Automatisch bestanden overzetten bij aansluiten harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• iRepsac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-08-2024
Beste Tweakers,

Ik wil graag bij het aansluiten van mijn externe harde schijf automatisch een map van mijn Mac over laten zetten. De map van mijn computer wordt namelijk vaak geüpdatet en het zou makkelijk zijn als deze map automatisch wordt overgezet bij het aansluiten van mijn externe harde schijf. Weet iemand daar toevallig een programma/oplossing voor?

Bij voorbaat dank!

ps: Heb tot nu toe nog niks gevonden op Google ;)

[ Voor 6% gewijzigd door iRepsac op 11-09-2013 16:44 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat heb je zelf al gevonden ?

39

• iRepsac
Tot nu toe nog niks, google levert nog geen resultaat op bij mij.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
maak een shell/python script en laat die via cron elke 5 minuten draaien? of misschien kun je timemachine instellen op een zeer korte tijd, zodat bij het aansluiten hij geljjk de "gemiste" backup uitvoert?

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Automatisch zal tricky worden, je zou genoegen kunnen nemen met een script dat je aanzet wanneer je de schijf aansluit.

Wat Ido zegt kan ook. Als je geen scriptjes kan schrijven zal je genoeg op het web kunnen vinden, niet al te moeilijk te realiseren.

• iRepsac
Allemaal bedankt voor de reacties!
Ik ben helemaal niet thuis in scriptjes (het schrijven helemaal al niet). Eerst eens naar de programma's van sypie kijken. Als dat niet lukt ga ik me verdiepen in de scriptjes! Bedankt voor de hulp iniedergeval!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
iRepsac schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:39:
automatisch wordt overgezet bij het aansluiten van mijn externe harde schijf.
Het enige wat je in zo'n synchroniseer-app moet aangeven is dat het naar een map op de betreffende schijf gaat. Vanaf dat moment is de enige voorwaarde dat je de externe schijf zo nu en dan aansluit.

Onthoud wel dat synchroniseren geen enkele vorm van back-up is. Zodra je een bestand overschrijft of verwijdert wordt ook dit gesynchroniseerd en is het ook van de externe schijf af. Je moet dan terug kunnen vallen op een back-up om het weggegooide bestand weer terug te kunnen zetten.

Wat je naar mijn idee beter kunt doen is een flinke externe schijf nemen en Time Machine gaan draaien op dat apparaat. Dan heb je in ieder geval een vorm van back-up.

• iRepsac
Thanks voor de info. Heb een programmatje gevonden wat voor mij een scriptje maakt. (Carbon Copy Cleaner)
Pagina: 1