Toon posts:

USB webcam via iPad?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een usb webcam waarvan ik het beeld op de ipad wil weergeven. De webcam hoort bij een microscoop. De usb webcam kun je niet rechtstreeks op de ipad aansluiten ook niet met de usb adapter. Wat wel zou moeten kunnen is dit te doen via wifi. De usb webcam moet dan aangesloten worden op een router lijkt me waardoor deze een wifia signaal kan uitzenden. Hoe moet ik het geheel aansluiten?

Ik heb de volgende hardware:
-een usb webcam/camera
-Ipad 3
-Mac Mini pc
-mijn router is een experiabox (kpn glasvezel)
-extra portable router met batterij en usb aansluiting (http://www.ebay.nl/itm/39..._trksid=p3984.m1497.l2649)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Misschien kan je iets met Orb van orb.com. Installeer Orb caster op de Mac Mini pc, waar je de webcam op aansluit. Hopelijk kan je de webcam vervolgens als videobron kiezen in Orb. Open de stream op je ipad met de Orb app.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de webcam niet uinsluiten op de mac mini, want de microscoop met de webcam staat op zolder en de mac mini in de woonkamer. Ik zoek naar een mogelijk om hem op de portable router aan te sluiten en zo beeld te krijgen op de ipad.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:33:
Ik wil de webcam niet uinsluiten op de mac mini, want de microscoop met de webcam staat op zolder en de mac mini in de woonkamer. Ik zoek naar een mogelijk om hem op de portable router aan te sluiten en zo beeld te krijgen op de ipad.
Dan is het antwoord vrij eenvoudig: Dat lukt niet. Tenzij je zelf een router bij elkaar gaat configureren (wat inhoudt dat je een PC als router gaat inzetten.)

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 11:45

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Op sommige routers met Openwrt kan je een webcam aansluiten en beeld streamen. Maar heel makkelijk is het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan een manier om mn portable router zo te canfiguren dat hij beeld doorgeeft aan de ipad of dat de portable router een wifi signaal doorzend naar mn router waar de pc aan is verbonden. Wat me wel is gelukt om beeld te ontvangen van de webcam via Icam app op de ipad. Webcam sluit je dan aan via usb op de mac mini. Ik wil alleen ook de webcam kunnen gebruiken op een andere kamer als de mac mini staat. Vandaar mijn zoektocht met het gebruik van een extra router.

Iemand oplossingen?

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nee, die portable router is hier compleet nutteloos. Nutteloos uberhaupt in je thuisnetwerk, dat is toch bedoeld om een simkaart in te stoppen zodat je onderweg via wifi via die router op mobiel internet kan met al je wifi-apparaten?
Gaat je zo niet lukken dus nee. Je moet toch echt iets van een computer aan die webcam hangen. Of de webcam vervangen door een ip-cam.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 18:04
Het probleem begint al met de USB webcam. Dit is dus een apparaat dat een computer nodig heeft om te werken.
Wat jij bedoelt zijn IP camera's. Die hebben alle noodzakelijke hardware aan boord om zonder pc te werken. Die zijn er ook met wifi, en dan kun je inderdaad het beeld met de ipad bekijken. Vaak zijn er ook apps van de verschillende fabrikanten om het geheel makkelijk te maken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32

talin

ES-MA

zou dit kunnen werken?

een iPad camera connection kit?

Afbeeldingslocatie: http://gadgetsin.com/uploads/2010/12/3_in_1_ipad_camera_connection_kit_1.jpg

( er zijn er meerdere op de markt, ik heb ook een cheap ass dingetje die het perfect doet met mijn SD kaarten en digitale camera )

de officiële site van apple:http://store.apple.com/nl...pad-camera-connection-kit

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nee, dat is om foto's en filmpjes als bestand over te zetten. Niet om te streamen vanaf een usb webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32

talin

ES-MA

MaximusTG schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:40:
Nee, dat is om foto's en filmpjes als bestand over te zetten. Niet om te streamen vanaf een usb webcam.
nee hoor de mogelijkheden zijn eindeloos, zo kan ik ook mijn Casio piano/keyboard via dat ding er aan hangen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

talin schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:10:
[...]

nee hoor de mogelijkheden zijn eindeloos, zo kan ik ook mijn Casio piano/keyboard via dat ding er aan hangen.
Klopt omdat de iPad inderdaad USB Keyboard support heeft. Maar helaas geen support voor webcams :)
Pagina: 1