Toon posts:

advies over nieuwe setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb nou al een aantal jaar deze PC en met gaming en modding (van games) als hobby ben ik wel toe aan een upgrade.
Helaas is een PC samenstellen nooit echt mijn sterkste kant geweest.

Momenteel zijn dit mijn specs:

ASUS P5K moederbord
Intel Core 2 Quad Q9550 2.83 GHz
6GB ram
1TB harde schijf + 2 SSD's eentje van 120 GB ( voor de boot) en eentje van 512 GB.
verder een videokaart XFX, de Radeon HD 7970 DD uitgave.
Een PSU van 850W.
systeem draait op windows 7 x64 ultimate.

Het probleem is met de pc dat de snelheid van de CPU, MB en ram te laag is voor de komende generatie games, tevens met het maken van mods wat ik bijv. doe voor 'Star Citizen' draait het niet echt soepel meer waardoor ik lange delays krijg bij bepaalde data inladen.

Wat ik in gedachte had om te halen:
ASUS Crosshair V Formula-Z
AMD FX-8350 (ik kan ook wachte op de nieuwe uitgave van AMD FX-9370 ik wou deze CPU combineren met een H100i koeler van corsair)
Corsair 16 GB DDR3-2133 Quad-Kit, geheugen
de SSD, HD, GFX kaart en PSU neem ik natuurlijk mee over, daar mankeert niks mee.
verder wou ik dit alles in een CM stormtrooper kast gaan stoppen.

Nu luid de vraag, hebben jullie verbeter punten aan dit systeem?
elk advies is welkom.

ik heb er niet echt een maximum bedrag aan, met dit systeem alles uitgerekend met nieuwe fans etc kwam ik rond de 800 euro uit, wat ik redelijk netjes vind

bij voorbaad dank,
kenneth

-EDIT- ik zag zojuist bij andere posts een lijstje met producten, is wel makkelijk, maar had er geen besef van dat en hoe dat kon op een forum.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 06:51 ]

Verwijderd

Op het forum staat wel en uitleg gewoon pricewatch zoeken

goeie build let er wel even op dat je mobo genoeg sloten heeft voor je 4*4 ram.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Zodat we je het beste kunnen helpen: DAA beleid

Hier is de uitleg om een wenslijstje te maken: Handleiding Pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
gevonden ! thanks

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 174,26€ 174,26
1Asus Crosshair V Formula-Z€ 192,50€ 192,50
1Corsair Hydro H100i€ 98,30€ 98,30
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A2133C9R€ 160,55€ 160,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 625,61

Ik had ergens iets gelezen dat er problemen zijn/waren met het RAM ondersteuning op het moederbord, de specificaties geven aan dat het compatible is met DDR3-2K+ geheugen, het probleem is dat het moederbord dit automatisch terugclockt, heeft iemand hier meer info of een bevestiging van?

zoals ik al eerder melde neem ik de voeding, videokaart en opslag geheugen mee over en koop ik er een nieuwe kast+ extra fans bij.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 14:59 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

dat komt omdat de processor 't niet officieel ondersteund (max 1866). pak een leuke 2banks-kit, net zo snel als 4-banks alleen dan nog de mogelijkheid tot uitbreiden. waarom wil je eigenlijk zo'n duur moederbord?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
de reden van het moederbord is puur voor het gamen en modden, zoals je al zei buurman is er mogelijkheid tot uitbreiding, en daarnaast zit er eufi op wat ook potentie heeft en in zelf ook nieuwschierig naar ben.
Nog een reden is de chipset die ook mogelijkheden bied betreft het softwarematisch customizen van de snelheden op bepaalde hardware en apps op de PC.

mocht iemand andere suggesties hebben, shoot it.

Betreft de processor dat hij niet officieel DDR3-2K+ ondersteunt laat mij er over twijfelen, dit betekend namelijk dat ik er niet alles uit kan halen wat er in zit.
iemand een aanrader voor een CPU die dit wel ondersteund ?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gamen kun je ook prima op een mobo van 80 euro. Er zijn ook bordjes van 100 euro met de 990FX chipset.

pricewatch: MSI 990FXA-GD65 is een prima bordje, met een veel liever prijsje.

Geheugensnelheden zijn over het algemeen nutteloos. 1600 is gewoon prima.

Een H100 is leuk maar duur, en volgens mij ook niet bepaald stil. Met een goede luchtkoeler heb je voor de helft van het geld bijna dezelfde prestaties. De Thermalright Macho is erg goed voor zijn geld. http://www.xbitlabs.com/p...ho/zchart_diagroc_big.png zoals je kan zien is de Macho veel stiller [bijna 20 decibel] en maar iets warmer. En dat voor 60 euro minder.

Alle andere koelers maken veel en veel meer herrie en zijn maar ietsje koeler.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1