Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

DAB+ ontvanger met 3.5 jack uitgang

Pagina: 1
Acties:

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 08:21
Beste Tweakers,

Ik wil in mijn auto graag gebruikmaken van DAB+, om eindelijk eens van dat gekraak en de wegvallende zenders af te zijn, en te genieten van het prachtige geluid van DAB :). Helaas kan ik mijn golf niet 'retrofitten' met een DAB-antenne omdat mijn navigatiesysteem daar geen ingang voor heeft, dus heb ik een alternatieve oplossing bedacht: Een portable DAB ontvangertje aansluiten op de 3.5mm ingang van de autoradio.

Als ik echter op Ebay en Dealextreme zoek vind ik vooral DVB-T sticks (USB) die ook Dab+ ontvangen. Ik moet echter naar Jack. Zo hier en daar vind ik wel DAB radio's die een 3.5 mm uitgang hebben, maar dat is eigenlijk ook weer te veel van het goede, want ik heb geen speakers nodig.

Ik zoek dus een DAB+ ontvanger (met antenne?) die zijn geluid output via 3.5mm.
Bediening hoeft niet via de autoradio (natuurlijk). :)

Kan iemand me een zeteje in de goede richting geven? :)

Edit: Eigenlijk dus dit; Maar zijn er nog goedkopere alternatieven? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Torrentus op 11-09-2013 08:57 ]

Verwijderd

Deze kost $38, is ongeveer € 29.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0219/3168/products/3190_1.jpeg?20809
http://www.gmyle.com/coll...-player-with-tf-card-slot

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 08:21
Dankjewel! Dat is precies waar ik naar op zoek was.. Heb hem besteld! :)

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 21:28
Ik hoop dat ze t.z.t. ook DAB+ inbouwen in bijv. de Sandisk Sansa mp3 spelers alhoewel dit onbekende merk ook over mp3 functie beschikt. Mijn clip+ bevalt nog prima op de fiets voor mp3 maar FM ontvangst is drama, DAB+ zou dan zeker gaaf zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door funrider op 25-09-2013 14:28 ]

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn met deze ontvanger qua bereik? Ik had hetzelfde idee maar het bereik alles van 2 cm van het raam af en in de auto is balabberd.

Ik gebruik hierbij een standaard kabel 3,5mm headphone plug 2x om hem aan te sluiten op de line-in van de auto.

Welke heb ik: Sansui Rechargeable Radio (DAB /DAB+ / FM) - DB-100

[ Voor 10% gewijzigd door dr.nld op 10-10-2013 14:21 ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019