Hallo mede-tweakers
Een vriend van mij is op zoek naar een nieuwe PC. Zijn laptop trekt de laatste games niet meer en nu Rome II; Total War is uitgekomen, vindt hij het tijd voor een nieuwe PC. Hij heeft gezien dat ik mijn PC zelf heb gebouwd en wil hem nu ook zelf gaan bouwen (Ik zal hem helpen). Hij heeft mij om advies gevraagd over de componenten. Ik probeer hem zo goed mogelijk te helpen en extra kennis is altijd beter. Vandaar dat ik hier een topic post.
Doel van het systeem: Gamen. Nu vooral BF3 en RTW II, maar er zullen natuurlijk meer games bij komen.
Prijs van het systeem: Het systeem moet redelijk goedkoop worden. Als student is al het geld, dat je kan besparen, welkom. Rond de 500 incl. randapparatuur.
Spullen die meegenomen worden naar nieuwe PC: geen
Wat denk je nodig te hebben?: Een PC en een monitor. (verder geen randapparatuur)
merkvoorkeuren: geen
eisen/wensen?: De PC moet BF3 en RTW II op medium aankunnen
Ik heb zelf al wat samengesteld en ik denk dat het een prima systeem is voor de prijs, maar ik heb geen ervaring met de processor en kan ook niet heel veel benchmarks vinden op internet.
Ik hoor/lees graag wat jullie ervan vinden! Alvast bedankt voor het advies.
Een vriend van mij is op zoek naar een nieuwe PC. Zijn laptop trekt de laatste games niet meer en nu Rome II; Total War is uitgekomen, vindt hij het tijd voor een nieuwe PC. Hij heeft gezien dat ik mijn PC zelf heb gebouwd en wil hem nu ook zelf gaan bouwen (Ik zal hem helpen). Hij heeft mij om advies gevraagd over de componenten. Ik probeer hem zo goed mogelijk te helpen en extra kennis is altijd beter. Vandaar dat ik hier een topic post.
Doel van het systeem: Gamen. Nu vooral BF3 en RTW II, maar er zullen natuurlijk meer games bij komen.
Prijs van het systeem: Het systeem moet redelijk goedkoop worden. Als student is al het geld, dat je kan besparen, welkom. Rond de 500 incl. randapparatuur.
Spullen die meegenomen worden naar nieuwe PC: geen
Wat denk je nodig te hebben?: Een PC en een monitor. (verder geen randapparatuur)
merkvoorkeuren: geen
eisen/wensen?: De PC moet BF3 en RTW II op medium aankunnen
Ik heb zelf al wat samengesteld en ik denk dat het een prima systeem is voor de prijs, maar ik heb geen ervaring met de processor en kan ook niet heel veel benchmarks vinden op internet.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 750K Boxed | € 66,90 | € 66,90 |
| 1 | ASRock FM2A75 PRO4-M | € 56,95 | € 56,95 |
| 1 | MSI R7850-2GD5/OC | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Toshiba DT01ACA050, 500GB | € 43,85 | € 43,85 |
| 1 | Gigabyte Gigabyte Chassis GZ-M5 (2AZGM-5B500-S22S) | € 26,09 | € 26,09 |
| 1 | BenQ GW2255 Zwart | € 93,05 | € 93,05 |
| 1 | Microsoft Wired Desktop 400 for Business | € 12,45 | € 12,45 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 31,10 | € 31,10 |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 38,95 | € 38,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 499,24 | |
Ik hoor/lees graag wat jullie ervan vinden! Alvast bedankt voor het advies.