blue screens en af en toe een storing in de zin van een freeze en een hoop gekraak door de speakers na.

Ik moet eerlijk zeggen dat de videokaart ook wel zijn beste tijd heeft gehad aangezien de behuizing er van ongeveer 8 maanden geleden er af aan het vallen was en nu met tyraps en wat lijm bij elkaar gehouden wordt...

De voeding is een ocz mod x stream 500watt dus gewoon kwalitatief goed en de cpu een core i5 750.

[ Voor 3% gewijzigd door Koffiekoppen op 11-09-2013 18:42 ]

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:55
Ward191 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:40:
De voeding is een ocz mod x stream 500watt dus gewoon kwalitatief goed
:N

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Wanneer en hoe valt alles uit?
Bij het opstarten van windows?
En met Linux (live-cd)?
Gaat echt de stroom er af zodat de ventilatoren ook stoppen?

Ik heb ooit iets dergelijks gehad met een XFX nvidia kaartje, zodra ik de 2e monitor aansloot, PATS pc uit, echt op het moment dat ik de DVI connector inplugde. Het bleek een driver probleem.
Waar baseer je dat op? Ja OCZ heeft een slechte naam wat andere hardware betreft, maar ze maakten deze voeding niet zelf. De reviews die ik hiervan vind zijn goed.
http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/973/10

[ Voor 38% gewijzigd door Ploink op 11-09-2013 20:46 ]

• Koffiekoppen
Nu valt de pc niet meer uit als ik de videokaart aangesloten heb aangezien hij niet eens aangaat. Als ik deze niet aangesloten heb start de pc op al kan ik niet zien of hij goed Windows opstart aangezien mijn moederbord geen video out heeft... |:(
Het is wel zo dat wanneer ik de pc aanzet zonder de videokaart kan ik hem met 1druk op de knop weer uit zetten. De fans en hdd's gaan wel gewoon aan en het cd laatje kan ook open en dicht.

Hierom denk ik dan ook dat het aan de videokaart ligt aangezien die letterlijk bij elkaar gehouden wordt met tyraps... 8)
Pagina: 1