Overstap van Tmobile naar Telfort, nog geen serviece.

Pagina: 1
Acties:

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Beste Tweakers,

Mijn moeder heeft last van de overstap naar Telfort.

Het probleem zit zo in elkaar, rond juni wou ze overstappen en heeft ze T-mobile opgezegd. Nou het begon al toen ze een gewone SIM kaart kreeg ipv een kleine SIM kaart (voor Iphone 4) Daarna werd er geld afgeschreven terwijl mijn moeder nog het abonnement van T-mobile wou afmaken. Dat is verder allemaal opgelost.

Maar op maandag 9 September gebeurde het volgende:

We waren in het Hotel in Amsterdam, maar mijn moeder had *geen service. Toen we s'nachts terug waren ín het Hotel had ze nog geen service. Terwijl duidelijk in de brief stond dat op 9 September het Abonnement inging.
Toen we dinsdag terug kwamen had ze nog geen service. Mijn moeder had gebeld naar Telfort, en die probeerde van alles te bedenken (SIM kaart eruit/in, telfoon uit/aan, ect ect) Maar dat werd hem niet. Toen Vandaag (Woensdag) Had mijn moeder weer gebeld, want ze had weer geen service (voor de 5e keer) En dat werd ook een flop (Codes opnieuw invullen ect) Dat werd ook niks, dus nu word er binnen 10 dagen gebeld, die het misschien zou kunnen weten.

Dus nu is mijn vraag of iemand weet wat er aan de hand kan zijn. ligt het probleem bij mijn moeder of toch bij de provider ? (Let wel de simpele dingen zijn al geprobeerd zoals de simkaart erin en eruit te halen, en proberen een KPN netwerk te zoeken)

Nog bedankt

* Geen service is een error die boven in het hoekje van de iphone staat

edit: Typo

TIME TO UPGRADE !!!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:40

knakworst

Get more sats!

en belletje naar Telfort (met een ander mobiel ;) ) lijkt mij effectiever dan dat we hier met zijn allen gaan gissen...

edit: Sorry je moeder heeft al gebeld, dat zag ik niet.

Wat je kan doen is laten checken of het echt actief is. Noteer daarvoor het sim nummer op de sim kaart. Als ze zeggen dat het actief is, maar er blijft "geen service", dan zou ik naar een Telfort winkel gaan en het daar laten oplossen. Die hebben vaak een hoger lijntje om dingen gedaan te krijgen.

[ Voor 60% gewijzigd door knakworst op 11-09-2013 14:14 ]

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:08
Heb je al een nieuwe APN aangemaakt ?

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:51
Waarschijnlijk is het sim nummer niet actief. Contact opnemen met telfort dus.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14

Sorcerer8472

Mens sana?

hhoekstra schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:24:
Waarschijnlijk is het sim nummer niet actief. Contact opnemen met telfort dus.
Idd, zeker met het verhaal dat ze eerst de verkeerde simkaart stuurden. Denk dat daar de fout zit. Ik zou dat er aan de telefoon ook even bij zeggen, en het nummer dat op het kaartje staat laten vergelijken.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• rickboy333
Sorcerer8472 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:41:
[...]

Idd, zeker met het verhaal dat ze eerst de verkeerde simkaart stuurden. Denk dat daar de fout zit. Ik zou dat er aan de telefoon ook even bij zeggen, en het nummer dat op het kaartje staat laten vergelijken.
Het ligt niet aan die oude simkaart. Want daar hadden ze ook al aan gedacht. Maar wat we persoonlijk denken is dat de iphone niet simlock vrij is. Mijn moeder heeft destijds een abonnement bij t mobile afgesloten waar ze de iphone erbij kreeg. ze zijden dat hij niet simlock is. Maar ik betwijfel dat.
knakworst schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:12:
en belletje naar Telfort (met een ander mobiel ;) ) lijkt mij effectiever dan dat we hier met zijn allen gaan gissen...

edit: Sorry je moeder heeft al gebeld, dat zag ik niet.

Wat je kan doen is laten checken of het echt actief is. Noteer daarvoor het sim nummer op de sim kaart. Als ze zeggen dat het actief is, maar er blijft "geen service", dan zou ik naar een Telfort winkel gaan en het daar laten oplossen. Die hebben vaak een hoger lijntje om dingen gedaan te krijgen.
Het is al actief. Dat hadden ze gecheckt. Maar we mogen wel lekker die dagen dat mijn moeder niks kan betalen.
J.Christ schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:22:
Heb je al een nieuwe APN aangemaakt ?
Jep.

[ Voor 40% gewijzigd door rickboy333 op 12-09-2013 10:34 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 18:20
Als ik mij niet vergis zijn alle iPhone's welke bij T-Mobile geleverd zijn, allemaal vrijgegeven.
Mijn eigen 3GS werkt perfect samen met alle SIMkaart (binnen en buitenland) nadat deze 1 keer aan iTunes heeft gehangen met een niet T-Mobile kaart.

Dus tenzij dat al geprobeerd is, blijft er niets anders over dan het bovenstaande (berichten boven die van mij)
(al krijg je denk ik een andere melding dan geen service als er een simlock actief is)

[ Voor 3% gewijzigd door [Mad Max] op 12-09-2013 10:12 ]

• rickboy333
Ruerd Jan schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:12:
Als ik mij niet vergis zijn alle iPhone's welke bij T-Mobile geleverd zijn, allemaal vrijgegeven.
Mijn eigen 3GS werkt perfect samen met alle SIMkaart (binnen en buitenland) nadat deze 1 keer aan iTunes heeft gehangen met een niet T-Mobile kaart.

Dus tenzij dat al geprobeerd is, blijft er niets anders over dan het bovenstaande (berichten boven die van mij)
(al krijg je denk ik een andere melding dan geen service als er een simlock actief is)
Bedankt voor de reactie. Mijn moeder is nu (10:29) Naar de Appstore in Eindhoven gegaan. Dus nu maar hopen dat die het weten.

Maar ik weet niet zeker of ze hem aan itunes heeft gehangen. Dan zou de helpdesk van Telfort dat ook wel hebben gezegd. Maar proberen blijft de moeite waard.

Edit:

Het APN was blijkbaar niet goed ingesteld. Mijn moeder is na de appstore naar de telfort winkel gegaan. En de mevrouw achter de balie heeft het nu goed ingesteld.

Bedankt voor de reacties allemaal !

[ Voor 11% gewijzigd door rickboy333 op 12-09-2013 19:54 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:37
Dan denk ik dat het tussentijds nog goedgekomen is.. Geen service heeft niets met de APN instellingen te maken namelijk ;)
Pagina: 1