• peejee7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-01-2025
Voor mijn Nikon D600 ben ik op zoek naar goede en snelle, maar toch enigszins betaalbare geheugenkaartjes.
Nu vond ik via ibood.com een duopack van het merk transcend microSD 32GB class 10 UHS-1 (incl SD-adapter voor €40,-. Redelijk goedkoop natuurlijk voor een duopack dus die kon ik niet laten liggen.

Nu heb ik al even op internet zitten zoeken maar weinig informatie gevonden over de volgende vraag:

Is het zo dat de snelheid van een microSD in een SD-adapter minder snel leest en schrijft dan een gewone SD-kaart in mijn Nikon D600.

Hij moet wel een beetje snel zijn omdat ik vaak in burst schiet en in RAW (grote bestanden dus)
Hebben jullie verder nog suggesties voor goede snelle SD-kaartjes?

Ben benieuwd naar jullie reactie/ervaringen

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 18:02
Ik heb hier ook naar zitten kijken, omdat ik in mijn camera een SDHC moet gebruiken.
Maar andere apparaten willen een microSD..
Na veel gegoogle, lijkt het erop dat microSD en SDHC eigenlijk dezelfde kaartjes zijn.
Alleen is microSD vanwege het formaat vaak duurder.
Ik heb dit zelf nog niet kunnen toetsen O-)

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-01 11:56
In principe moet je naar de class kijken. Een class 10 MicroSD hoort even snel te zijn als een Class 10 SD kaart. Meer info: Wikipedia: SD-kaart :)

Flickr

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 23:26
Minimaal even snel, dat is wel een beetje het punt. Sommige Class 10 kaartjes halen net de klassering met wegschrijven, anderen gaan er ruim overheen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

De adapters zijn alleen wat koper, geen elektronica dus die zullen je niks aan snelheid kosten in ieder geval :)