mid end gaming pc upgrade naar video editing/game pc

Pagina: 1
Acties:

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-02 23:03
Beste tweakers,

Ik ben van plan binnenkort mijn computer te upgraden naar een video editing pc maar ik zal nog steeds
een zware gamer blijven ^^.

Mijn vraag is welke componenten kan ik het beste upgraden om videos het beste/snelste te laten renderen en om als ik filmpjes opneem ik ze in 720p minimaal kan opnemen.

Games die ik vaak speel:
Battlefield 3
Minecraft
Modern warfare 2
Crysis 3
World of Warcraft

Mijn huidige setup is:
Cpu: Intel I5 3350P
Mobo: ASRock B75 Pro3-M
Ram: 8gb 1333Mhz dual channel
Gpu: MSI gtx 660 TF/OC
Hdd: 5400 toeren 80 gb voor os
2de Hdd: 5400 toeren 350 gb voor data
Esterne Hdd: 750 gb usb 2.0 samsung
Voeding: 1000 Watt Cooler Master (ik weet dat het overkill is)
Case: CM HAF 922
Scherm: full hd Philips 23 inch

De programmas die ik gebruik zijn MSI afterburner om te recorden en Sony Vegas pro 12 om te editen en renderen.

Bedankt voor jullie tijd.

Mvg,

WambamNL

Steam: Ryada.

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor video editen zou ik zeggen, neem een ssd om de boel een beetje te versnellen...

• Ryada
ik zat daar ook al aan te denken maar ik heb zo het idee dat er nog andere factors zijn die het kunnen versnellen toch bedankt.

welke SSD zou u dan aanraden ik ben op dat gebied helemaal niet up to date

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het toevoegen van een ssd zal je video editing performance ongeveer met 0% verhogen. Neemt niet weg dat een ssd wel een goede upgrade is, maar ze zijn nog te klein voor video editing.

Video editing leunt zwaar op de cpu, hoe sneller hoe beter, en een i7 is hier het meest geschikt.

Je hebt 2 hdd, 1 hele kleine, de andere is ook niet al te groot. Voor video editing is het handig grote schijven te hebben, waarbij je het best met 2 schijven kan werken: lezen van de ene schijf > editing> schrijven naar de andere schijf.

Een mooie upgrade zou dan zijn 1 ssd voor je besturingssysteem en meestgebruikte programmas, en 2 grote harde schijven van minimaal 2 TB.

Als er dan nog geld over is, kan je een i7 overwegen.

• Ryada
bedankt ik zat te denken om een nieuwe haswell processor een i7 te kopen met nieuw mobo.

ook zat ik te denken aan 2 SSD's en 2 HDD's de reden erachter is de hdd's voor opslag van videos en 1 SSD om de video op te recorden en de andere SSD voor mn OS en programmas zoals reepje hierboven me ook al zij.

overigens als ik video's op 1080p wil gaan opnemen denk ik niet dat mijn GPU voldoende is voor de komende games

• Reepje
  • Niet online
2 ssd's is een slecht plan. Je kan dan wel de 2e ssd inzetten om de video te recorden, maar wat heb je daaraan? Helemaal niets. En dan ben je klaar met recorden, staat de film op de ssd. Die moet je vervolgens weer naar de hdd kopiëren |:( Is dus een extra handeling die je extra tijd kost. Dubbelop onhandig.

• Ryada
reepje ok ik dacht als ik opneem in 1080p dat het mss handiger als hij alle vrijheid heeft om te schrijven inplaats van op een limiet van zn schrijfsnelheid te komen

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
xeon 1230v2 was het volgens mij. Lijkt me een goede upgrade (acht threads) en die past in je huidige mobo.
en natuurlijk een ssd.

Verdere upgrades lijken me zinloos.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:19

heuveltje

KoelkastFilosoof

wambamNL schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:25:
bedankt ik zat te denken om een nieuwe haswell processor een i7 te kopen met nieuw mobo.

ook zat ik te denken aan 2 SSD's en 2 HDD's de reden erachter is de hdd's voor opslag van videos en 1 SSD om de video op te recorden en de andere SSD voor mn OS en programmas zoals reepje hierboven me ook al zij.

overigens als ik video's op 1080p wil gaan opnemen denk ik niet dat mijn GPU voldoende is voor de komende games
Dan nog kun je beter 1 ssd nemen, en die dan in 2 partities verdelen.
Sneller, flexibeler, en waarschijnlijk nog iets goedkoper ook.

Maar voor je vraagt wat je moet upgraden, zou ik zeggen probeeer het eens en zeg ons wat je probleem is. en wat je geconstateerde bottleneck is...
Video-editing is nogal een vaag begrip, en bedenk wel 10 jaar geleden kon je ook al video bewerken op een pc, dus het is maar net wat je eisen zijn,

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Reepje
  • Niet online
1080p zal ongeveer met 40 MB/s gaan. Een beetje harde schijf haalt de 100 MB op zijn sloffen.

• Ryada
heuveltje thx ok dan word het dus 1 ssd

ik heb het al geprobeerd en mn cpu komt constand op de 100% te staan dus ik zou denken dat dat de bottleneck is.

Pagina: 1