Aankoopadvies - Nieuwe NAS ter vervanging WD Live

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-02 11:14

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb op dit moment een WD MyBook Live 1TB.

De opslagcapaciteit is wat aan de lage kant aan het worden, dus ik wil een grotere schijf.

Daarnaast zou ik het fijn vinden om foto's en andere bestanden, zoals documenten, te delen met vrienden of kennissen.
Ook heb ik soms foto-opdrachten van klanten. Deze wil ik dan op de schijf zetten, zodat mijn klanten de foto's zelf kunnen bekijken/downloaden.

Net zoals nu met de WD MyBook, kan iedereen hier in huis een eigen share hebben om persoonlijke bestanden in te zetten.

Ik heb veel oog voor de LaCie Cloudbox. Hiermee kun je een aparte map maken en deze d.m.v. een link doorsturen naar bijv. familie aan de andere kant van de wereld, zodat zij via mijn LaCie de foto's kunnen bekijken welke ik in de map heb gezet. Een soort WeTransfer idee dus.
Echter, nu lees ik ook dat deze via Wuala of iets worden gedeeld? Dus niet via mijn eigen 'cloud' ?

De LaCie is dus een kanshebber, maar misschien is er een oplossing die hetzelfde of meer biedt tegen ongeveer dezelfde prijs.

Budget is max. € 200,- en capaciteit moet minimaal 2TB zijn.
Is deze LaCie dan de beste keuze of heeft iemand een tip voor een ander merk/model?

[ Voor 6% gewijzigd door freddyathlon op 11-09-2013 11:34 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik heb net de Zyxel NSA325 gekocht (115€), zijn kleine broertje (1.2Ghz CPU ipv. 1.6Ghz) heb je al voor 95€ . Veel bang voor de buck lijkt mij!