3d kijken via HD TV met nvidia

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Beste Tweakers,

Ik heb enige tijd geleden problemen gehad om met mijn computer 3d films te kunnen bekijken op mijn 3d TV van philips..

Zodra ik de film ''Side by Side'' aanzette, wilde deze geen 3d tonen maar kreeg ik heel erg wazig en raar beeld.

De meeste zullen het al weten maar toch leek mij het relevant om hierover een topic te beginnen, voor de mensen die hier nog problemen mee ondervinden.

De oplossing:
Sluit de 3d tv aan via een hdmi/vga of dvi kabel aan de pc. Vervolgens ga je naar de instellingen voor de monitor via je nvdia of ati interface, je grafische kaart moet natuurlijk wel 3D ondersteuning hebben.. Daar selecteer ja natuurlijk het liefst 1920x1080p of een groter HD formaat ;-).
Nu zag ik dat als ik de refreshrate op 60 mhz had staan, ik wazig beeld kreeg als ik via mijn afstandbediening de 3d knop indrukte en 2d to 3d side by side (naast elkaar) selecteerde op de 3d philips tv.

Ik ben gaan spelen met de refreshrate. Toen ik 23 of 24 mhz selecteerde en vervolgens de 3d knop indrukte om side by side 3d aan te zetten, werkte het gewoon gelijk!

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft, ik kon amper wat vinden op het internet over dit probleem. Maar toch een oplossing kunnen vinden door zelf een beetje te pielen.

Gr,
Boeles

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 08:35

henwy

Meh

De exacte uitleg ben ik even kwijt, maar mij is het ooit als volgt uitgelegd:

De meeste HD films vind je in 24p (als je bij de film info kijkt lees je dat vaak als 1080/720p 23.xx fps). Oftewel met bijna 24 beeldjes per seconde. Zet jij je TV op 50/60 Hz dan mag je TV er frames bij gaan verzinnen. Als dit niet snel genoeg gebeurt lijkt dit wazig.

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
henwy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:45:
De exacte uitleg ben ik even kwijt, maar mij is het ooit als volgt uitgelegd:

De meeste HD films vind je in 24p (als je bij de film info kijkt lees je dat vaak als 1080/720p 23.xx fps). Oftewel met bijna 24 beeldjes per seconde. Zet jij je TV op 50/60 Hz dan mag je TV er frames bij gaan verzinnen. Als dit niet snel genoeg gebeurt lijkt dit wazig.
Ja zodra ik de hertz via mijn videokaart op 23 of 24 zet kan ik gewoon 3d kijken. Zodra deze hoger word gezet word het inderdaad wazig en schakelt op hogere hertz mijn tv zelfs gewoon uit ^^

Maargoed. Ik heb op geen een fora/website kunnen lezen hoe dit probleem op te lossen is, het wazige effect zeg maar om een 3d film te kunnen kijken via de pc.. Dus ik hoop dat andere mensen wat aan deze informatie hebben :)

Zet je t.v. dus gewoon op 1920x1080p - HD.
Vervolgens verander je de hertz van je t.v. in de opties van je videokaart naar 23 of 24. En je kunt gewoon 3d side-by-side kijken!

:)