Beste Tweakers,
Ik heb nou al een aantal jaar deze PC en met gaming en modding (van games) als hobby ben ik wel toe aan een upgrade.
Helaas is een PC samenstellen nooit echt mijn sterkste kant geweest.
Momenteel zijn dit mijn specs:
ASUS P5K moederbord
Intel Core 2 Quad Q9550 2.83 GHz
6GB ram
1TB harde schijf + 2 SSD's eentje van 120 GB ( voor de boot) en eentje van 512 GB.
verder een videokaart XFX, de Radeon HD 7970 DD uitgave.
Een PSU van 850W.
systeem draait op windows 7 x64 ultimate.
Het probleem is met de pc dat de snelheid van de CPU, MB en ram te laag is voor de komende generatie games, tevens met het maken van mods wat ik bijv. doe voor 'Star Citizen' draait het niet echt soepel meer waardoor ik lange delays krijg bij bepaalde data inladen.
Wat ik in gedachte had om te halen:
ASUS Crosshair V Formula-Z
AMD FX-8350 (ik kan ook wachte op de nieuwe uitgave van AMD FX-9370 ik wou deze CPU combineren met een H100i koeler van corsair)
Corsair 16 GB DDR3-2133 Quad-Kit, geheugen
de SSD, HD, GFX kaart en PSU neem ik natuurlijk mee over, daar mankeert niks mee.
verder wou ik dit alles in een CM stormtrooper kast gaan stoppen.
Nu luid de vraag, hebben jullie verbeter punten aan dit systeem?
elk advies is welkom.
ik heb er niet echt een maximum bedrag aan, met dit systeem alles uitgerekend met nieuwe fans etc kwam ik rond de 800 euro uit, wat ik redelijk netjes vind
bij voorbaad dank,
kenneth
-EDIT- ik zag zojuist bij andere posts een lijstje met producten, is wel makkelijk, maar had er geen besef van dat en hoe dat kon op een forum.
Ik heb nou al een aantal jaar deze PC en met gaming en modding (van games) als hobby ben ik wel toe aan een upgrade.
Helaas is een PC samenstellen nooit echt mijn sterkste kant geweest.
Momenteel zijn dit mijn specs:
ASUS P5K moederbord
Intel Core 2 Quad Q9550 2.83 GHz
6GB ram
1TB harde schijf + 2 SSD's eentje van 120 GB ( voor de boot) en eentje van 512 GB.
verder een videokaart XFX, de Radeon HD 7970 DD uitgave.
Een PSU van 850W.
systeem draait op windows 7 x64 ultimate.
Het probleem is met de pc dat de snelheid van de CPU, MB en ram te laag is voor de komende generatie games, tevens met het maken van mods wat ik bijv. doe voor 'Star Citizen' draait het niet echt soepel meer waardoor ik lange delays krijg bij bepaalde data inladen.
Wat ik in gedachte had om te halen:
ASUS Crosshair V Formula-Z
AMD FX-8350 (ik kan ook wachte op de nieuwe uitgave van AMD FX-9370 ik wou deze CPU combineren met een H100i koeler van corsair)
Corsair 16 GB DDR3-2133 Quad-Kit, geheugen
de SSD, HD, GFX kaart en PSU neem ik natuurlijk mee over, daar mankeert niks mee.
verder wou ik dit alles in een CM stormtrooper kast gaan stoppen.
Nu luid de vraag, hebben jullie verbeter punten aan dit systeem?
elk advies is welkom.
ik heb er niet echt een maximum bedrag aan, met dit systeem alles uitgerekend met nieuwe fans etc kwam ik rond de 800 euro uit, wat ik redelijk netjes vind
bij voorbaad dank,
kenneth
-EDIT- ik zag zojuist bij andere posts een lijstje met producten, is wel makkelijk, maar had er geen besef van dat en hoe dat kon op een forum.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 06:51 ]