Upgradekit

Pagina: 1
Acties:

• beau123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-07-2023
Heb momenteel een amd systeem.
een upgradekit van de alternate met de fx6100 processor.
nu heeft deze wat probleempjes met het moederbord zodra het moederbord warmer word als 50 graden of hoger word de processor ineens naar 1,4 ghz terug geklokt.

ik heb gekozen om hier maar hulp te vragen .

Wat ik al heb.

Dvd speler.
Dvd brander.
2X 1tb western digital schijven
Sapphire HD 7950 Vapor-x with boost
een goed gekoelde behuizing.
en een 720 watt voeding van cooler master(2 jaar oud maar werkt geweldig.)

Wat ik ermee wil gaan doen

- Gamen Bf 3 en 4 ,Cod alles,Div racegames need for speed racedriver grid 2,GTA4 en 5 ,Saints Row 3 en 4

-Photoshop ,Illustrator en misschien 3dsmax (hoeft niet enorm snel te werken.)
-Video bewerking ,
-Verboden gedeelte (films downloaden uitpakken en streamen naar me mediaspeler.)
de laatste 3 dingen werken nu al goed genoeg voor mij alleen het gamen gaat bij games zoals saints row 3 en 4 en gta mis zodra je begint te rennen of in een auto stapt en een drukke stad inrijd.

Heb al naar de i5 gekeken en naar de hogere fx processors met bijbehorend msi moederbord.

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 10:49

IIsnickerII

Docent Software Dev

Wat wil je ervoor uitgeven? Bf 3 en 4 goed laten draaien is prijzig.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
beau123 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:55:
Heb momenteel een amd systeem.
een upgradekit van de alternate met de fx6100 processor.
nu heeft deze wat probleempjes met het moederbord zodra het moederbord warmer word als 50 graden of hoger word de processor ineens naar 1,4 ghz terug geklokt.

ik heb gekozen om hier maar hulp te vragen .

Wat ik al heb.

Dvd speler.
Dvd brander.
2X 1tb western digital schijven
Sapphire HD 7950 Vapor-x with boost
een goed gekoelde behuizing.
en een 720 watt voeding van cooler master(2 jaar oud maar werkt geweldig.)

Wat ik ermee wil gaan doen

- Gamen Bf 3 en 4 ,Cod alles,Div racegames need for speed racedriver grid 2,GTA4 en 5 ,Saints Row 3 en 4

-Photoshop ,Illustrator en misschien 3dsmax (hoeft niet enorm snel te werken.)
-Video bewerking ,
-Verboden gedeelte (films downloaden uitpakken en streamen naar me mediaspeler.)
de laatste 3 dingen werken nu al goed genoeg voor mij alleen het gamen gaat bij games zoals saints row 3 en 4 en gta mis zodra je begint te rennen of in een auto stapt en een drukke stad inrijd.

Heb al naar de i5 gekeken en naar de hogere fx processors met bijbehorend msi moederbord.
Ik heb zelf een fx6300 processor in combinatie met een Asrock extreme 3 moederbord. Dit werkt subliem.
Heb een 7870 XT jokercard van club 3d en kan BF3 prima draaien maxed out op 50fps minimaal 35 fps.

Echte aanrader, kosten van het moederbord + processor ligt ongeveer rond de 200 euro.

Mocht je de CPU willen overclocken raad ik aan om er een aftermarket cooler op te zetten. De stock cooler van de fx6300 maakt sowieso al erg veel lawaai, de scythe mugen rev 3 is daar een prima oplossing voor, ook voor het overclocken:)

[ Voor 7% gewijzigd door Dr.Root op 11-09-2013 11:20 ]

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:06
Je zegt dat je een goed gekoelde behuizing hebt. Je kunt jezelf veel geld besparen door de processorkoeling en de gpu koeling te checken (te veel pasta? stof? BIOS instellingen aanpassen voor de thermische beveiliging?)

Waarom zou je een nieuw systeem kopen als je huidige systeem nog niet aantoonbaar kapot is en misschien zelfs nog wel onder garantie valt?

• beau123
battlefield 3 loopt op 50 fps +- hij schommelt tussen de 48 en 76 op de hoogste stand.
mortal kombat blijft op 62 hangen.
wil Max 500 incl BTW(die kan ik binnen het bedrijf op werk terugkrijgen) uitgeven aan een moederbord processor, werkgeheugen en eventueel een goede processorkoeler.

Heb momenteel Zalman CNPS11X Extreme als koeler deze kreeg ik bij een aantal andere spullen van een kennis.
pasta heb ik maar een druppel van in het midden gedaan zoals me op school geleerd is.

de onderdelen die eruitgaan komen in een pc onder me tv .(voor films.)
wilde gewoon een stuk sneller om te gamen.

De gpu koeling is nog stof vrij deze zit er nog maar 3 weekjes in en is er pas geleden even uitgeweest om een doekje overheen te halen.

Die lage frame rates heb ik alleen met saints row 3 &4 en GTA 4.

Zodra ik teveel in de bios aanpas blijft die staan met een zwart scherm dus moet ik het batterijtje van het moederbord halen of de jumper gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door beau123 op 11-09-2013 16:47 ]

• beau123
niemand die nog ideeen heeft?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:20

Thomg

Aww yiss

Wel erg gaar dat het terugklokt bij 50 graden, kan je dat niet verhogen naar iets als 70 in de bios? Anders gewoon nieuwe moederbord nemen. Heb er echt nooit van gehoord dat de mobo de proc terugklokt omdat het zichzelf te heet vindt. Is het niet de NorthBridge?

Welke heb je eigenlijk?

[ Voor 53% gewijzigd door Thomg op 13-09-2013 16:37 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
Klinkt alsof je bord niet helemaal goed functioneert. Ook als je teveel in het bios aanpast blijft hij hangen... Dat klinkt niet zoals het hoort. Heb je al een bios-update uitgevoerd?

iRacing Profiel

Pagina: 1