Game systeem, inclusief assemblage

Pagina: 1
Acties:

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
Beste tweakers,

Het is alweer even geleden dat ik een nieuw pctje in elkaar heb geknutseld, maar sinds ik Total War 2 binnen heb en het zelfs op lage settings niet speelbaar is, zie ik mij genoodzaakt om een nieuw systeempje aan te schaffen -O- Nochtans kon ik games zoals The Witcher 2 wel draaien op bijna max settings. Huidig systeem: intel dualcore, HD4850, 4gb RAM

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?

Allround multimedia + nieuwste games draaien op hoge settings (à la R:TW2, Crysis 3, ...)

Wat mag het systeem gaan kosten?

Rond de 1000eur maximum

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Ik heb nog voldoende SATA HD's liggen voor al mijn data... cpu, memory etc is allemaal aan vervanging toe. Toetsenbord, scherm, muis enzo kan ik behouden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Een goeie nieuwe processor, 8gb geheugen, stevige videokaart om weer een paar jaartjes verder te kunnen. Oh, en een SSD voor het OS en een paar games!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Na jarenlang trouw AMD fan, ga ik nu toch voor Nvidia gezien helaas de meerderheid van de games hier toch meer op geoptimaliseerd zijn, en vermits ze momenteel qua prijs/kwaliteit niet echt onderdoen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Ik wil m'n pc niet meer zelf in elkaar draaien. Ja, nogal een statement hier op tweakers, i know :+ Ik heb vooral problemen met handvastheid en de vorige 2 keren ben ik er telkens in geslaagd om wel iets te misprutsen (1x moederbord beschadigd ter hoogte van de cpu en 1x verkeerde vijsjes gebruikt waardoor er kortsluting optrad).

Dit is uiteraard een grote beperking maar na heel wat zoekwerk heb ik toch een systeem gevonden dat voldoet aan mijn eisen, en voor een aanvaardbare prijs verhouding.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 198,90€ 198,90
1ASRock Z87 Pro3€ 79,-€ 79,-
1Gigabyte GV-N760OC-2GD (rev. 2.0)€ 235,60€ 235,60
1Toshiba DT01ACA100, 1TB€ 54,10€ 54,10
1Antec One€ 48,90€ 48,90
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 17,95€ 17,95
1Kingston HyperX KHX1600C9D3T1K2/8GX€ 41,75€ 41,75
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,99€ 14,99
1Corsair Builder CX600 V2€ 59,50€ 59,50
1Samsung 840 EVO 120GB€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 838,69

Hopelijk is het geen probleem dat ik deze link plaats, maar dit is dus de configuratie van onderstaande aanbieding: http://www.power4pc.be/we...ing_pc_p4p-ag-xxl-02.html

Het prijsverschil tov de tweakers pricewatch is iets meer dan 100eur, maar dit is dus inclusief assemblage + 2 jaar garantie + een shop in België met kantoor waar ik in geval van nood kan passeren (ik woon in de buurt van Antwerpen).

Ik vind nergens (België, Nederland, Duitsland, ...) een andere online shop waar ik een gelijkaardig systeem inclusief montage kan kopen voor deze prijs, heeft er nog iemand een alternatief voorstel?

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 10:49

IIsnickerII

Docent Software Dev

De specs van de kant-en-klare pc zien er prima uit. Als je dat extra beetje zekerheid wilt, kun je daar best 100 euri voor neerleggen. Maar ik vind zelf dat er toch een speciaal soort voldoening aan zit als je een pc zelf in elkaar knutselt en hij draait voor de allereerste keer. :)

dus: Wel doen als je op safe wilt spelen. Is namelijk een prima systeempje.
Niet doen als je het opbouwen zelf net zo leuk vind als ik!

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Goed systeem! Het is en blijft het leukste om zelf alles in te bouwen. Als je hier echter bang voor bent dat er wat fout zal gaan, raad ik het inderdaad af om er zelf mee aan de haal te gaan. 100 euro voor inbouwen? Ik vind het prijzig.

Als je iets dichterbij had gewoond had ik het graag ingebouwd voor 35 euro.

[ Voor 88% gewijzigd door Dr.Root op 11-09-2013 11:29 ]

• Sfinx-
IIsnickerII schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:11:
De specs van de kant-en-klare pc zien er prima uit. Als je dat extra beetje zekerheid wilt, kun je daar best 100 euri voor neerleggen. Maar ik vind zelf dat er toch een speciaal soort voldoening aan zit als je een pc zelf in elkaar knutselt en hij draait voor de allereerste keer. :)

dus: Wel doen als je op safe wilt spelen. Is namelijk een prima systeempje.
Niet doen als je het opbouwen zelf net zo leuk vind als ik!
Klopt, ik heb de voorbije jaren al 3x een systeem zelf in elkaar gezet maar de laatste 2 keer ging het dus telkens fout, waardoor ik dan toch met enige schroom langs moest bij de leverancier... mijn handvastheid is niet meer zo denderend waardoor ik veel last heb met de kleine vijsjes en aanslutingen. Het blijft een delicate operatie waarbij je niet mag uitschieten of je beschadigt je moederbord of een ander cruciaal onderdeel.

Een nieuwe GPU of RAM vervangen is uiteraard een kleintje, maar een hele pc komt toch net iets meer bij kijken. Ik heb ook niet zo'n arsenaal aan kabelhoudertjes en dergelijke om de boel proper vast te zetten :)
boeles schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:27:
Goed systeem! Het is en blijft het leukste om zelf alles in te bouwen. Als je hier echter bang voor bent dat er wat fout zal gaan, raad ik het inderdaad af om er zelf mee aan de haal te gaan. 100 euro voor inbouwen? Ik vind het prijzig.

Daar zit buiten assemblage (rekenen ze maar 30eur voor trouwens ;) ) dus ook het prijsverschil in tussen shoppen in België en Nederland (scheelt toch gemakkelijk 5 à 10eur per onderdeel) en 2jaar garantie. Ik vond niks in de buurt van deze specs, zelfs voor alles apart aan te kopen is deze prijs al erg scherp in België.

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Sfinx- schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:40:
[...]

Klopt, ik heb de voorbije jaren al 3x een systeem zelf in elkaar gezet maar de laatste 2 keer ging het dus telkens fout, waardoor ik dan toch met enige schroom langs moest bij de leverancier... mijn handvastheid is niet meer zo denderend waardoor ik veel last heb met de kleine vijsjes en aanslutingen. Het blijft een delicate operatie waarbij je niet mag uitschieten of je beschadigt je moederbord of een ander cruciaal onderdeel.

Een nieuwe GPU of RAM vervangen is uiteraard een kleintje, maar een hele pc komt toch net iets meer bij kijken. Ik heb ook niet zo'n arsenaal aan kabelhoudertjes en dergelijke om de boel proper vast te zetten :)

[...]

Daar zit buiten assemblage (rekenen ze maar 30eur voor trouwens ;) ) dus ook het prijsverschil in tussen shoppen in België en Nederland (scheelt toch gemakkelijk 5 à 10eur per onderdeel) en 2jaar garantie. Ik vond niks in de buurt van deze specs, zelfs voor alles apart aan te kopen is deze prijs al erg scherp in België.
Aaaah schappelijk! Hoe zijn de prijzen trouwens van de oosterburen? weet iemand dit? :)

• MitchelDZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-07-2025
boeles schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:27:
Iets wat ik ook graag zou willen voorstellen want het in elkaar zetten van PC's is best leuk. Maar wat je dan mist is de verantwoording van de winkel als er iets stuk gaat tijdens assemblage (gebeurt zelden maar overkomt zelfs de meest ervaren onder ons nog steeds. We blijven mensen ;) ).

Tweakers is a temp thing

• Sfinx-
Ok bij deze is hij besteld, ik denk niet dat ik een slechte keuze heb gemaakt :) Alvast bedankt voor jullie input! Ik zal proberen van een benchmarkje te posten zodra hij binnen is... binnen dit en 5 dagen dus.

• Sfinx-
Zoals beloofd: http://www.3dmark.com/3dm11/7156694

P7989 dus, niet onaardig toch? En nu Rome 2 installeren 8)
Pagina: 1