Advies gevraagd: LG IPS237L of Dell Ultrasharo U2312HM

Pagina: 1
Acties:

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:48
Goedemiddag tweakertjes,

Ik zit met een klein probleempje. Ik ben opzoek naar een nieuwe beeldscherm. Ik heb op dit moment een 22" Samsung Syncmaster bakkie van 1680x1050 16:10 en vind 16:10 niet fijn aangezien ik enorm veel (iedere dag) Films of series kijk van 1280x720 of 1920x1080p. Ik heb bij dit schem dus ook zwarte balken onder en bovenin wat ik erg vervelend vind. Vandaar een nieuwe. Heb veel gezocht en veel gelezen en uiteindelijk kwam ik tot de keuze tussen de LG IPS237L of de Dell Ultrasharp U2312HM.

Dell Ultrasharp:

Wat ik hierover lees is erg goed maar wat me totaal niet aanspreekt is het backlight bleeding probleem. Bij zo'n beetje ieder review,reactie die ik hierover lees komt dit aan bod. Het is hierbij beetje een loterij ticket of je een goeie krijgt of niet. En al heb je een "goede" dan heb je alsnog last van veel bleeding alleen is het wel acceptabeler.

Ook heeft dit scherm geen HDMI wat bij mij beter uit zou komen, is ruim 20-30euro duurder en moet ik dus een hdmi/display naar DVI stuk erbij kopen. Maar als je een goede Dell ultrasharp hebt heb je ook echt een goede.

LG IPS237L:

Ook hierover lees ik veel goede dingen. Betere dingen dan bij Dell als ik eerlijk moet zijn. Zo lees ik niks over backlight bleeding en wat veel genoemd word als minpunt is dat er geen HDMI kabel bijgeleverd is en dat de voetstand veel zou wiebelen als je op het scherm zit te drukken op de knopjes. De kabel is voor mij geen probleem en het voetsteuntje zal wel meevallen. Anders leg je er gewoon iets zwaars op :D

Wat hierbij beter uitkomt is dat die dus een HDMI ingang heeft, 20-30euro goedkoper is dan de Dell en ik vind het design van het scherm zelf wat mooier maar dat is ook meer persoonlijk.

Maar het scherm is wel iets minder kwaliteit dan de Ultrasharp heb ik dus begrepen. Hoe denken anderen hierover? Kunnen mensen hun meningen delen met mij om zo mij tot een keus te krijgen?

Bij voorbaat dank. En dit staat wss niet goed maar zag ook een ander topic over beeldscherm vraag dus heb hier maar neergezet.

Verwijderd

Als je al een hdmi kabel hebt van je oude scherm, dan zou ik sowieso de LG nemen deze ga ik ook halen, maar ik weet niet zo veel van de Dell monitor maar ik heb het idee dat je zelf al een voorkeur hebt voor de LG, en ik kan dus niet spreken over het voetje want dat moet ik zelf ook eerst zien.

• Aschtra
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:42:
Als je al een hdmi kabel hebt van je oude scherm, dan zou ik sowieso de LG nemen deze ga ik ook halen, maar ik weet niet zo veel van de Dell monitor maar ik heb het idee dat je zelf al een voorkeur hebt voor de LG, en ik kan dus niet spreken over het voetje want dat moet ik zelf ook eerst zien.
Heb er geen van me oude scherm maar heb er nog wel eentje liggen. Op het moment wel meer naar de LG inderdaad omdat ik daar gewoon minder problemen over lees.

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-04 08:17
Heb de lg voor me staan, gewoonweg prachtig scherm. De prijs dubbel en dwars waard. LG heeft alleen bezuinigt op de voet, deze is nogal budget en soms vrij wiebelig, bij gewoon gebruik is dit niet merkbaar verder, alleen als je tegen je bureau botst of op je bureaustoel neerploft.

• Aschtra
Tot zover lijkt LG idd de beste keuze. Ik zal vast een dikke vooruitgang merken qua kleuren? Ik heb nu dus een TN scherm en kijk veel anime en daar zitten erg veel kleuren in dus verschil zal ik vast wel zien :p